MariusJS Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Skal begynne på VGS til sommeren, og klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal gjøre, er mest interesert i Data, og Elektronikk, eller er det mulig å gå studiespes, og komme inn på noen Universiteter ol.? Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Kommer Ann på hvor mye mer skole du vil gå. Jeg hadde samme situasjon som deg (men det 3. Året jeg ville gå på elektro var langt unna) og jeg valgte studiespesialisering. Nå er jeg i slutten av 3. Og hater tanken på at jeg har igjen over fem år med skole Lenke til kommentar
nehh Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 du kan jo gjøre som meg gå elektro vg1, deretter vg2 data og elektronikk som jeg gjør nå og deretter velge påbygging til generell studiekompetanseog ta noe matte og fysikk ekstra eller du kan ta forkurs til ingeniør etter dette kan du gå videre med en ingeniør utdanning, da tror jeg at du er best skodd for en data ingeniør utdanning. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Jeg går VG1 elektro nå, jeg angrer ikke et minutt! Jeg var så drittlei av å sitte med trynet i bøker hjemme langt ut over kveldene når jeg gikk på ungdomsskolen Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Leste nettop om Dataingenør, noen som vet om kravet på høyskolene i Oslo/Akershus er Generell studiekompetanse, eller Realfag fordypning? Lenke til kommentar
ITRulesForever Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Jeg tok selv Grunnkurs elektro + VKI/II elektronikk. Etterpå tok jeg Dataingeniør i trondheim (3 år) og så tok jeg Sivilingeniør på NTNU. (jobber nå som IT konsulent) Ved å gå denne veien tar det 1 år mer enn å ta allmennfag og deretter gå rett på NTNU. Fordelen med denne veien er at du slipper diktantanalyse og annet bortkastet ting. Elektronikkutdanningen syns jeg gir meg en god base i grunnen til å jobbe metodisk med problemer. (å jobbe med IT betyr i praksis at dagene er fylt med problemer). Fordelen er et det er relativt godt betalt og at man får en veldig fleksibel arbeidshverdag. (null problem for meg f.eks å ha hjemmekontor så lenge jeg har med laptoppp hjem) Lenke til kommentar
koosepus Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Syns du bør velge Elektro(siden du er interessert i Data og Elektronikk), med mindre du er veldig motivert for mange uinteressante fag som inngår i Stud.spes. linja, i tillegg til minst 3 år på høyskole/universitet etter det. Jeg går nå 2. året på studiespesialisering og angrer på at jeg ikke valgte noe innen yrkesfag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå