Gå til innhold

Hva er fordelen med å bytte ut modeme man får av telenor, er det noe vits ?

Anbefalte innlegg

Hei, Det jeg lurer på er om det er noe vits å bytte modeme man får av telenor (ZyXel)

mange sier Linksys og asus etc har mange fine modemer, men er det noe vits å bytte ?

ekstra info:

Vi har vanlig ADSL 13/0.6, men får Fiber 25/25 snart (har lyst å prøve streaming når fibern kommer :p )

Det går i Spill og vanlig nettbruk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Er det P2812 du har? Det er egentlig et helt OK routermodem, eneste ulempe er at det ikke støtter 5 GHz. Du kan sette det i bridge mode, og sette opp en ny router.

Lenke til kommentar

Er det P2812 du har? Det er egentlig et helt OK routermodem, eneste ulempe er at det ikke støtter 5 GHz. Du kan sette det i bridge mode, og sette opp en ny router.

Ja har P2812. Har hørt om 5 GHz kan du forklare ?

jeg liker det at jeg sette min "1T Western Digital My Book" og ha tilgang fra alle pcene i huset, eneste som plager med er overførings hastigheten, er kun 1mb read/write mellom pc og routern

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

2,4 og 5 GHz er to standarder for WiFi, der 5 er den nyeste. De har begge sine fordeler, 5 er bra dersom du streamer, og har kort avstand mellom router og device.

Lenke til kommentar

Men du må huske på, slik zanta sa tidligere. Du kan fint ha en "ekstra" router som står bak modemet fra telenor. På denne måten kan telenorboksen ta seg av det den er laget for, og du kan sette inn ditt eget utstyr etter dette. På denne boksen kan du kjøpe 5 GHz wifi, usb / nas share, printerdeling osvosv. På denne måten kobler du alt utstyr mot din nye boks, og du bør da få en grei økning i ytelse mellom enhetene. Når sant skal sies sverger jeg selv til kabel når det kommer til streaming og lignende. Altså.. Routermodem (fra telenor) --> Router (av eget valg) --> pc, laptop, nas, nettbrett osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...