audunms Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 I 2013 er tiden kommet for å kjøpe bussbilletten på mobilen - også i Oslo. Test: RuterBillett Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Flott at løsningen har kommet men hårreisende at vi som ønsker å ta den i bruk straffes med høyere billettpriser... *facedesk* 4 Lenke til kommentar
teveslave Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Fra testen: Dessverre koster en enkeltbillett mer med denne appen mer enn om du bruker reisekort, noe som er nokså uforståelig for oss. Denne prisforskjellen varer bare ut januar: Vi endrer dagens Smartbillett, slik at ved kjøp av enkeltbillett med bruk av reisepenger i sone 1, vil en enkeltbillett fra 1. februar koste kroner 30,-. Det tilsvarer dagens pris på forhåndskjøpt enkeltbillett. Fra http://ruter.no/no/b...er/prisendring/ Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Skeptisk til at en ren billettkjøp app har tilgang til gps posisjon og telefon-funksjon. (Ja, jeg har lest personvernsiden til ruter) Lenke til kommentar
HKS Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Hva med å påpeke i testet at man siden i fjord har kunnet kjøpe både enkeltbillett og månedskort i Oslo med NSB sin app? 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Appen i Trondheim er jo enormt lett å bruke for de som har peiling på smart telefoner Har du konto/kredittkort koster det 24.50 Betaler du med appen på mobil regning er det 40 kroner (kontant pris), samme med SMS (afaik) 1 Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Appen i Trondheim er jo enormt lett å bruke for de som har peiling på smart telefoner Har du konto/kredittkort koster det 24.50 Betaler du med appen på mobil regning er det 40 kroner (kontant pris), samme med SMS (afaik) Er 33,- for SMS. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Endelig! More like: Elendig! 1 Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Med APP burde man få billigere pris, det fører jo til mindre kø på automater, på rutebilstasjoner,m.m og derfor mindre behov for bemanning "ute". Man får jo heller ei utskriftskvittering, som betyr at de slipper å fylle papir og blekk på automater, de sparer på vedlikeholdsutgifter,m.m. Greit nok at det kostre å ha servere og slikt på plass, men det bør ikke gå ut over det å kjøpe billetter. Man bør jo prøve å effektivisere hele driften sin, slenge opp noen store QR-koder som kundene kan skanne, slenge noen NFC-brikker ved stasjonene,m.m. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Jeg kommer til å fortsette med NSB sin app i stedet, den har mye bedre funksjonalitet i tillegg til å støtte Ruter. 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Håper bussjåførene også har fått denne informasjonen nå da. Jeg har benyttet NSB sin app for å betale bussbillett siden det var mulig. 4 ganger har jeg måtte krangle med sjåfører som mener jeg mangler billett. Ikke så lett å forklare til en sjåfør som ikke snakker et felles språk som meg (svært gebrokkent engelsk != engelsk). Tok opp saken med både Ruter og NSB. Kun NSB svarte på min henvendelse. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Det jeg synes er helt håpløst med denne appen er at man kun kan kjøpe en enkeltbillett av gangen, og denne aktiveres med en gang (dvs, etter to minutter). Det er ingen måte å kunne ha flere billetter liggende på. Man burde absolutt kunne ha så mange billetter man måtte ønske, og aktivere så mange man trenger (til familie, sykkel, etc.) når man trenger de.... Nei, jeg ville aldri gitt mer enn terningkast 3 slik appen er nå. At appen fungerer bør man kunne forvente, og ikke gi høyere terningkast av den grunn... 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Det jeg synes er helt håpløst med denne appen er at man kun kan kjøpe en enkeltbillett av gangen, og denne aktiveres med en gang (dvs, etter to minutter). Det er ingen måte å kunne ha flere billetter liggende på. Man burde absolutt kunne ha så mange billetter man måtte ønske, og aktivere så mange man trenger (til familie, sykkel, etc.) når man trenger de.... Alt dette fungerer, også med Ruter-billetter på NSB sin app. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg