do'h Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 jeg selv er litt svak for de gamle gode amerikanske V8erne som slukte bensin, jeg bare digger lyden som kommer ut av de motorene Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Tja, da er vel jeg den rake motsetningen: 2 literen i Honda S2000. INGENTING er som skrikelyden over 9000 RPM Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 jeg selv er litt svak for de gamle gode amerikanske V8erne som slukte bensin, jeg bare digger lyden som kommer ut av de motorene m2! gode gamle amerikanske V8ere er det råeste som finnes! Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Selv liker jeg også veldig godt de gode gamle v-åtterene, ingen ting er som lyden av en hissig v-åtter, som drar av gårde fra tomgang og helt ut! Det er rett og slett helt seksuelt! Jeg har goså sansen for 6silyndra motorer, som f.eks i BMW...Så rått, velkalibrert og hissig! Og en Honda V-tec motor er heller ikke forakte, med et vannvittig turtall! Og så hissig! Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Volkswagen TDI Lenke til kommentar
pc`baby Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 hadde en littt trimma 6silundrer passat med effekt anlegg den hadde en veldig spes lyd Lenke til kommentar
Dally Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 V8 eller V16 BMW osv.. tyskland biler alle Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 jøss .. direkte fra V8 til V16 .. hva med V10 og V12 eller W12 da? og hva liker du så spesielt med de foresten? Liker selv de fiiiiiine 1 literen til Toyota .. den er digg .. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Liker selv de gamle gode V8'erne. Lenke til kommentar
Bose Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 JEg liker Toyota sin 4AGE motor jeg.Veldig hissi motor når den passerer 4500rpm. Men aller best er NSX sin 6`r med åpent filter og effektanlegg.Har Atuofil opptak av det Lenke til kommentar
pekle Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Wankel. Eller eigentleg el-motor. Vanskeleg å slå den på dreiemoment. Lenke til kommentar
Bose Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Wankel-motorer er geniale.De er veldig kompakte og lette.Men de blir fort slitt og bruker MYE bensin grunnet lav komp. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Finnes det ingen nyere biler (1980-90 og nyere) med 2-takts motorer? Lenke til kommentar
Bose Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Honda BEAT. hvis du klarer å finne en og Suzuki Cappucino. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Wankel-motorer er geniale.De er veldig kompakte og lette.Men de blir fort slitt og bruker MYE bensin grunnet lav komp. Sant nok. Men det hadde vore interessant å sett kor bra dei var om det var lagt lite mykje forskning i Wankel som i konvensjonelle motorar. Det er vel ingen andre enn Mazda som har gjort noko for å utvikle den dei siste åra. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Honda BEAT. hvis du klarer å finne en og Suzuki Cappucino. Var det et svar til meg? BEAT'en er ihvertfall 4-takt. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 seff er det en v8er, ikke de nye, men de gamle uten innsprøytning 8) Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Det må bli denne 16 sylindrede (i W formasjon) Bugatti motoren her på "lusne" 1001 HK. 4 nusselige Turboer omkranser motoren. Effekten kommer opp i 1001 hestekrefter ved 6.000 omdreininger og dreiemomentet er ikke mindre enn 1.250 newtonmeter mellom 2.200 og 5.500 omdreininger. Motoren sitter i en Bugatti Veyron som skal gjøre 0 - 300 på under fjorten sekunder. Toppfarten er på 406 Km/t. Les og se flere bilder HER Lenke til kommentar
eab Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 chryslerkonsernets 426 HEMI er og blir veldig spesiell.. I racetrim utviklet en slik motor opp mot 700hestekrefter. Når man i tilleg tenker på at dette var på slutten av 60-tallet blir det enda mer imponerende.. Det kule var uansett at man fikk gateversjoner av disse motorene. De var riktignok oppgitt til 425hk, men leste om en entusiast som bygde en slik motor perfekt etter fabrikkens egene spesifikasjoner og bremsa motoren til rundt 550hester! (det var vanlig å oppgi for lav effekt for å lure forsikringsselskapene på den tiden). kan også nevne chevrolet sin 350 motor. Den kom først på midten av 60tallet og brukes fortsatt den dag i dag. Kun småting har forandret seg. Det er ikke uten grunn at dette er en meget populær motor å trimme! Ellers er også 454 motoren til chevrolet en av mine favoritter.. 450hester tilbake i 1970. Det var alvor, hvertfall med tanke på de spinkle dekka de hadde på den tida! Lenke til kommentar
ThoooR Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Hmmm favoritten må være.... 2.2i til Opel!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå