tigerdip Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Jepp, nå er anti-pirat spøkelset kommet til europa. Og clone-cd er første offer. http://www.neowin.net/comments.php?categor...ftware&id=13627 R.I.P. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Det er latterlig at slike ting skal være lov. Jeg siterer den første kommentaren på siden linken fører til: "WTF.....its ok to Clone a Human...a Sheep and pretend to Play God..but not a Audio File or Movie....sheeeeesh" Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Jepp, nå er anti-pirat spøkelset kommet til europa. Og clone-cd er første offer. http://www.neowin.net/comments.php?categor...ftware&id=13627 R.I.P. Hva kan de egentlig gjøre? CloneCd kan fortsatt skaffes, dessuten så er mye av rollen CloneCd hadde, nå blitt tatt over av Alcohol 120%. Dessuten så har vi Blindwrite/Blindread også... Lenke til kommentar
huf Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Hva innebærer dette egentlig da? Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Her er meldingen på CloneCd sin hjemmeside ; http://www.elby.ch/en/products/clone_cd/index.html Triste greier Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hva innebærer dette egentlig da? Det innebærer vel bare at Elby nå kun må prøve å lure kunder til å kjøpe den forkrøplede cloneDVD(I den tro at den faktisk kan kopiere vanlige DVD'er) Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Bestilte meg et par t-skjorter med CloneCD sauen på jeg. elby CloneCD T-Shirt "Clone Attack!" XL (#510302) 2 Unit(s) - You will receive the full version by postal mail. Your order for "elby CloneCD T-Shirt "Clone Attack!" XL" has been sent to our distribution center. The order will be shipped on the next business day (Mon.-Fri.) Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Snart blir det vel forbudt med kopimaskiner også da? For de kan jo kopiere fra blader og bøker..... Hva med scannere, Videospillere, fotografiapparater, videokameraer...... mennesker. Tross alt vi mennesker klarer jo å huske, kanskje på tide å forby oss også? [Mennesker er ironisk ment, men de andre er re'elle til situasjonen] En videospiller hjemme kan jo ta opp en film som gå på TV, den kan da vises til en forsamlig på skolen senere. f.eks. Jeg synes hele det RIAA og DMCA greiene går helt ut på styr jeg..... *riste oppgitt på hodet* Det software, spill, film etc. produsentene heller burde gjøre er å gjøre det mere attraktivt å eie en hardcopy selv, samt gjøre produktene billigere. Ved å senke prisene på produktene så øker dem sjansen til at folk for råd til å kjøpe det. Hvor mange ville kjøpt Half Life 2 (eller doom 3 for den sags skyld) til 199kr kontra 699? eller 299 - 399 for den sags skyld. Prisen er nok det som hemmer for de fleste tror jeg. Det vil alltid være noen som piratkopierer, men det vil det alltid være i fremtiden også. Eller hva mener dere andre? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Det software, spill, film etc. produsentene heller burde gjøre er å gjøre det mere attraktivt å eie en hardcopy selv, samt gjøre produktene billigere. Slik som Metallica gjorde på sin siste skive. Cd med dvd av "innspilling" av alle låtene, samt en kode til masse Metallica stoff på nettet. alt til den nette sum av 149 kroner.. Tror dette er veien å gå. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Faktisk helt enig der, selv om jeg aldri vil kjøpe Metallica'suck produkter nå idag. Siste bra de slapp var Black Album, kongen er Master of Puppets. Men så langt så er alt det nye de har vært sugende dårlig. De fortjener ikke å bli sugd inn i ett svart hull en gang. Men enig at det de gjorde der er en genial teknikk for å øke lysten til å eie en hardcopy, selv for endel av piratcopy-fantastene. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Faktisk helt enig der, selv om jeg aldri vil kjøpe Metallica'suck produkter nå idag. Siste bra de slapp var Black Album, kongen er Master of Puppets. Men så langt så er alt det nye de har vært sugende dårlig. De fortjener ikke å bli sugd inn i ett svart hull en gang. Nja, vel.. det siste bra de slapp, var "... and justice for all", selv om den har en relativt flat lyd. Black album ble for sukkersøtt. Men, joda.. de siste utgivelsene har vært temmelig daffe. Og, joda, lavere priser er veien å gå. Prisene har nok gått litt nedover i de siste årene, men fremdeles er det litt drøyt å betale 500kr for en CD i DVD-cover. 3-400kr er et behagelig prisleie. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Nah, av mine favoritter tror jeg den litt ukjente bootleg'en "Kill 'em, Lars" er den største. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Litt uenig, selv om Black Album var en stor stilendring som ikke var helt Metallica, så var det allikevel god kvalitet på musikken, samt at skiva var tung og drivende. Men til tider litt for sukkersøt som du sa. hehe Men lavere utsalgspriser = flere kunder som kjøper produktet. Enkel markedsresearch vil avdekke dette. En godt eksempel er Tommy og Tigern episode. Tommy skal selge ett glass usukkret sitron saft glass. Han skal selge det til 10tusen kr. Ergo han trenger bare å selge ett glass, mindre jobb og tjene masse lett tjente penger. Men hvor mange glass klarer han å selge, om noen i det hele tatt? Men om han derimot tok 2kr glasset og det kostet 1kr å produsere varen, så kunne han selge 10K glass og sitte med 10K i fortjeneste. Men nå er jo Tommy Tommy da. hehe Samt han burde vel også sukre varen litt. Lenke til kommentar
Coederror Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Helt enig med de fleste her... Spillprodusentene burde gjøre som microsoft...Lage spill som virker fint(selv om det er brent/kopiert)i singleplayer, men som ikke virker i mulitiplayer i det hele tatt (eks:Midtown Madness 2) Det er jo bare dumt at du bruker 4 timer på å laste ned en film fra nettet for å finne ut at den spilles av opp ned... Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Det er jo bare dumt at du bruker 4 timer på å laste ned en film fra nettet for å finne ut at den spilles av opp ned... Noe som i seg delv ikke er en heksekunst å fikse på. nemo eller windvd Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 "WTF.....its ok to Clone a Human...a Sheep and pretend to Play God..but not a Audio File or Movie....sheeeeesh" Yeah, well. Gud har ikke registrert copyright'en sin vet du. Beleilig det der, da kan ting utnyttes. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Det er jo bare dumt at du bruker 4 timer på å laste ned en film fra nettet for å finne ut at den spilles av opp ned... Ja men herregud da man, det er jo bare å stille seg på hodet det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå