Ziggur Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Hei, jeg bygde nylig en PC, men har merket at med en gang jeg starter et spill vill det under de første sekundene komme en slags pipelyd fra hovedkortet. Ikke en høyfrekvent en, mer en maskinlaget. Jeg har søkt litt rundt og funnet ut at enkelte hovedkort har en tendens til å gjøre dette og at det tydeligvis er et slags morsesignal. Det var også en liste om hva de forskjellige kodene betydde. Problemet er at lydene er så lave og kommer så fort etter hverandre at det er umulig å tyde dem. Jeg kan utnytte PCen helt normalt, der er bare lydene er der i starten.Jeg har sett over komponentene og alle ser til å være satt inn riktig. Under oppstart av spill kan man også, viss man legger øret nært grafikkortet høre en annen lyd. Grafikkort lyden kan enkelt beskrives som om man presser luften ut av en ballong, men den lyden har jeg hørt kan forekomme pga dårlige vifter på kortet. At dem kjører hardt istarten også retter det seg ut. Håper på noen svar om hva jeg kan gjøre for å få fikset denne lyden. Er det noe jeg kan gjøre eller sier hovedkortet ifra om en defekt komponent? Det kan også enkelte ganger bare komme et ''bip'' når jeg sitter og surfer. Har sabertooth z77, sapphire radeon 7970 og i7 3770k. Takk på forhånd. Endret 11. januar 2013 av Ziggur Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Du mener at disse lydene ikke er der med full load? Over tid? Eller er de der, men da har viftene økt rpm og da hører du det ikke? Noe lyd må det komme da effektforbruket øker, men det kan også være en skadet kondensator Lenke til kommentar
Ziggur Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Disse lydene hovedkortet lager og grafikkortet er kun i oppstarten av et spill. De forsvinner etter dette, Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Kvinelyder fra elektronikk kommer som oftest fra spoler som vibrerer i det hørbare lydspekteret. Dette er ikke skadelig, men det er selvfølgelig irriterende når man hører det. Om det er veldig forstyrrende så kan det gjerne være grunn for en retursak. Men da må man også håpe på at nettbutikken klarer å gjenskape dette ved testing og anser det for gyldig retur. Endret 17. januar 2013 av Smirnoff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå