Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vilken motor type er din favoritt?

do'h

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Okay. Hva mente du da?

jeg svarer for han jeg, håper ikke du blir sur kebab...

han mener nok det at, MB må ha en kompressor på 4eren sin for at den skal kunne måle seg med BWMs 6er...

han sier ikke at MB sin motor er bedre\dårligere enn BMW sin, bare at de har brukt en annen løsning...

Lenke til kommentar

Rip: Vanskelig å måle to så ulike motorer. Det at BMW holder på rekkeseks har jo mye med image å gjøre også, ikke nødvendigvis fordi det er bedre motorer. Jeg digger lyden og karakteristikken til 6erne, men i dette tilfellet mener jeg også at benz's motor er langt bedre enn BMW's.

Jeg hadde en laang diskusjon på irc (#amotor) i sommer, hvor en påstod at en rekke 6er er en firer overlegen, og at en åtter var bedre enn sekser igjen. i tillegg var en v-motor mye bedre enn en rekke. Ergo må vel W16 være den beste motoren noensinne? :roll:

Lenke til kommentar
Rip: Vanskelig å måle to så ulike motorer. Det at BMW holder på rekkeseks har jo mye med image å gjøre også, ikke nødvendigvis fordi det er bedre motorer. Jeg digger lyden og karakteristikken til 6erne, men i dette tilfellet mener jeg også at benz's motor er langt bedre enn BMW's.

Jeg hadde en laang diskusjon på irc (#amotor) i sommer, hvor en påstod at en rekke 6er er en firer overlegen, og at en åtter var bedre enn sekser igjen. i tillegg var en v-motor mye bedre enn en rekke. Ergo må vel W16 være den beste motoren noensinne? :roll:

det er veldig vanskelig å si at DET er den beste motoren, for det kommer helt ann på hva man skal bruke den til.

skal man kjøre drag, så må man ha en motor med mye nm og hp, derfor er en v8er på 7liter et godt valg.

skal man kjøre til butikken hver dag, så er nok en 50ccm scooter det beste...

Men, hvilken motor er best av de to jeg har nevnt?

man kan så absolut ikke kjøre med en 50ccm scooter i dragrace

og det er heller ikke å anbefale å kjøre en v8er på 7liter med topptrim til butikken hver dag heller...

derfor syntes jeg det blir teit å si at; MB lager den beste motoren, nei mazda lager den beste osv.

OG, hvis man tenker på max ytelse av motoren så er en v8er overlegen en r6, og en r6 er overlegen en r4! :yes:

(jeg la meg)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

BMW er vell den eneste bilprodusenten som har kommet over 100hk per liter. hvis jeg ikke tar helt feil.

E46 M3 3.2L med 343hk.

BMW har vunnet prisen for beste motor ( R6) 4 år på rad.

når det gjelder V12 og v8 til bmw er disse veldig gode, BMW kan lage motorer.

v12 betyr ikke automatsik at det skal være dobbelt så mye HK som det er i en V8. Her er det Nm som øker.

samme gjelder R6/V8. alle motor typer har sine begrensninger når det gjelder volum. R6 til BMW er oppe i 3.8L og det går nok ikke stort lengere.

når man lager biler (850 som eksempel) er det ikke snakk om at gutta sitter rundt bordet og sier:

vi lager en v12 med 1000hk putter den i 850.

det hadde blitt helt jævlig og kjøre, når man lager en bil er det mange faktorer som kommer inn, nøyekalkulerte hk, nm tall osv.

selfølgelig kunne dem ha laget en v12 i 850 med 1000hk men det er ikke seriøst og det blir alt for dyrt.

Den nye V10 som kommer i M5, M6 osv. har null overladning og 493hk/550nm

det er også rykter om en M5 CSL med 542Hk fortsatt uten overladning.

hvis ikke det er imponerende på en sugemotor så veit ikke jeg!

andre bilprodusenter må bruke overladning for og nå de samme hk/nm tall som bmw har.

Europeiske bilprodusenter (bmw leder vell tenker jeg) er nok ledene innenfor teknologi, motorer, design.

orientalske produsenter kommer etter.

Lenke til kommentar

BMW spørsmålet ditt tror jeg du må ta en gang til. Skjønner ikke helt hva du lurer på.

Når det gjelder det andre, var vel poenget mitt at mange sylindre ikke nødvendigvis betyr en bedre motor, hverken når det gjelder effekt, kjørbarhet eler noe annet. Mange produsenter bruker v12 motor i store biler ja, og det er oftest gode motorer. Den som sto i BMW 850 feks er et sorgens kapittel. Den som sto i csi'en derimot, en helt annen motor, selv om den bygger på det samme.

Det er ikke problem å finne gode v6'ere som knuser en åtter. Feks Honda's i NSX eller Alfa's i GTA bilene. Mye bedre motorer enn feks Cadillacs Northstar. Tenk deg en V-tech v6'er med samme motorvolum som åtteren...

Lenke til kommentar
noen BMW 4-5-6 rekke ja ( men ikke | )( men \ ) ja sånn bmw noen som vet det ?

tull å har V12 ? kjøre sent?

Best v6 eller v8 fort ? enn v12 ?

v6 start kjøre 0 til f.eks 120 fart enn v12?

Er du helt tulling i hodet?

Kan du ikke bare la hver å skrive på forum, oss som kan norsk her kan ikke engang forstå hva du sier!

****** prat norsk - kom ut av skapet! (vi vet du ikke er døv, TULLING!)

Lenke til kommentar
noen BMW 4-5-6  rekke ja ( men ikke | )( men \ ) ja sånn bmw noen som vet det ?

tull å har V12 ? kjøre sent?

Best v6 eller v8 fort ? enn v12 ?

v6 start kjøre 0 til f.eks 120 fart enn v12?

Er du helt tulling i hodet?

Kan du ikke bare la hver å skrive på forum, oss som kan norsk her kan ikke engang forstå hva du sier!

****** prat norsk - kom ut av skapet! (vi vet du ikke er døv, TULLING!)

bjaa Drit bare spør yummy om sant.

er v6 bedre enn v12?

hvem v6 eller v12 kjøre så fort?

Lenke til kommentar

Bytte man til en annen type motor enn originalt, må dette være godkjent av ST (Statens Trafikkstasjoner). Eks: Montering av f.eks BMW M5-motor til BMW M3-Bil må godkjennes. Montering av en 1800 ccm 8/16 ventiler trenger ikke godkjennes av ST for å delta i serien. Vet ikke hvorfor.

Lenke til kommentar
Bytte man til en annen type motor enn originalt, må dette være godkjent av ST (Statens Trafikkstasjoner). Eks: Montering av f.eks BMW M5-motor til BMW M3-Bil må godkjennes. Montering av en 1800 ccm 8/16 ventiler trenger ikke godkjennes av ST for å delta i serien. Vet ikke hvorfor.

fordi resten av bilen er ikke lagd til å tåle effekten, derfor må den testes hos biltilsynet, man må somregel bytte bremser og litt til når man bytter til en kraftigere motor...

Lenke til kommentar
V6 og V12 kan ikke sammenlignes egentlig ..

V6 og V8 kan sammenlignes .. V8 og V12 kan sammenliges .. men ikke V6 og V12 .. er for stor forskjeld ..

kan kjøre fort med både V6 og V12 .. og Rekke4 og rekke6 og V8 og W12 og v16 ...

osv osv ...

Oki, fins v2 eller rekke 2?

Nei, jeg hørt at V1000 superbest. Fort en alle!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...