Gå til innhold

oppgradere eller kjøpe alt nytt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

7970 er ikke bedre i spill akkuratt. framedrops og inputlag ødelegger mye. i tillegg klarer ikke 7970 å slå 680 i far cry 3 som det er optimalisert for.. de er nesten identiske i ytelse bortsett fra at 680 bruker mindre strøm og har mindre problemer med coilwhine.

Hæææ? Inputlag? Mener du at AMDs drivere bufrer flere frames enn Nvidias driver?

Angående Far Cry 3, så er det del av Gaming Evolved, det betyr ikke at spillet er programmert for å gi AMD en fordel. Det blir det samme som å påstå at GTX 680 er fail siden det blir gruset av HD 7970 i TWIMTBP-spillene Metro 2033 og Witcher 2.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hæææ? Inputlag? Mener du at AMDs drivere bufrer flere frames enn Nvidias driver?

Angående Far Cry 3, så er det del av Gaming Evolved, det betyr ikke at spillet er programmert for å gi AMD en fordel. Det blir det samme som å påstå at GTX 680 er fail siden det blir gruset av HD 7970 i TWIMTBP-spillene Metro 2033 og Witcher 2.

Der betyr også at AMD ikke er like jævlige som Nvidia i sponsing av spill... Som feks. Borderlands...
Lenke til kommentar

Du får gjerne det du betaler for bortsett fra at du betaler overpris på toppmodeller. Når det gjelder grafikkortene du har vurdert er de i mine øyne veldig overpriset, men morsomt å ha i en rigg likevel :) Selv ville jeg gått for 7970GhzEd eller GTX 670 omjeg skulle vurdere ytelse opp mot pris.

• Liker 1
Lenke til kommentar

jeg mener det problemet enkelte AMD kort har hvor selvom du har 40 frames oppleves det som 25-30. sett dette på flere grundige tester og for meg er det en dealbreaker.

Lenke til kommentar

jeg mener det problemet enkelte AMD kort har hvor selvom du har 40 frames oppleves det som 25-30. sett dette på flere grundige tester og for meg er det en dealbreaker.

Jeg fant en interessant bloggpost om dette problemet i Skyrim:

http://benchmark3d.com/microstutter-case-study-skyrim-wtf-edition

Virker mer som om det er Bethesda som ikke klarer å programmere enn at AMDs team ikke kan programmere, at Nvidia gjør dette automatisk i driveren skulle ikke overrasket meg.

Det eneste spillet dette virkelig gjelder i er Skyrim så vidt jeg har forstått også.

Dessuten har dette ingenting å gjøre med inputlag, inputlag er forsinkelse fra input til noe skjer på skjermen. Nvidias SLI har høyere inputlag enn AMDs CFX her, Nvidia har selv innrømmet at de forsinker bilder for å gi en jevnere opplevelse.

Lenke til kommentar

hei igjen. Takker alle for raske svar. Har lest litt på nett nå og det virker som om de fleste anbefaler 7970 for øyeblikket. Kan dere anbefale et 7970 kort som jeg kan ha kjøleblokk på og eventuelt norske sider som har kjøleblokk til det kortet?

Jeg har ikke hatt vannkjølings system før. og har sett litt på dette settet http://rakett1.no/ek-extreme-vannkj%C3%B8ling/ferdigsett/ek-kit-h3o-240-hfx vill dette klare å kjøle cpu og gpu godt nok? Er vannkjøling mer stillegående enn luft eller er det bare tull å spandere dette på meg selv? Er lei av intens vifte støy.

Lenke til kommentar

Jeg fant en interessant bloggpost om dette problemet i Skyrim:

http://benchmark3d.c...rim-wtf-edition

Virker mer som om det er Bethesda som ikke klarer å programmere enn at AMDs team ikke kan programmere, at Nvidia gjør dette automatisk i driveren skulle ikke overrasket meg.

Det eneste spillet dette virkelig gjelder i er Skyrim så vidt jeg har forstått også.

Dessuten har dette ingenting å gjøre med inputlag, inputlag er forsinkelse fra input til noe skjer på skjermen. Nvidias SLI har høyere inputlag enn AMDs CFX her, Nvidia har selv innrømmet at de forsinker bilder for å gi en jevnere opplevelse.

skyrim er et mess. men fortsatt at amd har dette problemet så ekstremt lenge etter lansering er typisk amd. bf3 var røv på amd fram til november og skyrim er fortsatt utsabilt. skyrim er foresten ikke optimalisert for noen av dem så kaller dette latskap fra amd sin side.

Har lest flere tester hvor dette er et problem i flere spill. ikke et stort problem men det er der.

klarer ikke 6950 bedre enn 40 frames på skyrim? 560ti har jo over 60....

Endret av cannibalguppy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

skyrim er et mess. men fortsatt at amd har dette problemet så ekstremt lenge etter lansering er typisk amd. bf3 var røv på amd fram til november og skyrim er fortsatt utsabilt. skyrim er foresten ikke optimalisert for noen av dem så kaller dette latskap fra amd sin side.

Har lest flere tester hvor dette er et problem i flere spill. ikke et stort problem men det er der.

klarer ikke 6950 bedre enn 40 frames på skyrim? 560ti har jo over 60....

Hvorfor skal det være opp til AMD/Nvidia å fikse Bethesdas elendige programmering?

BF3 var ikke røv på AMD inntil november, det er en helt latterlig påstand. At ytelsen til 7000-serien fikk et massivt hopp med 12.11-driverne er derimot en helt riktig påstand.

Jeg kaller Skyrim latskap fra Bethesda, det er jo også det verste AAA-spillet som kom ut i 2011.

6950 mot 560 Ti i Skyrim er jeg ikke sikker på, men jeg tviler sterkt på at forskjellen er så stor som du skal ha det til. http://www.techspot.com/review/467-skyrim-performance/page6.html

Hva med å linke til disse testene der dette er et problem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal det være opp til AMD/Nvidia å fikse Bethesdas elendige programmering?

BF3 var ikke røv på AMD inntil november, det er en helt latterlig påstand. At ytelsen til 7000-serien fikk et massivt hopp med 12.11-driverne er derimot en helt riktig påstand.

Jeg kaller Skyrim latskap fra Bethesda, det er jo også det verste AAA-spillet som kom ut i 2011.

6950 mot 560 Ti i Skyrim er jeg ikke sikker på, men jeg tviler sterkt på at forskjellen er så stor som du skal ha det til. http://www.techspot....ance/page6.html

Hva med å linke til disse testene der dette er et problem.

Rart at ingen som brukte Nvidia og intel hadde disse massive problemene da. At Skyrim er veldig dårlig laget teknisk skal jeg si meg enig i men fortsatt rart at AMD produkter yter dårligere..

Og anngående 7000 seriens BF3 ytelse så jo visst var det for dårlig når et du slet med å¨holde fps i 70 med 2 7970 når 2 680(som på det tidspunktet var billigere) kjørte det på 120. sorry arni men 7000 serien var utrolig skuffende fram til 12.11 driverne(men da ble det bra, VELDIG bra!).

Lenke til kommentar

Rart at ingen som brukte Nvidia og intel hadde disse massive problemene da. At Skyrim er veldig dårlig laget teknisk skal jeg si meg enig i men fortsatt rart at AMD produkter yter dårligere..

Og anngående 7000 seriens BF3 ytelse så jo visst var det for dårlig når et du slet med å¨holde fps i 70 med 2 7970 når 2 680(som på det tidspunktet var billigere) kjørte det på 120. sorry arni men 7000 serien var utrolig skuffende fram til 12.11 driverne(men da ble det bra, VELDIG bra!).

Intel-grafikk har såvisst ytelsesproblemer i Skyrim jo.

Jeg faller fortsatt godt under 60 fps selv med 12.11-driverne i BF3, i løpet av en runde som infanterist på Strike at Karkand 64 player falt jeg ned på 40 fps med 40% GPU Usage på begge kortene med en 2600k @5GHz, å påstå at dette har med drivere og ikke DICE sin elendige optimalisering av BF3 å gjøre viser din ignoranse igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ehhhh... Ikke det at jeg er den riktige til å si noe om det ("hender" jeg også går off topic) men dette skal vel egentlig i Hardware cafeen?

Når det er sagt så fikk jeg 60FPS på alle baner med 32 spillere på ultra, med 1 7970 (litt OC) og det var før 12.11 ;) men med kun en 1080P skjerm, da...

Lenke til kommentar

Til trådstarter, Jeg tror powersupplyet ditt holder litt til. Systemet mitt med overclock trekker 600 watt fra veggen med maks load (HD6990 er jo 2 GPU'er, både GPU'er og CPU er overclocket, jeg har 8 snurredisker og 2 RAID-kort som blir varmt. Jeg har også 7 vifter), så ville nesten tro at ditt 550Watt skal kunne dra et stk. 680/7970 og CPU med stock frekvens, så kan du begynne å teste derifra.

Litt off-topic, jeg har lagt merke til microstuttering i forskjellige spill, men det er minimalt. Det har også forekommet mest når jeg kjører flere skjermer, og spill på en av dem.

Lenke til kommentar

Intel-grafikk har såvisst ytelsesproblemer i Skyrim jo.

Jeg faller fortsatt godt under 60 fps selv med 12.11-driverne i BF3, i løpet av en runde som infanterist på Strike at Karkand 64 player falt jeg ned på 40 fps med 40% GPU Usage på begge kortene med en 2600k @5GHz, å påstå at dette har med drivere og ikke DICE sin elendige optimalisering av BF3 å gjøre viser din ignoranse igjen.

rart at dette ALDRI skjer med et singelt 680 en gang. men dette viser jo din ignoranse igjen da.

Lenke til kommentar

Hei igjen. Drar denne opp igjen. Har da bestilt meg et 7970 kort, kabinett og et ek h30 360hfx. Håper på å få det i neste uke. Delene ble bestilt fra supersmart.no og rakett1.noen som har erfaringer med rakett1.no? Marius er det vanskelig å montere vann blokk på skjermkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...