Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Selv bygget pc crasher.

Anbefalte innlegg

vell igår fikk jeg mine pc deler; http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1167739&su=33F12D11-4EA1-48C3-BE50-E5F110921C29 (hadde en ssd) men mitt problem er: nå har jeg skrudd og festet allt... Og da skal det jo bare å fyre i gang og installere alle nødvendige ting. men sån var det ikke, den skrur seg på med alle viftene i full fart. men etter ca 10 sek skrur den seg bare av, og skjermen er helt blank vis jeg kobler en skjerm til. vær venlig og hjelp meg, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du gjort noe i biosen kan det gjøre at den ikke vil starte. (Har gjort det selv noen ganger :) #OverklokkingNewb

jeg har ikke vært i biosen en gang, jeg får ikke sett noe på skjermen/ altså ingenting, før så at den bare sovner inn og vokner og slik går det et par runder før jeg røsker den ut og setter den på bordet igjen.
Lenke til kommentar

Nja, uansett om du kliner på enorme mengder pasta vil kjøleren skvise det hele ned. Man ender opp med økt temperatur, men tvilsomt så høy at CPU kutter. H60i kommer vel også med forhåndspåført pasta.

TS: Se til at 4/8pins 12V-kabel er tilkoblet hovedkortet og at RAM-brikkene sitter godt nede i sporene sine. De kan være litt vriene å presse helt ned. Feilplasserte spacere kan som nevnt også forårsake mye gøy. Du kan også prøve en BIOS-reset bare for å være på den sikre siden.

Edit: Hvis du likevel skal demontere kan du ta ut selve CPU og forsikre deg om at ingen av pinnene nede i sokkelen er bøyd eller brukket. Hvis det er noe galt med CPU eller RAM er det ofte en led-lampe som indikerer dette, men jeg vet ikke hvordan det er med dette hovedkortet.

Endret av Loefthal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...