Kebab GUD Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 det er en Spesial byggd BMW V12 .. tror du meg ikke .. så sjekk Mclarens egene sider .. eller dra til england å ta en titt på motoren .. der ser du det klart og tydlig .. BMW .. BMW og Benz konkurerer ikke .. (utenom i F1) men når det gjelder Gatebiler så konkurerer ikke de .. hvorfor er det da så utrolig at mclaren F1 har en BMW motor? McLaren Cars commissioned the BMW S70/2 engine' date=' designed and built specifically for the F1. This 6.1 litre, quad-cam, 48-valve V12 power unit produces no less than 627 bhp and drives through a bespoke six-speed transaxle gearbox.[/quote'] bare trykk på F1 Her og så på neste side .. så står det der .. hvit på sort .. på dere egen side .. Lenke til kommentar
Bose Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Det er den eneste bra 12`rn bmw har laget. Motoren i 850 ble en fiasko. Lenke til kommentar
AfroMan Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Det er den eneste bra 12`rn bmw har laget. Motoren i 850 ble en fiasko. Hva er det som er så fiasko med den da? Tenker spessielt på CSi motoren! Tenk deg litt om da Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 veldig fjasko ja .. derfor den modellen hadde så kort levetid hvor lenge levde den? var det ikke fra 1990 til 1999 .. vent .. det er jo ganske lenge det egentlig! Lenke til kommentar
Bose Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 BMW prøvde å lage en vill V12`r til 850 men det ble ikke mer enn 300hk. VELDIG lite for et 5 liters volum.Bilen går som en bøtte med dritt i forhold til prisen. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 sier du at den var den beste de kunne lage? så rart at samtidig lagde de V12ern til Mclaren F1 da .. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Det er den eneste bra 12`rn bmw har laget. Motoren i 850 ble en fiasko. Den er kansje ikke den raskeste v12'eren som er laget sammenlignet med andre italinske motorer osv... Men da snakker man om racer bil! BMW 850 er ingen racer, heller en cruiser med overskudd, viss du skjønner logikken da Den går hvertfall ikke så dårlig som du skal ha det til! Ps, har du Calibra? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 som jeg sa til bjaa tidligere .. Rover drev å lagde V8ere med 150 hester .. er de dårlige da? Lexus SC430 har en V8er på 285 hester .. den er ikke den raskeste som finnes .. men det er ikke derfor folk kjøper den .. samme gjelder BMW 850.. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 BMW prøvde å lage en vill V12`r til 850 men det ble ikke mer enn 300hk. VELDIG lite for et 5 liters volum.Bilen går som en bøtte med dritt i forhold til prisen. motoren i 850CSI hadde 380 hester .. den har samme dreimoment som den største motoren i en VW Phaeton og det er en 6liters W12 på 420 hester .. 850Ci har 300 hester .. et dreimoment på 450 .. og et Dreiemoment 450 .. 100 mindre enn CSI og Phaeton . men hva så? det er like mye som en Mercedes SL 500 ... den har V8er da .. men har det noe å si .. du klaget på prisen også .. Mercedes SL 500 er dyrere enn BMW 850Ci .. og 850Ci har V12 .. da har jo faenma ikke prisen noe å si... før du klager .. så burde du vite hva du snakker om .. din lille MR2 idiot Lenke til kommentar
eab Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 masse jalla tall er sikkert fint på papiret, men antall sylindre og hk er ikke det eneste som teller Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 masse jalla tall er sikkert fint på papiret, men antall sylindre og hk er ikke det eneste som teller Nop.. vekt og luftmotstand er også veldig viktig.. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 masse jalla tall er sikkert fint på papiret, men antall sylindre og hk er ikke det eneste som teller det er jo det jeg prøver å si! ømfg følg med da Lenke til kommentar
Ortmalaria Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 V8, ingen tvil... savner lyden i russebilen ja... eneste vi mangla var strake rør!... Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 V8, ingen tvil... savner lyden i russebilen ja... eneste vi mangla var strake rør!... Hva med fri eksos? Lenke til kommentar
Mjolnir Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Den nest beste bil lyden jeg liker, er lyden av min gamle taunus når den som alltid starter om morgenen og det uansett vær. Den råeste og kuleste motorlyden jeg har noengang hørt er lyden til en GT40 (da tenker jeg ikke på de nye ford kom med i forfjor,men de GT40'ene som eide Le Mans engang i tiden.) Hent ned ett lydklipp på nettet og lytt til en motor lyd som er unik. Eneste bedre er seff å høre (og FØLE) det i reallife. Ellers har BMW go lyd og alle 60-70 talls amerikanske V8 golyden også. egentøig er alle motor lyder helt rå foruten europeisk og japansk rekke 4're , låter jo som om de har tenkt å falle fra hverandre hvert øyeblikk: Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 alle motor lyder helt rå foruten europeisk og japansk rekke 4're , låter jo som om de har tenkt å falle fra hverandre hvert øyeblikk: eneste problemet er at de aldri gjør det .. det er en grunn at Japanske og europeiske (da mest franske) biler er de mest problem frie .. PS: Har en Mitsubishi Space Star på jobben .. er faktisk gromlyd i den .. og lyden i en Toyota Celica GT er helt rå .. lurer da på hvordan lyden i Carismaen er .... (er vel bare 1 som skjønner den) Lenke til kommentar
titus Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg liker boxermotorene til Citroen 2CV og GS. Støysvake, slitesterke, turtallsvillige! Et engelsk bilblad har omtalt 2cv-motoren som en racermotor (i miniatyr), tror det var på grunn av avansert konstruksjon (for sin tid) og turtallvilligheten. Lenke til kommentar
Ed_Solheim Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 BMC A-Serie! Lenke til kommentar
Bose Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 BMW prøvde å lage en vill V12`r til 850 men det ble ikke mer enn 300hk. VELDIG lite for et 5 liters volum.Bilen går som en bøtte med dritt i forhold til prisen. motoren i 850CSI hadde 380 hester .. den har samme dreimoment som den største motoren i en VW Phaeton og det er en 6liters W12 på 420 hester .. 850Ci har 300 hester .. et dreimoment på 450 .. og et Dreiemoment 450 .. 100 mindre enn CSI og Phaeton . men hva så? det er like mye som en Mercedes SL 500 ... den har V8er da .. men har det noe å si .. du klaget på prisen også .. Mercedes SL 500 er dyrere enn BMW 850Ci .. og 850Ci har V12 .. da har jo faenma ikke prisen noe å si... før du klager .. så burde du vite hva du snakker om .. din lille MR2 idiot Hvis du skal diskutere ,så burde du kanskje gjøre det på et litt mer seriøst plan. Ingen som blir imponert av at du kaller folk idiot,dust,drittunge osv. Men tilbake til temat. 300hk er vildig lite for et 5L slagvolum.De kunne henta MYE mer. Det er greit at det er en crusier og ikke en sportsbil,men har lest MANGE artikler om folk som har sammenligne V12`rn med den nye V8`rn til bmw, og alle er enige om at 8`rn er best. Bruker mindre bensin, lavere vekt og ikke spesielt svakere.Men skal man ha dreiemoment er en TDI motor MYE bedre. Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Audi rekke 5`r. Sannsynligvis en av de beste motorene som er laget. Fin å trimme, og veldig slitesterk. For ikke å snakke om lyden når man drar på! Hvis man har hørt en Audi UR-Quattro som har dratt på, så glemmer man aldri lyden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå