AnonymDiskusjon Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Jeg har vært på ferie i litt over en uke og hadde en god del utskjeielser med en god del kake, sjokolade, kakao, sukrede drikker, masse alkohol og ikke minst iskrem. Kan jeg virkelig ha gått opp 3 kilo i fett på så kort tid, eller kan noe av det være vannvekt? Jeg lever nermærst lavkarbo i hverdagen og har gjort det i litt over ett år. Anonym poster: edec3c93abc7ee31662d79b650f3a4c7 Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Helt normalt å gå opp i vekt når man er på ferie. Da gjelder det å slappe av og kose seg med god mat og drikke, det er jo derfor det heter ferie. Når du kommer inn i den vanlige rytmen med normale spisevaner og mosjon så vil du se at de få ekstra feriekiloene renner av igjen. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Jeg har vært på ferie i litt over en uke og hadde en god del utskjeielser med en god del kake, sjokolade, kakao, sukrede drikker, masse alkohol og ikke minst iskrem. Kan jeg virkelig ha gått opp 3 kilo i fett på så kort tid, eller kan noe av det være vannvekt? Jeg lever nermærst lavkarbo i hverdagen og har gjort det i litt over ett år. Anonym poster: edec3c93abc7ee31662d79b650f3a4c7 Det har du grunnen til at du la på deg så mye. God del av vekta er vann så den blir du kvitt når du begynner med low carb igjen. Bytter du til et balansert kosthold med mer carbs vil du ikke legge på deg så mye hver gang du jukser, hvis du ikke klarer å holde deg på lowcarb uten juks da. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Karbohydrater binder vann, og det er en normal og sunn mekanisme som bl.a. bedrer muskulær funksjon i tillegg til en rekke andre fysiologiske viktige virkninger som tilsier i alle fall at man burde spise grønnsaker ved lavkarbodiett. Hadde du hatt en badevekt som måler fettprosent og vannprosent hadde det vært enklere å gi deg et bedre svar, for da kunne du sammenlignet målingen før og etter ferien. Hva som er fett og vann av utskeielsene er vanskelig å si, men det er vel en kombinasjon. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Å kjøpe en badevekt som måler fettprosent er waste, den er alt for unøyaktig. Skal man måle fettprosent er fettklypa metoden man bruker. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Å kjøpe en badevekt som måler fettprosent er waste, den er alt for unøyaktig. Skal man måle fettprosent er fettklypa metoden man bruker. Du har helt rett i at metoden har sine svakheter, da det er basert på elektrisk resistans beregnet opp mot høyde, alder og vekt hvor resistansen kan variere en del i forhold til fuktighet og f.eks saltnivå, men om man har dette i bakhodet og kompenserer for det så har det verdi. Enig i at fettklype også er en bra metode. Lenke til kommentar
kattungen Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Å kjøpe en badevekt som måler fettprosent er waste, den er alt for unøyaktig. Skal man måle fettprosent er fettklypa metoden man bruker. Med mindre man tidligere har gått ned en del i vekt og har overflødig hud. Da vil ikke fettklypa måle korrekt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Det er svært tvilsamt at du har gått opp 3 kilo på så kort tid. For å få eit noko lunde nøyaktig resultat må du vege deg på same tidspunkt kvar dag. Ideelt sett på morgonen etter du har vore på toalettet. Veg deg over fleire dagar for å sjå kva snittet blir. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Med mindre man tidligere har gått ned en del i vekt og har overflødig hud. Da vil ikke fettklypa måle korrekt. Sant nok. Uansett er ikke fettklype nødvendig heller. Speilet gir en god indikasjon. Lenke til kommentar
kattungen Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Sant nok. Uansett er ikke fettklype nødvendig heller. Speilet gir en god indikasjon. Så lenge du faktisk ser det som virkelig vises i speilet. Jeg ser akkurat lik ut nå som da jeg veide 50 kg mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå