nonno96 Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Hei! Skal kjøpe ny data til gaming og editing (fraps). Vil gjerne spille på høyest grafikk og har funnet en data: http://www.komplett....gSystemId=10580 har byttet ut noen deler og den endte på 15.000kr, men finner ikke ut hvordan jeg linker med det jeg har byttet ut :L Nå når jeg skulle til å bestille den begynte jeg å tenke... Hvordan får jeg egentlig nettverk på denne dataen? Modemet er nede (Jeg bor med foreldrene mine) og er koblet til noe styr der, så jeg får ikke koblet den til det. Må jeg da ha trådløst nettverk? Må jeg bruke noe slikt: http://www.komplett....71&CKS=PCW#info og putte den inn som en USB? vil det gi meg internett? xD Vil da ikke ha ett værre internett enn det jeg har på bærbaren min. Også det med kjøling. Jeg tenkte på vannkjøling, men vet ikke hvilken jeg burde ta? Og må jeg holde det i vedlikehold om jeg velger den corsair H60en? Det stod på en annen data på komplett "(Trenger ikke å vedlikeholdes)" Men det gjorde det ikke på denne. Kan ikke mye med data, vil ikke ødelegge noe :S -Takk! Hadde vært helt konge å fått svar i dag (BTW, tips til noen gode stoler?) EDIT: Er USB tingen om nettverk kun til laptop eller er det vanlig å bruke det til stasjonær? Føler meg helt dum her haha xD Endret 11. januar 2013 av nonno96 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 "Tingen" til nettverk er kabel på laptop og stasjonær.... Hvis du er villig til å bygge selv kan du få MYE mer for pengene 1 Lenke til kommentar
nonno96 Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) "Tingen" til nettverk er kabel på laptop og stasjonær.... Hvis du er villig til å bygge selv kan du få MYE mer for pengene Trneger jeg også ASUS ruteren om jeg skal ha den USBen? Endret 12. januar 2013 av nonno96 Lenke til kommentar
Hurlumhej Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Kablet nett er jo bedre, men vis du ikke har mulighet til å koble til kabel kan du bruke USB, jeg ville personlig kjøpt et pci nettverkskort med wifi på, de har ofte antenner som gir bedre signal. Men vis dere ikke har tykke vekker/gulv med betong og masse vannrør i så kan du få godt signal. Jeg har selv trådløst nett hjemme og det rekker 1 etasje opp og 1 etasje ned men bare til de nærmeste rommene. Spørs også veldig på hvordan router foreldrene dine bruker, av personlig erfaring er ikke de routerne man får av telenor osv. de med best dekning så kan være lurt å kanskje skifte den ut med en bedre en. Det går også an å "tweake" routeren så den gir bedre signal, det er regler for hvor høye verdier man kan ha på sånt i Norge så de er som regel satt ned for å møte disse kravene. Har ikke gjort dette selv men om folk som har gjort det, vet heller ikke hvor mye det hjelper. Lenke til kommentar
nonno96 Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Kablet nett er jo bedre, men vis du ikke har mulighet til å koble til kabel kan du bruke USB, jeg ville personlig kjøpt et pci nettverkskort med wifi på, de har ofte antenner som gir bedre signal. Men vis dere ikke har tykke vekker/gulv med betong og masse vannrør i så kan du få godt signal. Jeg har selv trådløst nett hjemme og det rekker 1 etasje opp og 1 etasje ned men bare til de nærmeste rommene. Spørs også veldig på hvordan router foreldrene dine bruker, av personlig erfaring er ikke de routerne man får av telenor osv. de med best dekning så kan være lurt å kanskje skifte den ut med en bedre en. Det går også an å "tweake" routeren så den gir bedre signal, det er regler for hvor høye verdier man kan ha på sånt i Norge så de er som regel satt ned for å møte disse kravene. Har ikke gjort dette selv men om folk som har gjort det, vet heller ikke hvor mye det hjelper. Har rom rett ovenfor stua (der routeren ligger) og vi har ikke særlig tykke vegger. Det går nok fint Men den ASUS USBen der, må vi også ha en ASUS router? Lenke til kommentar
Hurlumhej Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Nei, trenger ikke ha samme merke på USB og router. Vet ikke om det er noen fordeler med å ha dette heller, men vis du ikke er spesielt interessert i spesielle ting innen for hvordan nettet fungerer så tviler jeg på at du hadde merket forskjell om det hadde vært en fordel med å ha begge punktene med samme merke. Lenke til kommentar
nonno96 Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Takk Fant ut at routeren min er Hitron BVW-3653, sikkert bra nok tror du jeg vil få noe lag med denne ASUS USBen i spill? Mer enn med laptopen min? Lenke til kommentar
Hurlumhej Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Tror ikke du vil merke noe til høy ping vis du har en brukbar linje, 5mbit burde holde. Uansett så blir det ikke sånn at det ødelegger hele opplevelsen av spillet. Men du burde virkelig bygge pc'en selv, du får mer for pengene og det er lærerikt. Les gjennom postene på forumet og se hva folk anbefaler, vis du ikke blir klok på det kan du starte en ny tråd med en liste av kravene dine. Da får du god hjelp av folk som har god peiling. Endret 12. januar 2013 av Hurlumhej Lenke til kommentar
nonno96 Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Jeg får nok ikke til å bygge en data selv :S Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Jeg får nok ikke til å bygge en data selv :S Kan du sette sammen et Ikea sett? Da kan du bygge en PC Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Tror ikke du vil merke noe til høy ping vis du har en brukbar linje, 5mbit burde holde. Uansett så blir det ikke sånn at det ødelegger hele opplevelsen av spillet. Men du burde virkelig bygge pc'en selv, du får mer for pengene og det er lærerikt. Les gjennom postene på forumet og se hva folk anbefaler, vis du ikke blir klok på det kan du starte en ny tråd med en liste av kravene dine. Da får du god hjelp av folk som har god peiling. Kan du noe om nett i det hele tatt? 1Mb/s 1MS ping er bedre til spill enn 10Mb/s med 1000Ms Ping... Ping er hastigheten du overfører pakkene med... Jitter er også viktig, og er "støy" i nettet Lenke til kommentar
nonno96 Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 so im all good to go? Noen anbefaling av stoler da? Vil bare ha noe simpelt, ikke mer en 1000kr, Noe jeg kan justere høyde på opp ned og kunne lene meg bak i Hva skal jeg i så fall søke etter om jeg vil ha en slik stol? Office chair funket ikke så fint Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Ikea har noe sånt, har en selv, helt grei tror den koster 7-800,- Link: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00212484/ (Er ikke akkurat den jeg har, men den er sikkert ikke i prod. mer ) Lenke til kommentar
Hurlumhej Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Jeg ville prøvd å fått tak i en stol med høy rygg, så du kan lene deg godt tilbake vis du ser filmer osv. Usikker på om du finner noen til rundt 1000kr. Du burde også sjekke ut stoler med bare "nett" i ryggen, de pleier å være veldig gode å sitte i. I tillegg føles de ikke så svette ut når du sitter foran maskinen om sommern. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Jeg ville prøvd å fått tak i en stol med høy rygg, så du kan lene deg godt tilbake vis du ser filmer osv. Usikker på om du finner noen til rundt 1000kr. Du burde også sjekke ut stoler med bare "nett" i ryggen, de pleier å være veldig gode å sitte i. I tillegg føles de ikke så svette ut når du sitter foran maskinen om sommern. Jeg er mer enn 1.85 og den stolen passer meg Lenke til kommentar
Hurlumhej Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Greit at den passer deg vis du får lagt huet helt tilbake uten å brekke nakken? Har selv gått på den smellen og bestilt stoler som ser høye ut å brekt nakken når jeg har brukt de xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå