Bringisen Skrevet 17. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2013 Jeg har Cokin Z-system men lurer litt på om man kan bruke Lee filter i Cokin holderen ? Noen som har erfaringer med det eller vet om det går ? Lenke til kommentar
arthon Skrevet 17. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2013 Ja, det er samme størrelsen (Lee 4x4/100mm). Skal heller ikke være noe problem på filter tykkelsen. Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 17. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2013 Ja, det er samme størrelsen (Lee 4x4/100mm). Skal heller ikke være noe problem på filter tykkelsen. Takk for svar. Jeg ser nå at det er Cokin X-Pro serien jeg har og de er 130mm , aner ikke hvorfor jeg kjøpte X-serien den gangen jeg kjøpte. Mener at jeg var redd for mørke hjørner på vidvinkel objektivene. Men det hadde sikkert holdt med Z-serien. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 17. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2013 X-pro serien betyr jo vesentlig dyrere filtre så det hadde kanskje lønt seg å kjøpe en Z-serie holder hvis du skal investere i flere filtre. Både Cokin og Lee har en vidvinkel løsning til holderne sine, men jeg husker ikke om det er bare for P-serie/85mm ellr også for Z-serie/100mm/4x4. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 18. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2013 Er det noen av dere som har funnet en fornuftig/solid oppbevaringsløsning til disse filtrene? Jeg har noen 100x150 Lee filter og kunne tenkt meg en eller annen hard case til dette. Jeg finner det til 100x100, men ikke 100x150. Må ikke nødvendigvis være hard case, men det bør være solid og tåle en trøkk. Lenke til kommentar
sungun Skrevet 18. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2013 Bruker denne Den er utsolgt hos BH, men du finner den andre steder, bl.a på ebay Lenke til kommentar
arthon Skrevet 18. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2013 Er det noen av dere som har funnet en fornuftig/solid oppbevaringsløsning til disse filtrene? Jeg har noen 100x150 Lee filter og kunne tenkt meg en eller annen hard case til dette. Jeg finner det til 100x100, men ikke 100x150. Må ikke nødvendigvis være hard case, men det bør være solid og tåle en trøkk. Jeg har lenge vært på leting etter en hardcase for oppbevaring av filtre uten å lykkes, mest for oppbevaring hjemme men som jeg kan ta med meg når jeg reiser og har en bil i nærheten. Det nærmeste jeg kom var dette (veldig lille) bildet som er av noen hardcases som Formatt solgte en gang i tiden. Hvis noen kommer over noe sånt eller en kombinasjons løsning av en boks fra et eller annet sted hvor man kan lage en DIY innmat, så meld fra. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 18. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2013 Hehe, den har jeg klart å google meg innom en gang i tiden også. Jeg kunne nok tenkt meg noe mer fotosekkvennlig. Det finnes jo løsninger som sungun linker til også. Lowepro og Clickelite har tilsvarende løsninger. Jeg tror nok disse kan funke til mitt bruk, men de bikker 200 kr grensa og da blir det moms og moms på frakt. Ikke enkelt dette her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå