slowmoris Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Hei sann, gutt på 19 år, jeg er lærling ikt faget og har gått der 1 år og 4 mnd-r nå. På fritid driver jeg med gaming, venner, party, sånne ting, Men føllger at kiloene kommer sakte men sikkert inn på kroppen her. Hva jeg spiser til frokost hver dag: Yoghurt - skogsber med sånn forskjelige frø typer + iste Middag kan være alt fra: pizza, lapskaus på boks, hjemmelagd laks fra mor med poteter, spagheti, lasagne, mozaka. Ja, og så er det taco hver enneste fredag. Grønsaker er ikke noe problem foresten, lager jeg mat selv, tar jeg som regel ikke på det, men hvis mor lager så eter jeg det. Er også på mc-arn 1-2 ganger i mnd og peppes p 1 gang i mnd Er det grei matdiett ? burde jeg endre på noe? Og jeg lurer også på... finnes det en slags trenings camp for noen ukers tid, la oss si sommerferien eller no? der man stikker på camp her i norge hvor man trener hardt og lærer mer om hvordan man skal holde seg sunn? det hadde vært ypperlig hvis noe viste om det. Har vurdert å trene, prøvde trenings studio i et halv år, gikk ned 3 kilo, fikk ikke noe muskel resultatt og det var kjedelig, er heller gira på å prøve noe som er gøy. Kom med forslag der å Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Nå sier du ikke så mye om hvor mye du spiser, kanskje vært en idé å sett litt på det? Spise mindre mengder flere ganger til dagen, kan svare seg, eventuelt periodisk faste Jeg har selv godt ned ca. 15 kg ved å spise mindre av det samme + droppa frokost. Angående fysisk aktivitet, så har vel kanskje firmaet ditt noen fellesaktiviteter hver uke? Ellers så kan det være kjekkere å trene når det er i form av spill/lek (fotball, rugby, volleyball osv osv.) 2 andre forslag er svømming og anskaffe seg en tur kamerat i form av hund, sistnevnte krever jo en del. Lenke til kommentar
slowmoris Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 Ja, nå liker jeg mat, alt det de hjemme lager godt, jeg er ikke kraftig eller no, veier vel, 80 kilo. Men spiser mye, drikker vledig mye cola og bris med smak. greier ikke pepsi max. Prøvde å droppe frokost, men leste også at det er dårlig for huden, med tanke på kviser og hudormer, er litt opptatt av det og. sport, så har jeg vurdert kanskje squash, har en hall rundt meg, 20 min unna med bil, så det kunne kanskje ha vært noe? Hund kommer jeg nok ikke til å skaffe meg. Jobben har desverre ikke no fellesaktiviteter. går frem og tilbake hvis det kommer noen kunde inn til butikken. hvis ikke så sitter jeg på rompa og jobber med pc-er. Begynner å kjenne det på ryggen å foresten, sitter jeg feil? burde jeg trene opp ryggen? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Du bør kutte ned på kalori rik mat som f eks pizza og lignende hurtig mat typer. Du bør også spise mere grønnsaker. Du nevner forresten ikke noe og Godteri og sukker inntaket ditt. Hvordan står det til de? Lenke til kommentar
slowmoris Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Godteri spiser jeg veldig lite av! Mor kjøper altid godteri til alle sønnen i huset. vi er 3 stk og jeg spiser minst av det, vi får jo det hver helg, men jeg spiser kanskje godteri 1 gang i mnd. Drikker kanskje brus 4 ganger i uka og bris kanskje hver dag. spiser vel kanskje grønnsaker nesten hver dag pga av mamma som lager det. pizza spiser jeg mye av. 3 ganger i mnd og fastfood - mc donalds kanskje 1 gang i mnd. Foresten... type godteri jeg spiser er; FOX, marsmellows, marsipan og punchrulller, men dette er som sagt sjelden, er ikke så fan av godteri lenger, greit med et sukkerkick 1 gang i mnd, det holder lissom. Og er heller ikke noe fan av sjokolade. isåfall er det marisipan med sjokolade. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Ok da trenger du ikke å tanke på det, men du bør kutte ned på kaloriene. Jeg ser at du spiser en del mat som inneholder en hel del kalorier og det er ikke bra. Hvis du eventuelt vil gå ned litt i vekt også så bør du ha ett lavere kaloriinntak enn 2500 og da helst 2000, men det spørs også hvor aktiv du er. Lenke til kommentar
slowmoris Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 Tja, aktiv ja. hmm.. jeg har billappen. kjører bil til jobb hver dag, tar sånn 10 min med kjøring og 30 min gåing til jobben, har gått 1 gang til jobb. er ikke så gira på ¨gå til jobb hver dag, og ihvertfall ikke på denne tia. Ellers er det mye gåing i butikk da, sitter ikke på rompa hele tiden, flyr frem og tilbake i butikk hver gang det kommer kunder. Når jeg er hjemme sitter jeg veldig mye på rompa. Når jeg mest går er vel når jeg har vært på fest av en eller annen grunn, etter jeg har drukket en del er jeg ikke så gira på å ta taxi hjem, dyrt er det. så jeg går faktisk hjem ved 2-3 tia på natten, greit å få av seg alkoholen Men er det mye kalorier i pizza? og som jeg har skjønt.. mindre kalorier så legger man seg ikke på? Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Kroppen trenger et visst antall kalorier per dag. Se litt på det som et lager av energi. Si du forbrenner 2000 kalorier per dag, ja da _trenger_ du 2000 kalorier per dag. Hadde jeg vært deg hadde jeg heller satset på å være i litt mer aktivitet på en eller annen måte. Kosten din ser ikke alt for ille ut, så en liten økt 2 eller 3 ganger i uka kunne nok gjort mye for deg. Har selv vært i samme situasjon :-) Lenke til kommentar
slowmoris Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 si jeg har samme mat diett, men starter å trene 1 dag i uka, tror du det holder nok til at jeg blir eller går ned litt etter litt i kiloen? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Det kan godt hende du bare inntar litt mer energi enn du forbrenner og da kommer kiloene så sakte. Si at du jobber 5 dager i uker og man har ferie og slikt, så vi kan si du er på jobb 230 dager i året. Hvis du hadde valgt å gå fram og tilbake til jobb, så hadde du forbrent 46.000 kalorier i løpet av et år. Det er 6,5 kg fett. Drikker du 2 liter cola i uka, så blir det 41.600 kalorier i løpet av et år, som igjen er rett under 6 kg fett. Som du ser skal det små justeringer til for å stabilisere eller gå i underskudd. Nå sier jeg ikke at du skal parkere bilen for godt å drikke bare vann eller light-brus, men du kan finne din egen ting som ikke gjør deg noe. EDIT: Trening forbrenner mindre kalorier enn man tror. Det er i kostholdet det er enklest å justere, men såklart en times intensiv trening (jogging f.eks.) gjør at du forbrenner +/- 600 kalorier. Endret 17. januar 2013 av notus Lenke til kommentar
slowmoris Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2013 Heftig, sånt har jeg ikke sett på det før. Så kanskje begynne med å kjøre bil til jobb 3 ganger i uka og gå 2 og drikke 1,5 liter cola i uka istedetfor. jeg kan delvis bytte fra cola til bris, synes det er like godt. så bare det vil gi meg balanse ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Bris er fornuftig, selv gikk jeg til innkjøp av en kullsyremaskin for å få ned brus inntaket i helgene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå