Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen slår seg av selv.

Anbefalte innlegg

I det siste har min PC slått seg av selv mens jeg har drevet å surfet. Det er slik at det kommer opp en blå side ofte med noen kråketegn før maskinen slår seg helt av, og jeg må starte den på nytt. Blåsiden er bare opp et lite sekund, så når det er tekst der, er det umulig å lese hva står. Jeg har tilbakestillt Windows, og kjørt antvirusprogram, fragmentering, diskopprydding, ja faktisk hele pakken, men likevel hender det av og til at PC slår seg av. Noen som har opplevde det samme, og har løsning på det ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan slå av automatisk restart ved BSoD i Windows 7:

1. Klikk Start > Kontrollpanel
  2. Klikk på System og Sikkerhet (System)
  3. Klikk på System (om du er i kategori visning)
  4. Klikk på Avanserte Systeminnstillinger
  5. Klikk på Innstillinger ved oppstart og gjennoppretting
  6. Under Systemfeil fjerner du haken ved Start på nytt automatisk
  7. Klikk OK
  8. Klikk OK
  9. Avslutt Kontrollpanel

Nestegang du får BSoD vil ikke maskinen starte på nytt automatisk, og du vil da få muligheten til å skrive ned feilmeldingen eller tatt et bilde av skjermen. Du vil få en skjerm lignende eksempelet på bildet under. Vi er mest intressert i informasjonen som står på feltene jeg har markert på bildet. Merk at din BSoD kan vise annen informasjon, bildet er bare ment som veiledning. Når du har notert denne informasjonen, poster du den her slik at vi kan hjelpe deg videre.

Klikk på bildet for en større versjon:

BSo_D.jpg

Lenke til kommentar

hei igjen, så skjedde det igjen, blåsiden kom opp men uten at PCn slo seg av, da jeg gjorde som du skrev, men det til lite nytte, blåsiden inneholdt bare noen hvite, små streker, det kan ikke være noen språk i det hele tatt, så jeg startet maskinen på nytt igjen. Kanskje får jeg vente til den andre blåsiden, det hender at det kommer på engelsk, men vet ikke om det skjer igjen da.

Lenke til kommentar

Det blir mye ta, men nå kom blåsiden opp igjen med engelsk og forståelig tekst. Den sier at noe hardware eller software er feil installert, og at det kan kjøre update på den, men jeg vet jo ikke hvilke installasjon det er, det sier også at jeg kan slette nye installsjoner, og om BIOS og der står en kode STOP : 0X0000004A, det står også noe om å taste F8, og det tastet jeg på ved oppstart igjen, og fikk beskjed om å reparere masinen. Det kom opp administrator, gjest og Terje og passord jeg måtte taste inn, og jeg vet bare et passord på maskinen men det var feil. Så jeg har ikke peiling på passord på Administrator, Gjest eller Terje. Vet ikke om PCn reparerte seg likevel ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...