Gå til innhold

[Løst] minimering av spill vindu da jeg gjøre noe på skjerm 2(2 skjermer)

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har akkurat investert i stasjonær pc med 2 stk skjermer.

Problemet er om jeg spiller på en skjerm og drar musa over til skjerm to for å surfe eller gjøre noe annet så blir spillet på den andre skjermen minimert.

Det fungerte mao. ikke helt slik som jeg forventet.. Er det noen innstillinger jeg har gått glipp av?

Håper på svar:)

MVH!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

W7 eller W8?

Om du kjører W7 er ihvertfall dette helt normalt, dessverre. Selv om du har to skjermer har du til enhver tid kun ett aktivt vindu. At spill i fullskjermmodus minimeres er en "naturlig" følge, akkurat som det vil minimeres - ikke legge seg i bakgrunnen - om du alt-tabber til et annet program mens du spiller på én skjerm.

Om dette fungerer annerledes i W8 vet jeg ikke.

Som MFleksnes skriver vil dette (til dels) kunne løses ved å kjøre spillet i vindumodus. Spillet vil da ikke nødvendigvis minimeres, men det vil likevel ikke lenger være aktivt vindu om du først trykker på noe på den andre skjermen. Fordelen er at du slipper delayet og andre eventuelle problemer som ofte oppstår når du er ferdig å gjøre det du skal i andre programmer og vil returnere til spillet.

Endret av srbz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om multitasking er det viktige, er det alltids mulig å ha en ekstra maskin og en KVM-switch. Kanskjer noe pretensiøst å operere med to maskiner samtidig, men en KVM-switch vil gjøre det enkelt og kjapt å bytte mellom hvilken maskin mus, tastatur og skjerm er tilkoblet.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...