marradi Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Hei, Jeg lager et dataprogram (i C# men det er ikke relevant). Meningen er at folk skal kunne opprette brukerkontoer. Jeg har benyttet en MySql-database som holder kontroll på brukerkontoer. Via denne kan man sende forespørsler til andre brukere og etterhvert skal man også kunne sende oppdateringer til en app jeg også lager. Men er egentlig dette den riktige måten å lage et sånt system på? For at dette skal funke må jeg gi tilgang til alle IP-adresser, slik at alle som bruker programmet mitt skal kunne snakke med databasen. Kan dette bli et sikkerhetsproblem? Hvilke andre måter har jeg eventuelt til å bygge opp et slikt system? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Vel, det er mange måter å lage dataprogrammer på, hva som er den riktige måten kommer veldig an på en hel masse ting som du ikke har gitt noe informasjon om. Men sånn helt generelt høres det ut som du har laget en tykk klientapplikasjon (ren gjetning, selvøflgelig) som kobler seg rett mot databasen, og ja, det kan være mange grunner til å ikke gjøre det på den måten. http://en.wikipedia.org/wiki/Multitier_architecture Hvis du forteller litt mer om applikasjonen, hvaslags miljø den skal kjøre i, hvor mange brukere den skal ha osv., så kommer det sikkert flere svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå