jallamamba Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Hei Håper noen kan/vil hjelpe meg med tips og råd til ny TV. Alle forslag/tips er velkommen Hadde vært fint om noen som har erfaringer med en ny TV som kan passe mine ønsker, tilbakemelding om egne erfaringer er gull TVen brukes 80% tilkoblet PC, resten er TV titting. PC brukes til film, musikk, internettsurf og officeprogrammer. Ønsker: Minimum 46" og max 55" Pris: helst ikke over 10K, men...må man så må man! Tynn ramme (dama liker veldig godt Samsung sine modeller) TV trenger ikke ha nettforbindelse, da PC blir brukt til slikt. 3D er ikke et must, men greit om det er der. Trenger min. 3 HDMI. Kobles til en receiver + 1 PC. (må ha en ekstra, til laptop el. lignende) Audio return channel Fint om det er USB. Usikker hva denne kan brukes til på de forskjellige TVer, men det høres så greit ut når jeg leser at en kan se bilder/film samt å ta opp på slikt utstyr. TV kobles til vanlig antenne som henger ute. Fjernkontrollen er ikke viktig, da en Logitech Harmony Touch brukes. Men IR mottaker i TV bør være stabil! Stiller ingen krav til lyd, aller helst skulle TV vært uten høyttalere! Det er kun lydanlegget som brukes til lyd. Leste en som skreiv at prisene for fjorårets modeller er best i mars/april, stemmer dette? Er det mye å spare om jeg venter et par mnd? EDIT: Det er endringer i makspris, og det er 55" som gjelder nå Det er 3 TVer som er aktuelle: Philips 55PFL8007T Samsung UE55ES7005 Samsung UE55ES8005 Link til liste på prisjakt: http://www.prisjakt.no/list.php?l=38229&view=l Noen som har en av disse TVene og vil gi meg en tilbakemelding om hva som er bra og hva som ikke er bra? Endret 14. januar 2013 av jallamamba Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Romjulen og nyttårssalget er ferdig nå, her var det 55" samsung til 46"pris og tilsvarende på 46" hos for eks Expert. Man fikk også med i prisen nettbrett og 50 Blu-Ray-filmer. Så kuppene er over, men komplett har rabatt på en del TVer. Kjøpte en Tv hos komplett på fredag, enda jeg jobber i en butikk som selger TVer. Når det kommer til anbefaling så må noen som bruker tven slik svare, men PC på TV blir maks Tvens oppløsning og "dårlig" uansett. Halve oppløsningen av en pcskjerm, strukket over 2-3 av størrelsen. Hvorfor bruker du TVen til så mye PC-relatert? Regner med at det ikke er tekst og surfing, men bilde/film? Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Dette er "stue-pc'n", den brukes til å føre timelister og se på budsjetter (office). Den brukes og til surfing/shopping, noe som er veldig greit fra sofakroken. Det er en Sony 40" som brukes i dag, og det er ingen problem med oppløsning eller å lese tekst (zoomen brukes litt av og til...) Ofte står TV bare ubrukt, mens nettradio spilles eller Mp3 spilles fra HD. Film spilles og ofte fra den PCn. Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Har vært i noen butikker i dag for å se TVer med egne øyne, bilder på nettet lyver litt har jeg sett... Så nå er det 3 TVer som er aktuelle. Maksbeløp er hevet... så emnetittel stemmer ikke lenger. Noen som vet hva +/- på de forskjellige modellene? Erfaringer? Philips 55PFL8007T Samsung UE55ES7005 Samsung UE55ES8005 Lenke til kommentar
War Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Dyre tver du har sett deg ut. Jeg selger, men har ingen erfaring med pc-TV- på disse modellene. Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 Det ble en Samsung UE55ES8005 fra Siba Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Hehe - prisen ble en slik typisk 'veiledende' Grattis med nye TV da! Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 hehe, jah, ikke lett å styre seg når en ser ting som er bedre/finere en hva som var tenkt... Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Har testet TV litt nå og er veldig fornøyd. Skikkelig fin å se til. Bildet er krystallklart, merket ingen døde pixler og har heller ikke sett noe til den ghostingen som jeg har lest at flere har. Det eneste jeg vil peke på, er at innsynsvinkelen ikke er bra på denne TVn! Det forundret meg litt, men er ingen problem når en er i en sofakrok, men når jeg kommer inn i stua fra siden av TV, er bildet veldig blasst! Ser nå att 55" er riktig størrelse, 46-47 er ikke et alternativ lenger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå