Gå til innhold

[Løst] Hjelp til kjøp av nye Hodetelefoner!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal en del ut å reise og tenkte å kjøpe meg et nye hodetelefoner.

Dem jeg har nå er noen gamle Razer hodetelefoner som er helt forferdelig.

 

Uansett, jeg bruker til pcen min sennheiser pc 350, og liker veldig godt at dem er heldekkende og nesten lukket, kunne tenkt meg noen hodetelefoner som er helt lukket. Passiv støydemping?

 

Ønsker helst å holde meg til rundt 1500kr.

 

Dem jeg har vurdert til nå er: http://cdon.no/elektronikk/akg_k_272_hd_fullsize_nc-935297

 

Har ikke funnet noen andre jeg likte i den prisklassen.

Jeg hører mye på trance og dubstep så dem må kunne levere litt bass.

 

Noen andre gode alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha heldekkende eller hodetelefoner som hviler på ørene?

 

Selv ville jeg valgt Sennheiser HD25 til den bruken. De isolerer svært bra, super lydkvalitet, ekstremt robuste, alle deler kan enkelt skiftes, trenger ikke forsterker, veldig lette og sitter så godt på hodet at du vil slite med å riste de av deg.

 

Det negative er at for å få den gode isolasjonen og passformen så klemmer de ganske hardt på ørene, og noen vil finne dette ubehagelig. En annen ting er design og materialbruk; mange vil si de ser litt kjip ut.

Lenke til kommentar

Jeg trodde du skulle ha noe å bruke på bærbart utstyr siden du hadde PC350 og var fornøyd med dem, men om det er til innebruk er ATH-M50, DT770, UE6000, SRH840 og SRH940 er gode kandidater om ikke størrelsen plager deg.

 

Er forresten ikke PC350 lukket? Ingen erfaring med de, men de ser da veldig lukket ut for meg.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

PC 350 er lukket, men dem holder ikke ute lyden så veldig bra.

Dem er forresten på 150 ohm så litt tunge å drive for mobilen min. Bruker en forsterker i pcen som takler helt fint opp til 600 ohm.

 

Lurer på å gå for beyerdynamic sine bare fordi dem virker for å sperre mest lyd ute. Både hvor godt andre folk hører musikken og hvor godt en hører omgivelsene.

 

Men for sikkerthets skyld tar jeg å skriver ned alternativene jeg har nå og ser om jeg kan få lyttet på dem i byen på mandag. Takk for alle tipsene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Var i Oslo i dag for å prøve/kjøpe DT770. Verken 4sound eller Riff hadde de inne. Riff var ganske sikre på at de ville få inn et nytt parti en gang i neste uke, det var litt mer usikkert hos 4sound. God service hos begge to.

Lenke til kommentar

Du betaler omtrent det samme i usd som i nok så det blir fort nesten halv pris nå som dollaren er så lav.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en titt på v-moda m100 når du først skal til statene. Ellers er Sony mdr-1r veldig gode for prisen. Og mye mere comfy og portable en dt770. Kjøpte dem på dustin.no med universitets mailen min å fikk 1000kr rabatt.

 

Ellersså er Sennheiser Momentum gode, lit småe kopper for mine ører og litt kjipp i lyden. Foretrekker varmere hodetelefoner når jeg skal ikke sitte hjemme å analysere musikk.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...