Gå til innhold

[Løst] Kan jeg sette høytalere vedsiden av TVEN?

Anbefalte innlegg

Hei :)

har kjøpt en LG 47 tommers 3d smart tv T760 nå og et yahama hjemmekinoanlegg på komplett.no til 2000. 5.1

Det jeg lurer på er; Kan jeg sette de to front høytalerene vedsiden av tven?

Husker det var snakk om noe før at hvis du gjorde det, så kunne tven din bli grønn.

Håper på raske svar :)

Skal sette det opp i dag :)!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Lyden du snakker om Xbox fan, er lyd fra transformatoren som øker spenningen opp til plasma-panelet, og vil bli belastet tyngre jo mer lys TVen slipper ut. Ergo, helt hvit bilde gir tyngst belastning og dermed også størst sjanse for høyfrekvent lyd. Dette er ofte et mindre problem på LCD-paneler med katoderør, men kan oppstå der også. LED belyste LCD-skjermer derimot, har ikke dette problemet overhode, da de ikke har noen trafo eller spenningsøker.

Er den høyfrekvente lyden fra plasmaskjermen eller høyttaleren? Uansett, om høyttaleren ikke er skjermet godt nok, så kan den sikkert ta opp noe høyfrekvent støy fra plasmaskjermens transformator. Anser det som noe usannsynelig at høyttalerene skulle påvirke trafoen i skjermen, men holder muligheten oppe. :p

Uansett, dette vil på ingen måte skade noe som helst av utstyret og det er 100 % trygt å plassere høyttalerene sine så nærme TVen man ønsket i disse dager.

Lenke til kommentar

Det som SoW beskriver har jeg ikke opplevd. Heller det du forteller om, at tv'en øker spenningen. Høres veldig reelt ut :)

Når det gjelder hans tilfellet tror jeg som du, at det kan ha med frekvens å gjøre kanskje. På mine Bose Cinemate II har jeg ALDRI opplevet noe. Uansett hvor nærme de står. Det skal sies at de er veldig enkle og koble opp med sn spdFI kabel og de er meget godt "polstret". Slik Andrull sier, i dagens tid...Burde det ikke være noe proble, )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...