Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

skurre lyd av mikrofon

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har et problem som er veldig irriterende.

Problemet er det at når jeg f.eks sitter på skype og snakker med andre så hører de en slags skurre/suse lyd fra mikrofonen min når jeg er i samtalen. Tenkte først det var mikrofonen det var noe feil med så kjøpte en ny, og var fortsatt samme skurre/suse lyd. Headset nr 2 var et billigheadset så kjøpte idag et nytt gamingheadset, fra steelseries. Suse lyden er der fortsatt når jeg snakker med andre, og jeg har ingen anelse hva feilen kan være. Har prøvd å sjekke ut litt innstillinger og lest og googla litt rundt, uten å finne noe som har hjulpet!

setter stor pris på om noen vet noe om dette og kunne hjulpet! takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir suse lyden laverer om du skrur ned volumet til microfonen?

Sikker på at du har valgt riktig microfon som standarnhet?

For mange år siden hadde jeg samme problemet, og da måtte jeg skru på "hør på denne enheten" for at suselyden skulle forsvinne. Ulempen er at det kommer feedback av min egen stemme. Veldig rart til å begynne med men ble vant til det.

Endret av KingCharming
Lenke til kommentar

Jeg hadde et lignende problem på min stasjonære PC da jeg brukte jackinngangen på kabinettet. Det viste seg at kablene fra kabinettet til lydkoretet ikke var godt nok støyisolert. Jeg løste probleemt ved å koble headsettet direkte i lydkortet.

Så det kan godt være du har en støykilde som fanges opp av ledningen til headsettet, eller mikrofonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...