Gå til innhold

Indøkstudiet

gratlas

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvor mye kreves det av en på videregående som vil inn på indøkstudiet (industriell økonomi og teknologiledelse) på NTNU?

Hvilke karakterer bør man ha i de forskjellige fagene? Tror man trengte 61,3 poeng sist jeg sjekket, men hvilke karakterer er det lurt å ha i de forskjellige fagene?

Hva bør man prioritere (faglig)?

Hva bør man gjøre etter VGS hvis man ikke har gode nok karakter til studiet? (annet enn å ta opp fag)

Har satt stor pris på om noen nåværende eller tidligere indøkstudenter kunne ha svart meg. Setter også pris på andre hjelpende svar.

På forhånd, takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prioriter ned Kroppsøvning, RLE, Historie, Norsk sidemål og Norsk munnleg. Ein treng ikkje så mykje kunnskap frå dei faga for klare seg på INDØK. Med karakter 5 i dei fem faga vil du ha litt meir enn 61,5 studiepoeng. Då kan du få 5 i fem fag til, og samstundes kome deg over grensa på 58,9 studiepoeng. Som dei neste faga som du har minst bruk for, vil eg seie Samfunnsfag, Geografi og Framandspråk. Valfag som Biologi 1, Biologi 2 og IKT 1 vil eg også tru er til lita nytte.

Eg er forresten ikkje INDØK-student.

Endret av Magnus_L
Lenke til kommentar

Det er vel lurt å ha 6 i så mange fag som mulig.

For min del må jeg si indøk var noe stort vas.

Har du gått der selv? For det er jo lite tvil om at næringslivet er særdeles uenig med deg i at det er noe stort vas, så om man er ute etter sikker jobb er ikke indøk akkurat noe dumt valg.

Lenke til kommentar

Næringslivet er alltid ute etter de mest attraktive kandidatene, og det er liten tvil om at de som fullfører indøk. studiet på NTNU er attraktive innen økonomi og ledelse.

Spørsmålet blir fort om man ønsker å jobbe med ledelse/økonomi rett ut fra siviling., for det er ikke til å stikke under en stol at indøkere mangler teknologisk tyngde sammenlignet med rene 5-årig teknologistudier, slik jeg ser det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Prioriter ned Kroppsøvning, RLE, Historie, Norsk sidemål og Norsk munnleg. Ein treng ikkje så mykje kunnskap frå dei faga for klare seg på INDØK. Med karakter 5 i dei fem faga vil du ha litt meir enn 61,5 studiepoeng. Då kan du få 5 i fem fag til, og samstundes kome deg over grensa på 58,9 studiepoeng. Som dei neste faga som du har minst bruk for, vil eg seie Samfunnsfag, Geografi og Framandspråk. Valfag som Biologi 1, Biologi 2 og IKT 1 vil eg også tru er til lita nytte.

Eg er forresten ikkje INDØK-student.

Kan vær jeg ikke helt er med på poengberegningen, men du sier at med 5 i fagene Kroppsøvning, RLE, Historie, Norsk sidemål og Norsk munnleg, vil man kunne få 61,5 studiepoeng. Hvordan får du det til å gå opp?

Lenke til kommentar

Kan vær jeg ikke helt er med på poengberegningen, men du sier at med 5 i fagene Kroppsøvning, RLE, Historie, Norsk sidemål og Norsk munnleg, vil man kunne få 61,5 studiepoeng. Hvordan får du det til å gå opp?

Det er da vel opplagt? Få 6 i resten da.

Til TS:

Velg R1+R2 og Fys 1+2 og helst kjemi 1+2 + et eller to økonomifag. Skaff så mange seksere du klarer, helst i realfag for å få mest relevant kunnskap. Ville ikke satsa på å måtte ta opp alt for mange fag. Forsvaret eller høyere studier (60sp) kan være en idee for å få 2 ekstra poeng.

Kan også være lurt å begynne på en av linjene som går under indøk (emil, komtek, data eller pup) og satse på å hoppe av i andre klasse. (hvis det er mulig lenger)

Endret av K R U E G E R
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...