Gå til innhold

Haswell Rykter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det stemmer at GT3 får dedikert minne så er det en kjempebra nyhet, og én gang for alle løse latencyproblemene som integrert grafikk har. At GT3 kanskje kan måle seg med GT 650M i et spill kan være, men at de er jevnt over likeverdige tviler jeg på. Det skal litt til for å slå GK107 med sine 384 kjerner, spesielt på shader-ytelse.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Hvis det stemmer at GT3 får dedikert minne så er det en kjempebra nyhet, og én gang for alle løse latencyproblemene som integrert grafikk har. At GT3 kanskje kan måle seg med GT 650M i et spill kan være, men at de er jevnt over likeverdige tviler jeg på. Det skal litt til for å slå GK107 med sine 384 kjerner, spesielt på shader-ytelse.

Du mener vel båndbredde? Latency på dedikerte grafikkort er jo langt høyere enn integrert grafikk.

GK107 er rimelig svakt egentlig, ytelsen til 660M er knapt bedre enn enn G92, og denne forskjellen kommer mer av høyere klokkefrekvenser (på grunn av 28nm) enn en bedre arkitektur. Ikke at dette gjør forbedringene fra HD 4000 mindre imponerende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Da har det kommet priser i tyskland : http://www.guru3d.co...h_webshops.html

Eller.. Nederlandske?

Uansett, spennende, og vi vet ikke om klokkingen blir bedre, det kan hende de har gått vekk fra kjølepasta mellom prosessoren og heatspreader.

I tillegg så er dette jo faktisk en arkitekturforbedring, som bygger på at de har mer erfaring med 22nm teknologien, og akkurat dette hinter jo til at det blir bedre overklokking på grunn av at det er en mer moden produksjons-prosess, i tillegg til at de (mest sannsynlig)har utbedret svakheter som ble avdekket.

/D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå som de ikke øker frekvensen lengre på CPU'ene, begynte de å øke antall kjerner, og så legge på en GPU. Hva blir det neste? Sørge for at GPU'en blir like bra som spille kort-GPU'ene? Og deretter legge på RAM i stedet for å ha rambrikker? Leste forøvrig at man kan lage så bra GPU at den krevde ekstern tilhodssted siden den ble så varm. Kanskje det går en grense for hvor bra man kan lage en CPU med GPU på.

Lenke til kommentar

Nå som de ikke øker frekvensen lengre på CPU'ene, begynte de å øke antall kjerner, og så legge på en GPU. Hva blir det neste? Sørge for at GPU'en blir like bra som spille kort-GPU'ene? Og deretter legge på RAM i stedet for å ha rambrikker? Leste forøvrig at man kan lage så bra GPU at den krevde ekstern tilhodssted siden den ble så varm. Kanskje det går en grense for hvor bra man kan lage en CPU med GPU på.

Dedikert GPU vil alltid være forran en APU, det blir som å sammenligne en laptop mot en skikkelig workstation. Men bare se hvor handy laptops har blitt med tiden. Så jeg har full tiltro til at etter hvert så vil en APU fungere ganske greit.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mest interessert i om de har ordnet varmeproblemene til Ivy. Jeg sitter med et Asus P5Q-Pro med E8400... Må vel bare vente litt for å se på første testene før jeg bestemmer meg for Haswell eller Sandy Bridge. Har overhodet ingen behov for grafikk chip på CPU'en, det som betyr noe er å kunne overklokke 25-30% på luft og fortsatt ha en stille og ekstremt rask maskin.

Endret av Celeb0rn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...