jeg_lyver_mye Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Hei... Ser ut til at jeg hater det jeg studerer inderlerlig mye, ikke minst stedet jeg er på. Jeg ser ut til å la meg påvirke av familie fremfor hva jeg selv virkelig tror jeg hadde klart... Første studie jeg gikk fullførte jeg 1. semester og droppet ut andre... og det samme ser ut til å skje igjen. Har sittet å sett på studier jeg ser for meg jeg vil klare å gjennomføre. Ting jeg allerede besitter mye kunnskap innen. Alt jeg har studert til nå har jeg vært helt blank på. Fatter ikke hvorfor jeg kan bite tennene sammen, men livsgnisten er helt borte. Jeg blir rett og slett apatisk når jeg tenker på studiet. Begynte å våkne litt i dag når jeg følte at... det er kanskje ikke for sent likevel å søke det du virkelig har lyst til. Siste dagene har bare gått i tanker om å ta livet av meg selv pga. jeg er så håpløs. Fagene er ikke sånn som jeg så for meg. Studiestedet er heller ikke sånn som jeg hadde håpet... Jeg er NØDT til å studere noe jeg har lidenskap for! Noe jeg allerede kan, så jeg kan få det på papir at jeg kan det... sånn tenker jeg mer nå. Flere problemer... jeg tenker på. LÅNEKASSEN: så... vil de gi meg en sjanse til, eller er det over nå? droppet ut 2 ganger... bare 1 semester hver... wtf. Jeg studerte på uio før, og kunne tenke meg å studere der igjen, og ene studiet jeg ser for meg har jeg allerede noen fag. Men det er dårlig karakterer.. Hvis jeg hadde kommet inn, det går fint å starte på nytt igjen ja? Takker for all svar, råd og tips! EDIT: sry, messet opp tittelen... aner i Endret 10. januar 2013 av jeg_lyver_mye Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Ring Lånekassen og forklar saken din så har du nok gode muligheter Endret 11. januar 2013 av MFleksnes Lenke til kommentar
frilufta Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Så vidt jeg vet kan du få støtte fra lånekassen til høyere utdanning i inntil 8 år. Da skal det ikke ha noen betydning hva du har studert eller i hvilken grad du har fullført et studie. Lenke til kommentar
Etuop Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Lånekassen gir deg støtte frem til du henger mer enn 60 studiepoeng etter du kan altså ikke stryke i noe mer nå, hvis du skal ha støtte etter jul også. Lenke til kommentar
Leiferen Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Hei... Ser ut til at jeg hater det jeg studerer inderlerlig mye, ikke minst stedet jeg er på. Jeg ser ut til å la meg påvirke av familie fremfor hva jeg selv virkelig tror jeg hadde klart... Første studie jeg gikk fullførte jeg 1. semester og droppet ut andre... og det samme ser ut til å skje igjen. Har sittet å sett på studier jeg ser for meg jeg vil klare å gjennomføre. Ting jeg allerede besitter mye kunnskap innen. Alt jeg har studert til nå har jeg vært helt blank på. Slapp av. Jeg gjorde det samme som deg, først ett semester og så verdig, neste høst holdt jeg ut én måned før jeg ikke gadd mer. Så tok jeg til vettet høsten etterpå og studerte det jeg faktisk var god til, og 4 år senere var jeg ferdig med mastergrad og rett ut i jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå