MrUnbound Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Hei ! Har ett problem som jeg ikke har funnet løsning på enda. Hjemme har jeg fiber nett som be koblet opp av montør. Det som er koblet opp er det jeg tror er en Gateway, Allied telesis - IMG( Skal komme med det rktige navnet når jeg kommer hjem) men problemet er at jeg bare får en port til å fungere til pcen. hadde vært greit om jeg kunne ha flere på nettet samtidig. Alle mulige forslag men helst en hvor jeg helst har lyst til å få gatewayen koblet sammen med en router jeg har liggende. Også om det faktisk mulig å koble sammen gatewayen sammen med routeren. Si ifra om dere kunne trengt mer informasjon for å hjelpe Lenke til kommentar
War Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Gateway? Modem? Isåfall er det bare til å sette opp en router. Med mindre det er routing i boksen du har, da må du disable routing i routeren og bruke dem som switch / wifi. 1 Lenke til kommentar
MrUnbound Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 Hei igjen, kom akkurat hjem - Det som er at det kommer fiber fra taket(?) så ned til denne boksen http://www.alliedtelesis.com/p-2177.html og så ut fra 6 porter, men bare en fungerer Er det hår for mitt lille prosjekt ? Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Det er nå en router og modem i ett, men uten wifi. Vil du ha flere pcer på nett kablet så monter en switch i den porten som fungerer og pcene i den igjen. Den switchen du har i boksen fungerer ikke av en eller annen grunn OG den er treg? 10/100 , ikke gigabit. Vil du ha flere pcer på nett og wifi så må du sette en wifi-router i den porten som fungerer og sette opp trådløst i den og koble pcene du vil ha på kabel i den. Da har du 2x routere så den siste må du logge inn på og disable routing ved å hake av DHCP i den / velge AP-mode. Da får du en "switch med wifi" 1 Lenke til kommentar
MrUnbound Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Skal prøve det siste alternativet ditt! Skal skrive en gang til om jeg får problemer Tusen takk for veldig godt svar !! -Simon Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Skal du bruke router til dette(uten routing) så sett kabelen inn i en av switchportene på routeren og ikke inn i DSL++ Lenke til kommentar
MrUnbound Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Så kommer det problemet, hvilket oppsett skal jeg velge i ruternr2 ? står mellom DCHP(som jeg forstår jeg ikke skal velge), PPPoE, Statisk IP, PPTP elet L2PT. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Hvilken router? Du kan google disable routing + (Routernavn) DHCP som man skal ta bort er en hake. Velg denne Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP) om du må velge en. Lenke til kommentar
MrUnbound Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Asus Rt-N66u er routeren, søker videre Lenke til kommentar
MrUnbound Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 ap modus eller trådløs ruter? på instillingene. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 AP-modus vil sette alt rett for deg om kablene er rett. Switchen skal fortsatt fungere. Lenke til kommentar
MrUnbound Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Noen anelse, ser ikke ut at jeg finner ut hvordan jeg skal slå av routing på denne routeren. Endret 12. januar 2013 av MrUnbound Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Fungerer ikke AP-modus? Den slår av routing. Lenke til kommentar
MrUnbound Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Kan det være at det ikke fungerer siden jeg ikke vet hva jeg skal skrive/hukke av på når jeg trykker på Ap modus? Det kommer : Hente Lan IP automatisk - Nei Ipadresse : 192.168.1.1 Nettverksmaske : 255.255.255.0 Standardgateway: 0.0.0.0 Koble til dns server automatisk - Nei Dns server1 - "tom" dns server2 - "tom" Lenke til kommentar
War Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 (endret) Advanced settings, Lan -DHCP server Det skal man hake vekk enable Nå har ikke jeg den routeren så får ikke sett alt. Kanskje sette den opp først med ja på alt automatisk og så bare disable det du må i ettertid. Endret 13. januar 2013 av War Lenke til kommentar
MrUnbound Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Skal prøve det i kveld, takk for svar Lenke til kommentar
fenele Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Det letteste er bare å kontakte ISP å be de sette modemet i bridge mode. Så kobler du på egen router og lar den funke som DHCP/NAT. Ofte får ikke kunden admintilgang på modemet så det å sette den i bridge selv går ikke. 2 Lenke til kommentar
MrUnbound Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Takk for svar til begge ! Setter denne som løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå