Gå til innhold

Sniktitt: Ubuntu for phones

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis blir det slik at du ved å gå inn på "Lysstyrke og lås" i innstillinger kan kreve passord etter hvilemodus, og på den måten låse mobiltelefonen.

Ubuntu for telefoner vil sannsyneligsvis også komme med en dokkingstasjon, som tilbehør. En slik dokkingstasjon vil la deg koble telefonen til en skjerm med tastatur, og på den måten bruke mobiltelefonen som en vanlig PC.

Måten dette vil fungere på er at du vil ha to sett med prosessorer, der en kraftigere prosessor tar over for en ARM-prosessor når du dokker mobiltelefonen. Du vil da ha mere prosessorkraft som lar deg kjøre fullverdige skrivebordsapplikasjoner ved hjelp av mobiltelefonen.

Dette vil heller ikke gå utover batteri-levetiden siden mobiltelefonen, når den er dokket, vil ha ekstern strømforsyning.

Fordelen er at du vil slippe å synkronisere data, noe som vil kunne bli en hit hvis du f.eks. er på et møte og må dra frem en lysbilde-presentasjon.

Dette blir en ultimat versjon av "Bring your own device", et konsept Microsoft gjør alt for å sverte.

Lenke til kommentar

"Docking" med trådløs hdmi og bluetooth hadde vært sm00th! Når man er 1-2 meter unna paret skjerm, mus og tastatur spør telefonen "koble til?" og så sier du ja eller nei.. Hvis vi etterhvert kan snuse på flerkjernede Tegra 4-mobiler med Ubuntu tror jeg vi har en kombo som svært få kan matche! Da skal jeg faktisk vurdere å pensjonere min tradisjonelle stasjonære for godt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei :)

Jeg lurer på hvilke mobil man må ha for å kunne innstallere ubuntu på mobilen når dette kommer ut ?

Tenkte å kjøpe ny mobil, men vil skifte til Ubuntu når dette blir lansert :)

Samsung Galaxy Nexus er 100% safe bet siden det er utviklertelefonen. Utover det har Canonical sørget for at Ubuntu for phones kan bruke Android-drivere, så forhåpentligvis vil de fleste telefoner fungere. Likevel er det fremdeles ingenting som er kunngjort.... Vi må bare vente og se.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • Opprett ny...