vroomvroom007 Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Noen som har prøvd HIT? Og hvis ja, har dere hatt suksess med det? Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Hvis du mener HIIT, som i High Intensity Interval Training, så ja. Det har jeg prøvd og sett mange andre prøve i Forsvaret, med gode resultater. HIT vet jeg ikke hva er. High Intensity Training er jo et veldig generelt begrep. Det gir jo ikke inntrykk av om det er snakk om styrke, cardio eller whatever... EDIT: Skurveleif Endret 12. januar 2013 av Aleks855 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Hvis du mener HIIT, som i High Intensity Interval Training, så ja. Det har jeg prøvd og sett mange andre prøve i Forsvaret, med gode resultater. HIT vet jeg ikke hva er. High Intensity Training er jo et veldig generelt begrep. Det gir jo ikke inntrykk av om det er snakk om styrke, cardio eller whatever... EDIT: Skurveleif Tråden ligger under styrketrening så OP mener nok HIT i form av styrketrening. HIT kan sammenlignes litt med SL 5x5 der man har 1-2 øvelser per muskelgruppe men i steden for å løfte 5 sett ligger man på 1-2. Reprange er fra 5-15 og som navnet sier er intensiteten høy. Øvelsen kjøres til failure, negativer og rest-pause er også ofte brukt. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Tråden ligger under styrketrening så OP mener nok HIT i form av styrketrening. Fair enough, men i mitt forsvar så er det ofte at folk kommer innom med cardio-relaterte spørsmål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå