Gå til innhold

Haswell Rykter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel ut i fra: Intel Core i7 3990x ser det ut som intel vil lage en prosessor med 8 kjerner og 16 tråder.

Men når man ser prisen på i7 3970X Extreme ser man at prisen må ned om folk skal gidde å betale for noe slik, man ser jo bare Intel Xeon E5-2670 koster nesten 11000 kr.

Så ville ha ventet, men er vel slik om alle venter blir prisene fremdeles høye. :)

Lenke til kommentar

Okei :)

Selger pcen min en av dagene å tenkte å kjøpe meg noe skikkelig for en gangs skyld.

Så lurte mer på om det kom haswell etterfølger av LGA 2011 eller om Intel kom til å holde seg på LGA2011 et år til eller noe slikt :)

For jeg kommer til å gå for det beste nå, da jeg ser at 1366 socket holder fortsatt koken den dag i dag. Å da håper jeg at 2011 skal holde like lenge :p

Lenke til kommentar

Vel ut i fra: Intel Core i7 3990x ser det ut som intel vil lage en prosessor med 8 kjerner og 16 tråder.

Men når man ser prisen på i7 3970X Extreme ser man at prisen må ned om folk skal gidde å betale for noe slik, man ser jo bare Intel Xeon E5-2670 koster nesten 11000 kr.

Så ville ha ventet, men er vel slik om alle venter blir prisene fremdeles høye. :)

Se på datoen til den tråden: 25. august 2012

Så ser du på hva tråden handler om: tror du en teoretisk i7-3990x hadde vært verdt prisen?

Selger pcen min en av dagene å tenkte å kjøpe meg noe skikkelig for en gangs skyld.

Så lurte mer på om det kom haswell etterfølger av LGA 2011 eller om Intel kom til å holde seg på LGA2011 et år til eller noe slikt :)

For jeg kommer til å gå for det beste nå, da jeg ser at 1366 socket holder fortsatt koken den dag i dag. Å da håper jeg at 2011 skal holde like lenge :p

Haswell-E kan du regne med kommer i andre halvdel av 2014.

Ivy Bridge-E kommer nå til høsten, men ikke regn med større endringer enn at de bruker litt mindre strøm og får et par hundre MHz ekstra på klokkefrekvensen. Åttekjernede i7-prosessorer kommer når Intel ser seg nødt til å lansere dem ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

dette tviler jeg sterkt på. 4970X blir 6 core Ivy-E.

kan være at det kommer en 4990X, men tviler sterkt...

Lenke til kommentar

Se på datoen til den tråden: 25. august 2012

Så ser du på hva tråden handler om: tror du en teoretisk i7-3990x hadde vært verdt prisen?

Haswell-E kan du regne med kommer i andre halvdel av 2014.

Ivy Bridge-E kommer nå til høsten, men ikke regn med større endringer enn at de bruker litt mindre strøm og får et par hundre MHz ekstra på klokkefrekvensen. Åttekjernede i7-prosessorer kommer når Intel ser seg nødt til å lansere dem ;)

Takker for svar Arni90. Du sier høsten, er nå litt lenge å vente. Trur jeg bare hopper i det da og går for en Intel® Core i7-3930K

Lenke til kommentar

Takker for svar Arni90. Du sier høsten, er nå litt lenge å vente. Trur jeg bare hopper i det da og går for en Intel® Core i7-3930K

Man kan vel forvente samme ytelseshoppet klokk for klokk som man fikk fra sandy til ivy. Så ikke noe man går glipp av =)

Lenke til kommentar

Selger dem det fra butikkene og da ? :)

Jeg har råd ti LGA2011, men viss du får nesten samme ytelse med haswell på LGA1150 eller i nerheten der så går jeg så klart for Haswell da det er en del kr billigere :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...