takems Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 vell igår fikk jeg mine pc deler; http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1167739&su=33F12D11-4EA1-48C3-BE50-E5F110921C29 (hadde en ssd) men mitt problem er: nå har jeg skrudd og festet allt... Og da skal det jo bare å fyre i gang og installere alle nødvendige ting. men sån var det ikke, den skrur seg på med alle viftene i full fart. men etter ca 10 sek skrur den seg bare av, og skjermen er helt blank vis jeg kobler en skjerm til. vær venlig og hjelp meg, takk! Lenke til kommentar
r}CYan8D$[@3 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Kan være en av ram brikkene er ødelagt. Prøv begge to alene og i forskjellige slots. Lenke til kommentar
takems Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 vetikke om rambrikkene er ødelagt for jeg prøvde noen kombinasjoner, ingen nytte. men glømte å si at den skrur seg på etter kanskje 2 sekunder etter avslutt Lenke til kommentar
r}CYan8D$[@3 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 vetikke om rambrikkene er ødelagt for jeg prøvde noen kombinasjoner, ingen nytte. men glømte å si at den skrur seg på etter kanskje 2 sekunder etter avslutt Har du gjort noe i biosen kan det gjøre at den ikke vil starte. (Har gjort det selv noen ganger #OverklokkingNewb Lenke til kommentar
takems Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Har du gjort noe i biosen kan det gjøre at den ikke vil starte. (Har gjort det selv noen ganger #OverklokkingNewb jeg har ikke vært i biosen en gang, jeg får ikke sett noe på skjermen/ altså ingenting, før så at den bare sovner inn og vokner og slik går det et par runder før jeg røsker den ut og setter den på bordet igjen. Lenke til kommentar
r}CYan8D$[@3 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 jeg har ikke vært i biosen en gang, jeg får ikke sett noe på skjermen/ altså ingenting, før så at den bare sovner inn og vokner og slik går det et par runder før jeg røsker den ut og setter den på bordet igjen. Da vet jeg desverre ikke Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Er CPU 8-pin kabelen plugget i? Lenke til kommentar
Mathias_Bawz Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 har du hatt på termisk-pasta? + skrudd cpu kjøleren fast etter bruksanvisningen ? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Er spacerne bak hovedkortet plassert rett? Det virker som om en del folk bommer her... Lenke til kommentar
igxx Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 har du dobbelsjekket at alt står helt korrekt tilkoblet? vet du om cpuen blir for varm? (altså har du hatt på for mye kjølepasta) Lenke til kommentar
takems Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 kjølepasta skal ikke vere problemet, nå skal jeg skru alt ifra verandre, og setter det opp en gang til, jeg skal være ekstra nøye med både frakoble og koble opp. Jeg varsler hvis det blir suksess! Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 http://www.tomshardware.co.uk/forum/261145-13-perform-steps-posting-boot-video-problems#t1895014 Grei "guide" om du står helt fast... Selv uten kjøler til CPU antar jeg du vil komme til post. Lenke til kommentar
igxx Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 http://www.tomshardw...oblems#t1895014 Grei "guide" om du står helt fast... Selv uten kjøler til CPU antar jeg du vil komme til post. Hvis du f.eks har for mye kjølepasta kan du regne med at den slår seg av etter 5-10 sec. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Nja, uansett om du kliner på enorme mengder pasta vil kjøleren skvise det hele ned. Man ender opp med økt temperatur, men tvilsomt så høy at CPU kutter. H60i kommer vel også med forhåndspåført pasta. TS: Se til at 4/8pins 12V-kabel er tilkoblet hovedkortet og at RAM-brikkene sitter godt nede i sporene sine. De kan være litt vriene å presse helt ned. Feilplasserte spacere kan som nevnt også forårsake mye gøy. Du kan også prøve en BIOS-reset bare for å være på den sikre siden. Edit: Hvis du likevel skal demontere kan du ta ut selve CPU og forsikre deg om at ingen av pinnene nede i sokkelen er bøyd eller brukket. Hvis det er noe galt med CPU eller RAM er det ofte en led-lampe som indikerer dette, men jeg vet ikke hvordan det er med dette hovedkortet. Endret 10. januar 2013 av Loefthal Lenke til kommentar
takems Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 probleme er blitt fikset, det var restartknappen på kabinette så det var noe galt med, men når har jeg et nytt problem -.- skjermkortet fungerer ikke. har ingen anelse hva som er probleme men skal se på det nå. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Hmm har vært borti at skjermkortet ikke funket før jeg gjorde noen innstillinger i bios (begge skjermutgangene kunne ikke funke samtidig) - jeg måtte bruke det integrerte skjermkortet for å få gjort dette. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Du er sikker på at skjermkortet ikke fungerer? Du får skjermbilde på internkort? Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 probleme er blitt fikset, det var restartknappen på kabinette så det var noe galt med, men når har jeg et nytt problem -.- skjermkortet fungerer ikke. har ingen anelse hva som er probleme men skal se på det nå. Starter det? Altså at viftene går? Lenke til kommentar
takems Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 Starter det? Altså at viftene går? ja viftene går Lenke til kommentar
takems Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 Du er sikker på at skjermkortet ikke fungerer? Du får skjermbilde på internkort? det at det ikke fungerer blir vel feil siden viftene går.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå