Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

trenger svar fort!

anonymjente

Anbefalte innlegg

hei, jeg har gjennom tiden spist mindre og mindre, helt til nå hvor jeg ikke har spist på flere dager. Prøvde litt mat i dag, men det eneste som skjedde var at noe av maten kom opp og ut av munnen med en gang. Så gikk det kanskje 5 minutter, og resten kom ut igjen på do!

jeg trener i tillegg hver dag også..

i tillegg er/har jeg svimmel, kvalm, feber, slapp og små vondt i hodet.

hva er det som skjer`? :(

Endret av anonymjente
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antakelig for mye trening med for lite mat, vet ikke hvor mye du trener da, men kroppen trenger energi for å bruke den, du har nok gått på et solid underskudd og burde kun konsentrere deg om å få i deg mat til du føler deg bra.

Må sies at jeg ikke er ekspert på dette, men tror det ligger noen i det jeg sier :)

Edit: lite

Endret av crazylazyboy
Lenke til kommentar

Antakelig for mye trening med for lite mat, vet ikke hvor mye du trener da, men kroppen trenger energi for å bruke den, du har nok gått på et solid underskudd og burde kun konsentrere deg om å få i deg mat til du føler deg bra.

Må sies at jeg ikke er ekspert på dette, men tror det ligger noen i det jeg sier :)

Edit: lite

takk :) gir det noen uker også får jeg se om det blir bedre!

takk :) gir det noen uker også får jeg se om det blir bedre!

en siste ting, er litt redd for at det kan være starten på en spiseforstyrrelse...

har prøvd å avslutte ting flere ganger (men aldri lykkes, som du sikkert ser), og ser på meg selv som en søpplekasse.. rett og slett.. du tror ikke det kan være det da?

Endret av anonymjente
Lenke til kommentar

Hvis dette er noe du har gjort over lengre tid høres det ut som en spiseforstyrrelse, det kan gjerne være noe annet, men et besøk til legen er en god ide for å finne ut av det. Går du veldig lenge med for lite/ingen mat vil magen venne seg til det, og til slutt har ikke magen plass til mat og man brekker seg ved inntak. Uansett er det ikke bra å gå flere dager uten å spise, og du høres i hvertfall ikke frisk ut.

Lenke til kommentar

Kan jo også hende at du rett og slett er syk, men da bør du i alle fall ikke trene, fordi kroppen trenger all energi den kan få til å bli frisk igjen

men er det noen som helst måter jeg kan finne ut det? helst utenom å dra til legen..

men må, klarer ikke slutte. Hvertfall ikke nå som jeg er på så god vei

Hvis dette er noe du har gjort over lengre tid høres det ut som en spiseforstyrrelse, det kan gjerne være noe annet, men et besøk til legen er en god ide for å finne ut av det. Går du veldig lenge med for lite/ingen mat vil magen venne seg til det, og til slutt har ikke magen plass til mat og man brekker seg ved inntak. Uansett er det ikke bra å gå flere dager uten å spise, og du høres i hvertfall ikke frisk ut.

men kan jo ikke spise når det bare kommer ut med en gang.. føler meg mett hele tiden så får ikke til. Eneste jeg klarer er vann og et eple om dagen eller 2

Endret av anonymjente
Lenke til kommentar

Har du et problem med å oppsøke lege eller? Siden du prøver å ungå det så veldig?

Tror jeg er det smarteste du kan gjøre. Dra til lege, han gir deg sikkert bedre tipps og kan si mye mere sikkert hva som feiler deg.

Men ikke tren når du ikke får i deg næring. Da starter kroppen å tære på musklene for å få energi og du blir tynmnere og svakere selv om du trener. Så det er det dummeste du kan gjøre.

Lenke til kommentar

Gå til lege eller helsesøster!

Sørg for å få i deg væske og finn noe som magen godtar, hva som helst. Til og med en sukketbit om det er det eneste.

Og som sagt, snakk med en profesjonell. Det du beskriver høres ut som symptomer som kan komme med fatale følger. Blodsukkeret ditt er nok på et krisenivå, så lavt at du såvidt er ved bevissthet.

Edit: http://www.klara-klok.no/wips/453389532/caseId/1784293981

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...