Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tregt nett, eller?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg er litt forundret over nettet mitt.

Jeg kan laste ned filmer og serier med 700 kbs via Vuze, men når jeg åpner en nettside eller prøver å laste inn en side så tar det lang tid. Ikke alltid siden kommer opp engang, jeg får ofte bare en feilmelding og må prøve på nytt.

Det virker som om jeg har ganske raskt og bra nett, men hvis jeg prøver å ha flere faner og laste inn forskjellige sider, så går det utrolig sent.

Jeg må ofte oppdatere nettsiden kanskje 3-4 ganger før siden faktisk lastes inn ordentlig.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svar fra 8.8.8.8: Byte = 32 - Tid = 37 ms - TTL = 46

10 pakker sendt, 10 pakker mottatt = 0 % tap.

Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:

minimum 36 ms - maksimum 40 ms - gjennomsnittlig 37 ms.

På ruteren som er kablet inn i veggen står det: "Inteno Broadband Technology AB".

Endret av Centrux
Lenke til kommentar

Hvor gammel PC har du? Hvilken nettleser bruker du? Er det like tregt på andre nettlesere? Har du pluggins installert? Siden du sier at du kan laste ned med 700 "kbs", mener du "kB/s" eller "kb/s" (se denne)? Siden du laster ned med en grei hastighet er det mye mulig det er nettleseren som er problemet, så prøv å svar på det du finner ut av disse spørsmålene.

Lenke til kommentar

Hvor gammel PC har du? Hvilken nettleser bruker du? Er det like tregt på andre nettlesere? Har du pluggins installert? Siden du sier at du kan laste ned med 700 "kbs", mener du "kB/s" eller "kb/s" (se denne)? Siden du laster ned med en grei hastighet er det mye mulig det er nettleseren som er problemet, så prøv å svar på det du finner ut av disse spørsmålene.

ASUS PC som kanskje er 4 måneder gammel, kostet vel cirka 11 000 kroner når jeg kjøpte den.

Jeg bruker "Google Chrome" som nettleser.

Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med plugins / om jeg har det installert? Det står i alle fall på google instillinger at jeg ikke har noen utvidelser.

Jeg laster ned med 700 kB / sek.

Jeg har ikke prøvd noen andre nettlesere enda, det kan vel kanskje være en Idé.

Lenke til kommentar

Jeg ville prøvd med IE, Opera eller Firefox og sett om det var kjappere. Hvis det er tilfellet hvile jeg prøvd og re-installere Google Chrome. Du kan også prøve og slette historikken i Chrome.

Plugins er som du sier utvidelser i Chrome, så ja det var det jeg var ute etter.

Lenke til kommentar

Ikke alltid siden kommer opp engang, jeg får ofte bare en feilmelding og må prøve på nytt.

Hva står det i feilmeldingen?

Kan du kjøre en "ipconfig /all" i CMD og gi oss outputen?

Kan du prøve å endre DNS-serveren på PC-en din til f.eks 8.8.8.8? På beskrivelsen din holder jeg fremdeles en finger på at DNS-oppsettet ikker er som det skal være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...