Gå til innhold

Skjermkort og vannkjøling

Anbefalte innlegg

Heisann, Tenkte jeg skulle bygge meg en pc til, og eventuelt selge den gamle.

Her er lista mi:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1181940&su=6175753C-A141-4E3C-97C4-5A9EC1C5267F

Men skjermkort er ikke det jeg kan best, i den andre pc'n kjører jeg gtx 660ti 2gb. det funker mere enn fett nokk for spilla jeg spiller, og drar vel så og si alt på ulti. Men, jeg vil ha 2 skjermkort, da jeg skal kjøre eyefinity med en benqXl 24", og 2 gamle skjermer som kommer til og gjøre jobben prefekt. Max 3k.

Så ser jeg også at komplett har sluttet med vannkjølings kit??

det samme har dustin, har ikke sjekket mpx. Men jeg skal ha vannkjøling også,

Max 2k

:) Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du vurdert å legge de 2K fra vannkjølinga over på skjermkortet , så går du ned på nm og watt og oppnår samme resultat?

Eller skal du ha dette støysvakt også?

Altså, vannkjøling skal jeg ha, kan legge på litt til på skjermkortene, si ca. 4k.
Lenke til kommentar

Hva spiller du? Redigerer du el.?

Ja redigerer litt, men mest spilling. Spiller: Borderlands, Bf3, Ac3, Black ops 2 osv. ikke WoW.

Du skal spille i 1920x1080 x 3 da.

Skulle jo hatt et kort med 3x display-porter, men det har ikke de skjermene.

Hvor kresen er du på FPS/bilde? Dvs skal du ha ett kort?

Javel, ikke kall det eyefinity da, men spilling duplisert på 3 skjermer. Er ikke så kresen på fps, men skal jo ikke bli for lavt heller, rundt 50 er ok
Lenke til kommentar

OK takker for den infoen, Hva med 2 sånne her: http://www.komplett....aspx?sku=756496

Hvem vannkjøling bør jeg kjøre, noen linker?

Jeg sverger til EK blokker, og de har en egen konfigurator som lar deg se om de har blokker som passer til kortene: http://www.ekwb.com/

Den skal være en plass på sidene demmes, men jeg orker ikke lete den fram da jeg er på treg mobilnett.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Tenker du å vannkjøle CPU pluss skjermkortene, eller kun sistnevnte? For to skjermkort klarer det seg med en 240-radiator, men for skjermkort + CPU bør du ha minimum 360, helst mer. Tenk også på at universalblokker kun kjøler selve kjernen. VRM's og helst RAM må ha egne kjøleribber.

Pumpen i settet du linker til, Jingway DP-600 vil bli for svak for et slikt oppsett. Mulig det går hvis det kun er snakk om skjermkortene, men jeg vil ikke garantere det.

Lenke til kommentar

Tenker du å vannkjøle CPU pluss skjermkortene, eller kun sistnevnte? For to skjermkort klarer det seg med en 240-radiator, men for skjermkort + CPU bør du ha minimum 360, helst mer. Tenk også på at universalblokker kun kjøler selve kjernen. VRM's og helst RAM må ha egne kjøleribber.

Pumpen i settet du linker til, Jingway DP-600 vil bli for svak for et slikt oppsett. Mulig det går hvis det kun er snakk om skjermkortene, men jeg vil ikke garantere det.

På CES hadde Swiftech en 240 Rad med 2 680 + en 3770K (tror jeg) som hadde maks 80C under full load (Begge GPUer+CPU ;))
Lenke til kommentar

Det kommer litt an på FPI, tykkelse og ikke minst vifter, men jeg vil ikke akkurat si at 80C er noe å trakte etter.

Edit: Skjermkort reagerer som oftest mye bedre på vannkjøling enn CPU. 50C vanntemperatur vil f.eks være fine omgivelser for et skjermkort, mens CPU ville svettet godt. Kortene min har en kjernetemp nær vanntemperatur, mens min i7 2600k @ 4.3GHz/1.24V ligger ca. 22C over. Derfor kan man klare seg fint med mindre radiatorareal på en GPU-loop. De fleste pumper liker ikke vanntemp over 50-60C så det må man ta med i beregningen

Endret av Loefthal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...