Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volkswagen Passat 2001 modell? problemer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hørte mye dritt om passat, men kom over denne bilen til en så billig penge.. har kontaktet selger og de er kun fornøyd med passat. Så det jeg lurer på er om noen har hatt samme type bil og hva er det som bruker å være feil?

Har hørt at det er 97-99 modellene som det er mest feil på da

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39075752&FINNBOX_ENABLED=true&spidEnabled=true

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en 98 model, og den var det endel problemer med. Tror mye ble bedre etterhvert, så en 2001 modell er sikkert ikke verre en de fleste andre biler fra det året.

Men ser at annonsen du henviser til er slettet. Det kan vel tyde på at det er noe mufens på gang?

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan si at jeg har hatt to passater, både 94 og 2000, har aldri hatt noen store problemer med de. Har vært skifte av bremseklosser og andre bruksartikler.

Problemer med de fra 97-00 er at de har en tendens til å ruste på hjulbuene, og på stasjonsvognene så ruster 70% av alle bakluker.

Viskermotoren bak på stasjonsvogner går som regel i stykker pga av dårlig design, men ikke noe som er verre enn å kjøpe en ny og smøre den godt inn.

Rusten gjelder dårlig velholdte eksemplarer, og de som har passert 200 000km, men viskermotor gjelder alle stasjonsvogner.

Lenke til kommentar

hade en 2000 mod i et par år.

Problemer var tannstang, servopumpe, klutsj, de tingene som presser bremsleklossene, lekasje frostveske, tenplugg hoppet ut (var dog bare å sette inn igjen), aksling knakk, alle vinduene med unntak av fører vinduet sluttet å fungere,

Har sikkert en del hvis jeg går til kvitteringene og leter., men dette er hva jeg husker i hodet.

Lenke til kommentar

Hadde selv en 2001 Passat stv (2.0 bensin), egentlig nokså fornøyd med den i forhold til hvor mange som mente jeg hadde kjøpt meg en problembil til å begynne med. Jeg har også hørt av flere at de fra den generasjonen (2001-, etter facelift) er av bedre kvalitet enn tidligere, kan ikke si så mye på det da jeg ikke har hatt de eldre utgavene selv... Det jeg skiftet på min var bærebruer foran (er stort sett her det er litt styr med disse modellene) og diverse smådeler til aksling foran. Hadde ingen voldsomme utgifter på dette, men bilen brukte litt olje på det siste (nærmet seg 200.000 km), og måtte skifte clutch... Mulig jeg har vært heldig med min, men syntes ikke det var noe dyrere å eie denne kontra mye annet jeg har hatt gjennom tiden. Veldig behagelig å kjøre, god plass!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...