Gå til innhold

Macbook Air eller pro til blogging?

Anbefalte innlegg

Jeg elsker å blogge og har bestemt meg for å satse mer på blogging nå som den vokser!!

Så har tenkt å kjøpe en ny macbook. Kommer til å redigere masse bilder med den iphoto eller lignende. Jeg skal reise og blogge snart så skal ha den med meg over alt så derfor jeg kanskje tenker air er best i og med at den er lett...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, hvis du skal blogge er Mac et must.

macbook-pro-coffee-shop.jpg

Det tar seg nemlig ikke ut å gå på kafé med en HP eller Dell.

Litt sant! Har hatt windows i mange år og er keen på å prøve noe nytt! Skal til usa snart, kanskje jeg kjøper der..!

Lenke til kommentar

Det tar seg nemlig ikke ut å gå på kafé med en HP eller Dell.

Synes Dell-PCene er stilige jeg :) ... synes ikke at det er noe vits i å kjøpe Mac simpelthen fordi det tar seg bedre ut på Starbucks. Ikke ta det jeg sier ille opp, og noen vil kanskje hevde at jeg er meget negativ til Mac, noe som forsåvidt stemmer.

Men, som nevnt, (jeg synes :green: ) det er å kaste penger i dass å bruker mer på en Mac når du bare skal bruke den til blogging uansett. Skulle du brukt den til meget avansert video- og eller bilderedigering hadde jeg skjønt det.

Kan si meg enig med CaptainJaffa i innlegg #3.

EDIT: Siterte feil person...

EDIT 2: Jeez, dette er ikke min dag... :xmas:

Endret av FandensOldemor123
Lenke til kommentar
Kommer til å redigere masse bilder med den iphoto eller lignende.

Jeg skal reise og blogge snart så skal ha den med meg over alt så derfor jeg kanskje tenker air er best i og med at den er lett...?

Trådstarter trenger en lett og solid maskin som kan kjøre iPhoto.

Mac har glimrende touchpad når du er på reise.

Og magnetpluggen spretter lett ut hvis du snubler i den, noe som har reddet eplet mitt fra å falle i gulvet mange ganger.

Jeg tror det er en god grunn til at folk som ofte har med seg maskinen på reise velger Mac.

Mac har liten markedsandel totalt sett.

Men når du ser noen bruke laptop på offentlig sted (tog, busstasjon, kafé, flyplass...) så er det en Mac i circa halvparten av tilfellene.

Når det er sagt så er jeg altså ikke en Apple-evangelist.

Jeg vurderer også denne ASUS´en som mitt neste reisefølge, når eplet ryker.

zenbook-ux31-wrap-up-1319212520.jpg

I så fall legger jeg nok inn Linux.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Trådstarter trenger en lett og solid maskin som kan kjøre iPhoto.

Mac har glimrende touchpad når du er på reise.

Og magnetpluggen spretter lett ut hvis du snubler i den, noe som har reddet eplet mitt fra å falle i gulvet mange ganger.

Jeg tror det er en god grunn til at folk som ofte har med seg maskinen på reise velger Mac.

Mac har liten markedsandel totalt sett.

Men når du ser noen bruke laptop på offentlig sted (tog, busstasjon, kafé, flyplass...) så er det en Mac i circa halvparten av tilfellene.

Når det er sagt så er jeg altså ikke en Apple-evangelist.

Jeg vurderer også denne ASUS´en som mitt neste reisefølge, når eplet ryker.

zenbook-ux31-wrap-up-1319212520.jpg

I så fall legger jeg nok inn Linux.

Takk for heftig svar! Du bekreftet akkurat at jeg skal ha mac hvertfall. Men jeg tenker litt på den Kensingtonslåsen som Air ikke har, burde jeg kanskje gå for pro for å få den fungsjonen?

Synes Dell-PCene er stilige jeg :) ... synes ikke at det er noe vits i å kjøpe Mac simpelthen fordi det tar seg bedre ut på Starbucks. Ikke ta det jeg sier ille opp, og noen vil kanskje hevde at jeg er meget negativ til Mac, noe som forsåvidt stemmer.

Men, som nevnt, (jeg synes :green: ) det er å kaste penger i dass å bruker mer på en Mac når du bare skal bruke den til blogging uansett. Skulle du brukt den til meget avansert video- og eller bilderedigering hadde jeg skjønt det.

Kan si meg enig med CaptainJaffa i innlegg #3.

EDIT: Siterte feil person...

EDIT 2: Jeez, dette er ikke min dag... :xmas:

Nå kommer det også en videoblogg seire, hvor en kompis av meg skal filme dager livet mitt med profft ustyr. Mer en serie om mitt awesome liv, men vi kaller det videoblogg fordi folk skjønner hva det er!

Lenke til kommentar

Om du skal drive med video, er det lurt å ha masse lagringsplass.

Air har ikke harddisk, det er du vel klar over?

Video tar mye lagringsplass, så en SSD kan bli i minste laget.

Kanskje du skal kjøpe en ekstern harddisk.

Kjøp i så fall en sånn som kan drives av USB-porten, og ikke trenger stikkontakt i tillegg.

Mulig Pro er et bedre valg om du skal redigere video på den.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Det stemmer at MacBook Pro med Retina-skjerm også er basert på Flash, og ikke har harddisk.

Det glemte jeg i farten. :confused:

Jeg vet ikke hvor mye plass disse videoene dine tar.

Du kan kjøpe MacBook Pro uten Retina, hvis lagringsplass er viktig for deg.

Det er også gode maskiner. Min er fra 2010, og har hverken retina eller SSD-lagring.

Eller du kan kjøpe en ekstern harddisk.

De minste typene er ikke større enn en kortstokk, og drives av USB-porten, så du slipper å drasse på en strømforsyning. Du får en terabyte for 679,- på Komplett.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...