Kvakk_ Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Lurer på om noen vet om andre steder å finne ledige jobber enn finn og nav sine sider? Har ingen utdannelse så det eneste jeg kommer på er butikkjobber, men dette finner jeg lite av nå. Finnes det andre jobber jeg kan søke på uten utdannelse? Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 vell, som mange av vennene mine har gjort, og som jeg skal gjøre når jeg får ut fingere er å gå rundt å butikker og levere søknader. Dette var riktig nok til deltidsjobber, men det går nok til fulltidsjobber også, bare spør etter daglig leder og snakk til han og lever cv og søknad. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Veldig vanskelig å få fulltidsjobb uten utdannelse hvis du ikke allerede har en del arbeidserfaring. Personlig har jeg jobbet som ufaglært i bolig for psykisk utviklingshemmede, og vil egentlig anbefale det. Du lærer mye om ting folk flest ikke bryr seg noe særlig om. Fikk bare jobb som ringevikar, og jobbet kanskje 3-4 dager i uken. Det er ikke så mye, men jeg sparte bare opp til studitid. Trenger heller ikke være snakk om folk med PU, kan være innvandrere som bor i bofelleskap, eldre, folk med psykiske problemer. Hør med omsorgsområde der du. Send en mail, eller gå innom rådhuset. Finnes også private bedrifter. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Veldig vanskelig å få fulltidsjobb uten utdannelse og arbeidserfaring? Det tror jeg ikke stemmer med så lav arbeidsledighet som vi har i dag, men det er klart at man ikke kan velge og vrake i begynnelsen. Vedrørende stillingsannonser, så regner jeg med det meste ligger ute på Finn og Nav. Personlig så har jeg sett en del stillingsannonser i min lokalavis som har vært aktuelle, men nå bor jeg i Oslo. Aftenposten kanskje? Ellers er rådet om å banke på døren med CV og vise interesse gull verdt! Husk at det også er mulig å sende en åpen søknad til en bedrift om det er en bedrift du kunne tenke deg å jobbe på. Mange blir ansatt på den måten. Fortell hvorfor du har lyst å jobbe der og hva du kan tilby som arbeidstaker. Møt opp personlig og lever søknad og CV. Lykke til! Lenke til kommentar
Arbeidssøkende Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Du kan jo ta kontakt med forskjellige bemanningsbyråer, det ser ut til å være trenden i dag, og de sitter på mange forskjellige jobber. De kan også gi deg noen råd. Ellers kan du søke jobber som assistent både i eldreomsorgen og forskjellige skoler. Barnehager vet jeg har stort behov for assistenter også. Tenker at det kan være lurt å være forberedt på at du i første omgang vil få tilbud om å være ekstrahjelp eller vikar. Men, en viktig ting for deg er jo å tenke litt gjennom hva du har lyst å jobbe med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå