Joikakaker Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Hei. Finnes det noen kameraingeniører på forumet? Er "kameraingeniør" forresten den riktige tittelen? Jeg leker litt med en ide og skulle gjerne ha slått av en prat med en som har mer kunnskaper innen utvikling av et kamera. (Kreves ikke mye da jeg har null ). Alt av teknologien finnes og det skal la seg gjøre. Uten å avsløre så altfor mye, så er det egentlig omstrukturering av selve kamerahuset, størrelsen og robusthet som er de største punktene. Hvis det hører intressant ut, så gi meg en lyd! Betaler selvfølgelig for alt arbeid utover "praten" Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Digitalt eller analog ? Lenke til kommentar
Joikakaker Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 Burde spesifisert at det gjelder et videokamera som må ha muligheter for å overføre live data via wifi. Lenke til kommentar
tow Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Hva skal du bruke overføringen til? Det finnes overvåkingskamera med den funksjonen, feks. Logitech 750e Endret 11. januar 2013 av tow Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Eller så finnes det også flere action kamera med denne funksjonen. Go Pro 3 er bare en av flere alternativer. Endret 11. januar 2013 av k-h-s Lenke til kommentar
Joikakaker Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 Det er i samme segment som GoPro, altså HD-opptak med innebygget wifi som du kan streame direkte til pc/pad. Forskjellen og utfordringen ligger i hvor og hvordan apparatet blir brukt. Jeg kan ikke bruke noe som allerede er laget som feks. Logitech 750e, da det ikke treffer det bruksområdet jeg vil det skal. Jeg må få utviklet det fra bunnen av, selv om det sikker kommer til å koste meg en liten formue. Merker at det blir vanskelig å forklare uten å avsløre for mye Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Det vil si at du vil ha: HD-kamera WiFi-live streaming Batteridrift Uknuselig skall Egen design Hva med å høre med et firma som driver med elektronikk? Det er ikke så stor forskjell på et kamera og en radio eller en printer innvendig... Lenke til kommentar
Joikakaker Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 Har selvfølgelig tenk tanken, men lurte på om det var noen her inne som jeg kunne snakke med først slik at jeg ikke virker som en komplett grønnskolling (noe jeg er...) når jeg først skal snakke med dem. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Hei, jeg tror 70 % av forumbrukerene er over grønnskollingsnivå. -Seriøst. Anbefaler deg å lese en intro-bok. Jeg jobber litt (som bruker og tekniker) med høyhastighetskameraer og proft utstyr som er basert på gigabit og strømmer bilde for bilde. Kjenner litt til leverandørmarkedet. Kanskje http://www.savenhitech.no kan hjelpe deg. (Jeg ønsker ikke desverre) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå