ArcticIce Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Skal kjøpe nytt skjermkort og mer RAM. Jeg har 128MB SDRAM, kan jeg da få DDR RAM??? Skal kjøpe 512MB RAM. Budsjettet på begge tingene er ca 2000kr. Noen som anbefaler noen skjermkort/RAM? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Hovedkortet ditt støtter med stor sansynlighet KUN SDram og ikke DDR. Det er bare noen få hovedkort som støtter begge deler. Det kan du enkelt sjekke enten i manualen, eller ved å se om det er to "typer" Ram-plasser der. Hva heter hovedkortet ditt? Har du sjekket link til produsentens hjemmesider for info om det? (legg gjerne en link her om du har det) siden 512MB koster rundt 800kr og porto gjerne er på 1-200kr så har du da ca 1000kr igjen å bruke på skjermkort (det var 2000kr du skulle handle for ikke sant?) Da vil jeg anbefale Radeon 9600 (ikke pro) Det koster ca 1050kr. Jeg vet ikke om noen andre skjerkort som yter generellt bedre til 1000kr. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Skal kjøpe nytt skjermkort og mer RAM.Jeg har 128MB SDRAM, kan jeg da få DDR RAM??? Skal kjøpe 512MB RAM. Budsjettet på begge tingene er ca 2000kr. Noen som anbefaler noen skjermkort/RAM? Det hadde vært mye enklere om du hadde postet litt info om din pc. Lenke til kommentar
Leetrune Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Skal kjøpe nytt skjermkort og mer RAM.Jeg har 128MB SDRAM, kan jeg da få DDR RAM??? Skal kjøpe 512MB RAM. Budsjettet på begge tingene er ca 2000kr. Noen som anbefaler noen skjermkort/RAM? Det hadde vært mye enklere om du hadde postet litt info om din pc. Kanskje han ikke vet så mye selv :wink: Regner med at han har en hp eller compaq eller lignende ferdigoppleg. Han har 128 mb ram, tror nokk ikke han kan bruke ddr da, iogmed at ddr og sdram i et på hk ikke var så vanlig da de brukte bare 128 mb ram. Men hva vet jeg som alle sier kan hende jeg tar helt feil men, dette er va jeg tror da. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 er det sdram du skal ha så vil jeg annbefale deg å søke på bruktmarkede, da dette er en ram som er på tur ut. Lenke til kommentar
Leetrune Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Men gakk gakk, ikke behov for så "knall" ram viss det er på vei ut http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=4&s=pl http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl Sikkert ok for deg er ikke ekspert, men prøver og være Lenke til kommentar
ArcticIce Skrevet 12. september 2003 Forfatter Del Skrevet 12. september 2003 Den har bare en type plass til RAM, så da har jeg SDRAM, OK. Her er litt info om PC'en: Kjøpte den på Elkjøp for ca et og et halvt år siden så jeg vet ikke noe særlig info om hovedkortet. PC'en er en Fujitsu Siemens modell. Prossessor: Intel Pentium 4 1500MHZ Minne: 128MB SDRAM Harddisk: 40GB Skjermkort: Nvidia GeForce 2 32MB Funker dette minnet bra eller? http://bruktmarked.hardware.no/marked/?db=...query=retrieval Har ca. 1500kr på skjermkort, hva anbefales??? Lenke til kommentar
mr x Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 jo rammen ser bra ut den får ditt behov Prossessor: Intel Pentium 4 1500mhz pc 133(tror ikke pentium 1,5 støtter høyere) når det ar snakk om grafikkort,synes jeg du fikk et bra svar av simen 1.. har du råd med ati 9600pro(koster litt mere)så gå får det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå