Duckhunter Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 På Mandag, for 12 dager siden, oppdaget jeg at XBOXen min ikke fungerte. Dagen etter, Tirsdag, ringte jeg Microsofts XBOX-kundeservice. Med unntak av en kundebehandler med litt dårlige Engelskkunnskaper gikk dette helt greit. På Fredag for en uke siden hadde jeg Bodø varetaxi på døra, han skulle hente XBOXen min. WOW tengte jeg, dette gikk da raskt, men nå må jeg vel vente på XBOXen min i lange tider, siden den skal helt til England for reperasjon. Der tok jeg grundig feil. For idag, en uke etter at de hentet den, var Bodø varetaxi atter en gang på døra. Nå for å levere den reparerte XBOXen. Altså, 12 dager etter at jeg oppdaget feil på min XBOX, har jeg den tilbake god som ny. Bedre kundeservice har jeg aldri opplevd før. Og til dere som MODer XBOXen, se hva dere går glipp av... Er det noen Gamecube/PS2 eiere som har lignende historier så vil jeg gjerene høre dem. Lurer litt på hvordan kundeservice ordninger Nintendo og Sony har? Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Og til dere som MODer XBOXen, se hva dere går glipp av... stakkars meg... skulle virkelig ønske at jeg hadde hatt en umoddet xbox slik at den kunne ta helga, og at jeg på den måten kunne oppdaget hvor god kundeservicen til ms er. Lenke til kommentar
Stigern2k Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Ja uff, må nesten kjøpe meg en ekstra umoddet en for å oppleve dette altså! Men bra service var det jo iallefall, det kan jeg være enig i! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 hva er poenget med disse tåpelige svarene ? hvis dere ikke har noe bedre å si så kan dere unnlate å si det.. svarer dere på samme måte hvis noen beretter om god kundervice hos en webshop ? heller tvilsomt. fint å vite at eventuelle problemer med xbox raskt blir ordnet Lenke til kommentar
Laman Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 men hadde du forsikring? Og hvilket nummer ringte du? Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 kjøpte forsikring på GC'n min når jeg kjøpte den på elkjøp, pga. det er mye rart som har skjedd med tinga mine før som ikke nødvendigvis ikke var en produksjonsfeil kostet meg 300,- , men nå kan jeg kaste den i veggen, hugge den opp i biter, grave den ned i gjørma, for så å levere den til elkøp og få igjen en ny gratis Lenke til kommentar
Stigern2k Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 hva er poenget med disse tåpelige svarene ? Grunnen til disse tåpelige svarene, som du velger å kalle dem, er dette tåpelige utsagnet her: "Og til dere som MODer XBOXen, se hva dere går glipp av... " det er i grunn ganske tåpelig å si noe sånt i seg selv.. Hvorfor støtte Microsoft liksom ? .. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Syns det er tåpelig utsagn å si "hvorfor støtte MS", det gjør du automatisk når du kjøper noe som dem selger. Det er også tåpelig å si at man går glipp av noe siden man har moddet Xbox, det er et valg man tar. Jeg syns selv at man burde få lov til å gjøre hva man vil med et produkt når man har kjøpt det. Greit at dem faktisk er rask og flink osv med levering, men det har nok noe i at det er lite feil med Xbox, som igjen tilsier at det blir det er et "stabilt" produkt. Hilsen en PS2 eier Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Kan bare bekrefte det Duckhunter sier, MS har virkelig god service på Xbox. Som forhandler i Stavanger-området, fikk jeg inn en maskin der strømforsyningen var ødelagt. Ringte supportnummeret og kom i kontakt med en engelsktalende person. Oppga feilårsak, serienummer og kjøpsdato, og fikk dagen etterpå tilsendt en tom eske + fraktpapirer fra DHL. Bestilte henting fra dem (det var på morgenen) og de kom da på ettermiddagen og hentet pakken. Nøyaktig 1 uke etterpå, fikk jeg inn en pakke fra Teleplan i England, med DHLs fraktpapirer. Jeg ble ganske så overrasket, hadde forventet meg iallefall 2-3 ukers servicetid, siden Xboxen ble reparert i England. Teleplan hadde ikke bare byttet strømforsyningen, men også hele hovedkortet (til den nye revisjonen med passiv kjøling på GPU), og dette gikk fint på garantien *kremt*overspenningskade*kremt*. Eneste jeg var litt misfornøyd over, var det ekstra papirarbeidet mot DHL angående fortolling. Men dette skyldes nok at vår kjære nasjon ikke er medlem av EU. Alt i alt, GO MICROSOFT! (NB: Servicen på PS2 er også meget god.) Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 13. september 2003 Forfatter Del Skrevet 13. september 2003 Ok, beklager til alle som føler seg tråkket på, og latterliggjort. Vet ikke helt hva jeg tengte på med min ufølsomme uttalelse: "Og til dere som MODer XBOXen, se hva dere går glipp av... ". Er vel i min fulle rett til å påstå at dere går glipp av en enestående service. Har selv vurdert MODing av min XBOX, men er idag meget gald for at dette ikke ble gjennomført. Og til sist skal det nevnes at garantien faktisk varer i 2 år, og ikke i 1 år som det står på kvitteringen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 hva er poenget med disse tåpelige svarene ? Grunnen til disse tåpelige svarene, som du velger å kalle dem, er dette tåpelige utsagnet her: "Og til dere som MODer XBOXen, se hva dere går glipp av... " det er i grunn ganske tåpelig å si noe sånt i seg selv.. Hvorfor støtte Microsoft liksom ? .. er det et tåpelig utsagn ? er jo ren og skjær FAKTA! hvorfor er tåpelig å konstatere at det er en av få ting de som modder xboxn sin går glipp av ? det er jo greit å vite at hvis xboxn din ryker så får du god behandling, men hvis du tar sjansen på å modde den så har du ikke garanti. hvorfor støtte ms ? vel, hadde det ikke vært for ms så tror jeg nok tilstanden vår ville vært ulik den vi er i nå.. nå er det vel ikke fordi man har moddet xboxn at man mister garantien, men heller det at man har åpnet selve boksen for å modde den.. Lenke til kommentar
sig_1612 Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Er det noen Gamecube/PS2 eiere som har lignende historier så vil jeg gjerene høre dem. Lurer litt på hvordan kundeservice ordninger Nintendo og Sony har? vi trenger ikkje å senden den til england, det er selgeren som har ansvar, en jeg kjenner fikk ny gc på flekken hos elkjøp Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 hva er poenget med disse tåpelige svarene ? Grunnen til disse tåpelige svarene, som du velger å kalle dem, er dette tåpelige utsagnet her: "Og til dere som MODer XBOXen, se hva dere går glipp av... " det er i grunn ganske tåpelig å si noe sånt i seg selv.. Hvorfor støtte Microsoft liksom ? .. er det et tåpelig utsagn ? er jo ren og skjær FAKTA! hvorfor er tåpelig å konstatere at det er en av få ting de som modder xboxn sin går glipp av ? det er jo greit å vite at hvis xboxn din ryker så får du god behandling, men hvis du tar sjansen på å modde den så har du ikke garanti. hvorfor støtte ms ? vel, hadde det ikke vært for ms så tror jeg nok tilstanden vår ville vært ulik den vi er i nå.. nå er det vel ikke fordi man har moddet xboxn at man mister garantien, men heller det at man har åpnet selve boksen for å modde den.. Snakk om å gjøre en flis til en stor tømmerstokk da.. Altså: de som modder x-boxen går glipp av garantien, men de som ikke gjør går glipp av all gleden noe modding kan medføre.. Altså en Win/Loss situasjon.. Ser liksom ikke helt meningen med å blåse det opp til så mye mas Lenke til kommentar
FishBone Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Er det noen Gamecube/PS2 eiere som har lignende historier så vil jeg gjerene høre dem. Lurer litt på hvordan kundeservice ordninger Nintendo og Sony har? Har aldri hørt om noen som må sende inn GC'en sin. Så det er vel bare synd for oss at de ikke går i stykker... Søren, jeg har lyst til å prøve kundeservicen... Lenke til kommentar
Champ Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 På Mandag, for 12 dager siden, oppdaget jeg at XBOXen min ikke fungerte. Dagen etter, Tirsdag, ringte jeg Microsofts XBOX-kundeservice. Med unntak av en kundebehandler med litt dårlige Engelskkunnskaper gikk dette helt greit.På Fredag for en uke siden hadde jeg Bodø varetaxi på døra, han skulle hente XBOXen min. WOW tengte jeg, dette gikk da raskt, men nå må jeg vel vente på XBOXen min i lange tider, siden den skal helt til England for reperasjon. Der tok jeg grundig feil. For idag, en uke etter at de hentet den, var Bodø varetaxi atter en gang på døra. Nå for å levere den reparerte XBOXen. Altså, 12 dager etter at jeg oppdaget feil på min XBOX, har jeg den tilbake god som ny. Bedre kundeservice har jeg aldri opplevd før. Og til dere som MODer XBOXen, se hva dere går glipp av... Er det noen Gamecube/PS2 eiere som har lignende historier så vil jeg gjerene høre dem. Lurer litt på hvordan kundeservice ordninger Nintendo og Sony har? Har enda ikke hatt trøbbel med gamecuben min men da min n64 tok kvelden så ringte vi til unsaco og de sa at vi bare kunne sende den inn så skulle de ta en titt på den, men siden de bare holder til en kort kjøretur unna så foreslo fadern at vi kunne levere den der personlig så vi slapp postgang og alt det der. så da kjørte vi opp og ble møtt i døra med en helt splitter ny n64, de sjekket ikke den gamle en gang bare tok den imot og beklaget Lenke til kommentar
SoNR Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Men xbox garantien varer bare i 1 år...Og jeg har hatt min i over ett år nå..faktisk omtrent 1.5år.. Så det er vel på tide å modde...Apropos d er det vanskelig å modde den selv? (montere chipen osv) og hva type mod-chip er best;flash eller den andre typen (husker ikke hvilken)? Lenke til kommentar
raysv Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Ok, beklager til alle som føler seg tråkket på, og latterliggjort. Vet ikke helt hva jeg tengte på med min ufølsomme uttalelse: "Og til dere som MODer XBOXen, se hva dere går glipp av... ". Er vel i min fulle rett til å påstå at dere går glipp av en enestående service. Har selv vurdert MODing av min XBOX, men er idag meget gald for at dette ikke ble gjennomført. Og til sist skal det nevnes at garantien faktisk varer i 2 år, og ikke i 1 år som det står på kvitteringen... At vi går glipp av en enestående service hvis maskinen vår går i stykker noe den ikke burde i førsteomgang, og noe de sjeldent gjør ? Altså til den prisen man må betale for en er det jo en enestående service at man faktisk bare kan kjøpe seg en ny hvis det skulle skje, man får jo faktisk litt mer valuta for pengene hvis man modifiserer og bruker den til det meste av underholdning. Men, dette var faktisk ikke ment som noe kritikk, synes det er veldig fint med mail som forteller om hvordan kundeservicen til de forskjellig levrandører er, jeg hadda faktisk trodd at den ville stinke uansett noe som jeg nå veit at ikke er tilfelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå