Gå til innhold

Finnes det, i det hele tatt, noen Windows 8 nettbrett å satse på?


McShortFuse

Anbefalte innlegg

Har tenkt litt i det siste, og funnet ut at jeg har lyst på et nettbrett.

Og et Windows 8 nettbrett er noe av det jeg kunne tenkt meg aller mest.

Men, etter å ha lest utallige anmeldelser og kommentarer om MS Surface 8 RT, så begynte jeg å tvile på om det eksisterte ett Windows 8 nettbrett som kunne gi meg det Android kan tilby..

 

Så da tenkte jeg, litt til :grin2: , at noen her kanskje kunne gi meg et bedre svar.

Finnes det et Windows 8 nettbrett, som er verdt å vurdere, evt. kjøpe? Og hvis det gjør det, hvilke(t) da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har slitet som faen med dette i flere måned, jeg vurderte lenge å go go for en RT fra surface, men RT ser ut til å møte en svært usikker tid i møte ; den eneste jeg kan tenke meg er surface pro men tilgjenglig/pris er enda ukjent noe som irriterer meg.

 

Har sett på et par alternativer og det nærmeste er vel acer w700 men så irriterende at skal du ha med keyboard så blir det totalt 3-deler, fordelene er jo blutooth keyboard/batterylife samt dockingstasjon men kvalitetfølelsen er njaa og igjen; jeg vil ha det enklest mulig.

 

Vurderer egentlig å vente ut denne generasjonen til høsten med masterstudiene for å være ærlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

styr isåfall unna enheter som har win8 rt. grunnen til dette er at du har mye mindre kontroll, ikke skrivebord og såvidt jeg vet ikke noen standard windows funksjoner eller office pakke.

Lenke til kommentar

i fysisk størrelse ala ipad osv så er svaret nei, men det har kommet noen spennende hybrid tableter vis du er villig til å invistere i det segmentet. best ut er vel dell etter mine kunnskaper, men har undersøk absolutt ingenting. http://www.dell.com/...xps-12-l221x/fs disse er forsåvidt interessante.

 

Hvordan tror du denne virker da? http://www.dell.com/no/bedrifter/p/latitude-10-tablet/fs Den med Windows 8 Pro så veldig interessant ut. Ihvertfall med mulighet til å koble til RDP, ettersom jeg jobber innen IKT også :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

den er ca i samme gate som tablett maskina mi, og så lenge du ikke skal kjøre store tunge oppgaver så går det greit, men noe så enkelt som flash og firefox kombinasjonen tar knekken på den. litt liten hdd synes jeg, og det at tastatur mangler er kjipt, hvertfall i bedrift og skolesammenheng.

 

hvis datakraft er viktig så ville jeg nok sett etter en annen maskin, gjerne med tastatur og touchpad. jeg bruker svært sjeldent touch delen på maskina da det ikke virker 100% når det ikke er skredersydd til hw. så hvis det er touch delen du er etter ville jeg gått for en ipad, android utgavene skal jeg ikke utale meg om siden jeg ikke har testa de.

Lenke til kommentar

styr isåfall unna enheter som har win8 rt. grunnen til dette er at du har mye mindre kontroll, ikke skrivebord og såvidt jeg vet ikke noen standard windows funksjoner eller office pakke.

 

beklager negativt innlegg; men hvorfor gidder du å svare når du tydeligvis ikke har peiling?

 

RT; kan ikke kjøre .exe filer - thats it! ellers HELT likt Win 8. hvorfor skal man kjøre .exe filer som er laget for mus på touch? det bare fungerer ikke bra.

 

RT har skrivebord og utforsker akkurat som vanlig og alle funksjoner vanlig versjon har. jeg gjentar; ENESTE det ikke kan er .exe filer.

 

Har ikke støtte for Office??!?!?!?!?!??!?!?!?!?!

 

DU FÅR GRATIS OFFICE 2013!!!!! FÅR MED gratis office. = +800kr

 

Greit, jeg skal være seriøs :)

 

Det brettet alle har ventet på kommer i slutten av januar (ASUS norge får inn første eks da) og det heter TX300.

 

 

Jeg nevner; i7, IPS FullHD, 128GB SSD i brettet, 4GB minne, Win 8. 13.3" Skjerm

 

fortsetter; keydock med bakgrunnsbelysning og ethernetport samt 2 x USB 3.0

 

and there is more... batteri + 500GB disk sitter i keydock...

 

http://transformerbook.asus.com/

 

Har selv TF 600 og det fungerer helt utmerket. Legg merke til at cpuen ikke er den vasseste på markedet, men brettet holder lenge på batteri og er helt overlegent Android hva praktisk bruk angår.

 

H

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Bare for å få ting på plass.

 

Det er to versjoner av Windows som er aktuelle for nettbrett.

 

Dette er Windows RT og Windows 8

Det er ikke noe slikt som Windows 8 RT, Windows RT 8 osv.

 

Selv er jeg ganske sikker på at Windows RT ikke vil ta av, enhetene er såpass høyt priset at man like gjerne kan gå for en Windows 8-enhet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

beklager negativt innlegg; men hvorfor gidder du å svare når du tydeligvis ikke har peiling?

 

RT; kan ikke kjøre .exe filer - thats it! ellers HELT likt Win 8. hvorfor skal man kjøre .exe filer som er laget for mus på touch? det bare fungerer ikke bra.

 

RT har skrivebord og utforsker akkurat som vanlig og alle funksjoner vanlig versjon har. jeg gjentar; ENESTE det ikke kan er .exe filer.

 

Har ikke støtte for Office??!?!?!?!?!??!?!?!?!?!

 

DU FÅR GRATIS OFFICE 2013!!!!! FÅR MED gratis office. = +800kr

 

Greit, jeg skal være seriøs :)

 

Det brettet alle har ventet på kommer i slutten av januar (ASUS norge får inn første eks da) og det heter TX300.

 

 

Jeg nevner; i7, IPS FullHD, 128GB SSD i brettet, 4GB minne, Win 8. 13.3" Skjerm

 

fortsetter; keydock med bakgrunnsbelysning og ethernetport samt 2 x USB 3.0

 

and there is more... batteri + 500GB disk sitter i keydock...

 

http://transformerbook.asus.com/

 

Har selv TF 600 og det fungerer helt utmerket. Legg merke til at cpuen ikke er den vasseste på markedet, men brettet holder lenge på batteri og er helt overlegent Android hva praktisk bruk angår.

 

jeg vil kalle det å kjøre .exe filer en veldig vesentlig funskjon i windows! skal innrømme at jeg ikke har testa rt utgaven, bare lest om den så mine kilder kan være feil. men igjen, skal man bare gå etter store utvalget så synes jeg at det ikke verdt å vurdere engang, uansett hvor heavy prossesor osv som er innstallert.

Lenke til kommentar

@**dp** Jeg er faktisk enig i det du sier.

 

Og nå som CES13 er ferdig så håper jeg at antallet gode Windows 8 nettbrett øker, og at prisene synker. :hmm:

 

Men det er fortsatt ingen som kan gi meg sitt synspunkt angående Lenovo ThinkPad 2, som jeg linket i mitt forrige innlegg?

 

Eg har sjølv kjøpt Asus VivoTab. Hadde Samsung ativ smart pc på prøve før eg kjøpte asusen. Gjekk for asus pga litt lettare og mykje lekrare. Samsungen hadde dog usb-port i toppen, mens med asusen må du stikke i ein adapter for å få usb. Men for å sei det slik, hadde lenovoen vore tilgjengelig når eg kjøpte så hadde eg gått for den til tross for mindre skjerm. Rett og slett kun fordi den har støtte for simkort. Hp har komme med eit nettbrett med docking og. Tilsvarande specs som asus og Samsung (ikkje pro), men den var lite lekker å sjå til. Dinside testa den nettopp. Envy x2 eller noke

Lenke til kommentar

i fysisk størrelse ala ipad osv så er svaret nei, men det har kommet noen spennende hybrid tableter vis du er villig til å invistere i det segmentet. best ut er vel dell etter mine kunnskaper, men har undersøk absolutt ingenting. http://www.dell.com/...xps-12-l221x/fs disse er forsåvidt interessante.

 

Har den selv. Absolutt den beste hybriden, mer eller mindre perfekt som laptop (drar det aller meste, cs 6, SolidWorks, DayZ..), men halter på nettbrettsiden, pga vekten. Skjermløsningen fungerer svært bra.

 

Edit; har hatt den i ca 4 måneder nå, den har fått kjørt seg.

Endret av Thommesen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...