Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Yndlings bil


do'h

Anbefalte innlegg

QUOTE ( @ 17/09/2003 : 06:38)
18 åringer som har "lappen" som det enda lukter billig plast av, på hjul med en diger tretonns amerikaner som drikker bensin som en uttørka kamel i en oase og bruker like mye olje i året som det som brant i Irak siste krigen er no good.

 

Ikke tilpasset norske veier og parkeringsplasser må du lete lenge etter mange ganger. Dessuten er de vanskelig å få tak i deler til og blir du plaget med noe så må du betale bigtime. Jeg vet at de fleste er gode å kjøre, ihvertfall mange av dem...Har selvfølgelig prøvd ettpar, men det er ikke no "ungdoms bil"

 

Sier ikke hva du skal mene, men fakta. Har bilmekaniker utdannelse og vet hva jeg prater om. Anbefaler deg å "styre unna" for ditt eget beste.

Reagerte også på denne her, så mest på setningen som sa han var bilmekaniker.

At en er bilmekaniker gjør en ikke automatisk til en autoritet på all verdens motorkjøretøy.

 

Vet tråden er gammel, men er da så sjelden man er her inne at man må da få lov å være litt sosial (les, skrive innlegg for en gangs skyld)

;)

 

Ezekiel: Jeg bøyer meg i støvet.. :thumbup:

Helt enig med innlegget ditt, satt her med en kraftsalve da jeg først oppdaget at du sa stort sett det jeg hadde å si, og at innlegget var gammelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sweet...... ;)

 

Gamle Ponycars rocker gata..

Gamle Mustanger er lette biler, kombinert med en sprek V8'er gjør dem til ganske spenstige motstandere for hvilken som helst moderne gatebil, tenker en hvilken som helst japansk sportsbil vil slite med å matche en forholdsvis mild Mustang fra 60åra pga vekt/motorkraft.

 

Ford-Gutta mobba Camaro-entusiastene med at Camaro betydde "liten reke" på en dialekt av spansk i 60-åra, men tror ikke på Ford-GM krangling... En feit bil er en feit bil uansett merke ;)

...åja, det betyr også at en japansk/europeisk/osv bil kan være hinsides rå, i give respect where respect is due... ;)

 

Skal legge ut videoer når jeg får mere tid å bruke på hjemmesia mi, bilvideoer til alle sammen ;)

Lenke til kommentar

Bortsett fra i svingene da.. Er ikke akkurat rå bremser på en gammel -60 talls Mustang! Holder på å oppgradere motoren på en -65 Mustang fastback her nå - drøyt 300hk og har nettopp bestilt opp skivebremser foran samt bremsekraftforsterker og oppgradering til to-krets. Er stivet opp endel også. Blir spennende å se hvordan den blir.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

min mustang er ingen sinke i svingene.

det er en myte at mustanger er rett frem biler.

 

understellet oversaket meg ganske mye, bremsene også.

men litt modifisering må til for og få sikklig ut av bilen.

 

men som oftest er jo disse bilene drag biler på 400metern

eller kruse biler.

Lenke til kommentar

Ingen kan hvertfall påstå at en original Mustang er rå på svingete veier, vi har tross alt tre stykker i garasjen fra forskjellige årstider og en rett over gata (min bestefars). Bremsene er notorisk dårlige på Mustang, det er også alment kjent. En original -60 talls Mustang hadde blitt parkert på f.eks Rudskogen av noe så enkelt som en Peugot 206 eller Volvo S40 2.0t. Dog finnes det myye for å oppgradere veiholdningene på Mustang med som du sier- og bremsene er vel noe av det første som bør fikses skal man kjøre litt mer aktivt (fading er vel greia her).

 

-65'en hadde bare vanlig originale bremser før - dvs tromler rundt uten bremsekraftforsterker og en-krets system. Din -69 regner jeg med har powerbrakes og skiver foran siden du synes bremsene er bra. De kom forøvrig med tromler rundt uten bremsekraftforsterker som standard...

 

Den svarte -98 modellen derimot, den er rimelig heftig i svingene.. Senket 4cm med Eibach fjærer, caster/camber plater, justerbare gule konidempere, polyuritan foringer og BBK strut tower brace.. Bilde kan forøvrig sees her: http://www.norskmustangclub.com/bilder/200...b_dj70107_f.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja selvsagt men jeg sier ikke at det er dte samme som f.eks en BMW M-tech bil.

kan liksom ikke måles de to sammen.

 

men poenget er at det egentlig ikke er så dårlig som folk skal ha det til..

jeg trodde også helt til jeg kjøpte meg en at det var en balje som ikke kunne kjøres fortere en 50kmt i svinger.

 

men man kan fikse på en mustang så den blir konkerangse dyktig i svinger også.

men siden det er en gammel bil og langt ifra 50-50 vektfordeling så kjører de nye bilene fra lett i svinger, men på strekke blir de nok parkert.

Lenke til kommentar

Skal overraske deg litt med å si at en 1967 mod GT 390 har en vektratio på 59/%41% front/bak. Tenkt deg hva du selv har da (hvis du har en 302 motor).. :)

 

PRoblemet igjen er bremser bremser bremser, prøv å kjør aktivt med mye bremsing inn i svinger osv (Rudskogen..), og du vil merke at du fort ikke har bremser igjen. Rimelig skummelt.

 

Btw, Nird: Fiks opp en ny tråd under Amcar og vis bilde av bilen din da, sammen med specs! :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Synes Chevrolet Tahoe/Suburban/Avalanche er utrolig macho og tøffe, spesielt hvis de er lakkert i svart. Dodge Durango er og utrolig kul, og veldig praktisk. Man kan ta med det meste av bagasjen uten å flatpacke den. Men skal man ha sånn bil og kjøre dem på norske veier, må man ha turbodiesel. Det nytter ikke med Bensin i en v8 5,3 L med 295 hester

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...