Jome Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Jeg har Canal Digital internett gjennom kabel, 12/5MB, med Thomson TCM 471. Problemet er at denne er veldig ustabil, og tilbyr heller ikke trådløst nett. Har mistet tilgang til nett 5 ganger bare i dag. Hva kan jeg bytte den ut med? Har siklet på Asus RT-AC66U og lignende, men vil dette funke? Må ikke signalet komme fra Multimediakontakten via Coax-kabel? Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Problemet er ikke bare at det nye modemet må ha coax inngang. Det må også registreres hos canaldigital. Så eg anbefaler deg å ta kontakt med de for å få tilsendt et nytt modem. Routern din kobler du til modemet uten problem. Modem + router. Det er sånn det blir gjort. Canal digital leverer ikke routere, kun modem. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Hvordan kan du med sikkerhet si at det er modemet som er ustabilt? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Det er mer sannsynlig at det er for dårlig signalstyrke eller feil hos ISP. Sjekk også kablene for TV/radio, siden de kan skape refleksjoner på linjen om de har feil. Hos meg var det for svak signalstyrke som førte til mange brudd på forbindelsen. Lenke til kommentar
Jome Skrevet 21. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2013 Takk for svar og input. Kan nevne et par ting til: Jeg har koblet CD-boksen til en Netgear trådløs router. Linjen brytes ofte hvis jeg har torrentprogrammet oppe å kjøre, selv om jeg har satt mange begrensninger for maks antall tilkoblinger, maks antall upload slots, etc., og satt hastighetsbegrensninger i NetLimiter på både nedlasting og opplasting, slik at torrentprogrammet aldri "makser ut" bredbåndslinjen.. Hadde aldri problemer med Netgear-boksen når jeg hadde NextGenTel, men kan ikke helt utelukke at det er samspillet med CD-boksen og Netgear som er årsaken.. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Første du gjør er å teste PC rett på modem. Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Det er kanskje en grunn til at torrents nevnes et stykke ut i tråder av denne typen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå