Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vilken motor type er din favoritt?

do'h

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er umulig å sammenligne dette. Blir jo som å sammenligne en stasjonsvogn og en sedan. Eller pølse med brød ifohold til pølse med lompe.

Hver sin smak egentlig. Rs6 har jo v6 med pustehjelp, det samme har mange s6. S6 fikk du jo også med 4.2l v8. BMW sine motorer har ikke pustehjelp, og er bygd opp via en helt annen filosofi.

Lenke til kommentar
En god gammel Amerikansk V8, helst 426 HEMI.      :yes:

Grei nok den, men den er veldig tørst...

Bare en ting å gjøre med det. Gi den mer å drikke. :p: Om jeg hadde hatt en bil med en slik motor i, ville den lite sannsynlig vært i daglig bruk uansett. :)

Lenke til kommentar

Min klare favoritt er motorene som blir brukt i F1 i dag. 3 liters V10 som dreier godt over 18 000 rpm, og har frie eksosveier :D. Når jeg sto 3 meter fra en slik en som ruset opptil fullt turtal holdt jeg på å brekke meg :shrug:, hadde vondt i hodet flere dager etterpå! Helt sinnsyk lyd. Det feteste er å høre motoren jobbe oppover langstrekkene, en helt sinnsyk lyd som ingenting slår, det er smart og ha med hørselvern, men jeg bruker aldri det av prinsipp! Når bilene bremser ned og girer blir det uber gromme drønn som høres en mil fra banen. Jeg husker hvordan Minardi sine motorer karakteriserte seg med kjempe drønn i det de girte ned og stikkflammene sto ut av pottene :mrgreen:.

Det er en opplevelse jeg unner alle. De som vil høre motorer burde dra på ett F1 løp! Det får hemien deres til å bli storm i vannglass :mrgreen:.

Lenke til kommentar

nei gji meg en audi rekke 5 beste motoren du får når det gjelder trim\gate

bare se på dalbach sin urqatro

men skal du ha holdbarhet så er det honda civic motoren

--------------------DEN TÅLER ALT (nesten)--------------------------

hadde en som skulle vrakes .

først fikk den en kilo sukker i olja , kjørte den varm og parkerte neste dafg starta den fint og gjikk som ei klokke,

så var det fin grus i oljen, hosta og harka litt men den fortsatte å gå

hmm tengte jeg og helte slipe pasta neri toppen og da måtte den gji seg til slutt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...