Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Alli og andre slankepiller

Cooky

Anbefalte innlegg

Det jeg er på utkikk etter er andre reseptfrie slankepiller som alli, som man får kjøpt på det lokale apoteket.

Jeg tar gjerne også imot tips slankemidler man kan få kjøpt på nettet også, om det så er på norske nettsider eller utenlandske nettsider som ebay man får det kjøpt på.

Tips?

Noe jeg også lurer på er om alli kan bli bestilt på norske apotekers hjemmesider?

Endret av Cooky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slankepiller er stort sett bare for å slanke lommeboka.

Du kommer uendelig mye lengre med godt kosthold og trening.

Noe av det viktigste er å dempe betennelser i kroppen, og det gjør du med å spise mat du ikke har intoleranse mot, samt at du får i deg begrenset med høyglykemisk mat. Tilskudd som demper betennelse er f.eks vitamin D og DHA (f.eks fra tran)

Det er lurt å spise sakte og drikke vann.

Du kan også sjekke for emosjonell spising. Det medfører ofte at folk drar opp humøret med overspising, spesielt med sukker og fett.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Det er jo ikke det TS spør om

Prøver jo å løse problemet istedet oppfordre til symptombehandling som i 99% av tilfellene ikke fører noen vei.

Slankepiller er stort sett bare tull for å tjene (les svindle til seg) penger på folks naivitet og søken etter enkle løsninger på mer kompliserte problemer basert på manglende selvinnsikt, og de reseptbelagte pillene er reseptbelagt av en god grunn. Alli har betydelige bivirkninger.

Folk må slutte å se på farmakolgi som en magisk kur for alt, for det er ikke det, har aldri vært det og kommer sannsynligvis aldri til å bli det.

Det beste jeg kan gjøre for å faktisk hjelpe er å fraråde slike piller.

Det som faktisk trengs å gjøres er ofte det siste folk er villig til å gjøre, av ulike grunner, og da må man ta noen runder i tenkeboksen, enten alene eller sammen med noen som kan hjelpe.

Hvis ikke egeninitierte livsstilsforandringer fører noe med seg så søk kvalifisert hjelp for problemet.

Den beste pillen jeg kan anbefale er chlorella.

Du kan lese litt om det her;

http://info.besteffekt.no/chlorella-minimagasin/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo bare å søke på Google, men merk deg at hvis du kommer over en utenlandsk side, så er det viktig å sjekke opp innholdstoffene i de preparatene du evt. velger bestille. I noen land er enkelte stoffer lovlig, men i Norge står de på narkotikalisten. Bare et tips.

I tillegg vil jeg nevne(skal ikke drive moralpreken her), men disse midlene har ofte bivirkninger som ikke er oppdaget, og som kan komme lenge etter man har sluttet på preparatet. Selv om jeg ikke er imot slankepreparater, så vil jeg, for helsa sin skyld og for å være på den trygge siden, velge å endre kostholdet. Dessuten er det kun det som vil fungere i lengden. Anonym poster: 117ac3fa6461ff211dd6eb5c3ab71455

Lenke til kommentar

Slankepiller kommer hovedsakelig i to utgaver.

Den som forsøker å hindre at du fordøyer fett, slik som Allí er den eneste som er lovlig i Norge (og gir deg som regel diaré noe som gjør det lurere å styre unna fett i sin helhet).

Og amfetaminer.

Det er seriøst lettere (selv for meg som har lidd av tvangsspising) bare å klappe igjen kjeften.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Fikk utskrevet Xencial, som, om jeg har forstått det riktig, inneholder det samme virkestoffet som Alli, bare i dobbeldose. Jeg endte opp med å bruke ett brett av disse. Hjalp meg bort i mot ingenting. Fikk beskjed av legen at kapslene KUN ville ha effekt ved livsstilsendring, og kostholdomlegging. Hva er vitsen med xenical om man legger om kosten og holder seg unna fett uansett? Har greid meg fint i min vektnedgang uten hjelpemidler.

ALLE vet hvordan man slanker seg, så det er bare å få fingern ut.

Hadde forberedt meg på at det var vanskelig å få tak i Xenical, men dette gikk smertefritt (var over BMI grensa)

Lenke til kommentar

bare for å slenge meg med i denne slankepille-diskusjonen; "Alli slankepillen" inneholder et stoff (Orlistat) som blokkerer debrytning av fett, dvs. at fett heller ikke blir tatt opp i tarmen, da får man "fatty stool" (fett i avføring) og kan gi diarre.

Men pillen ser ikke ut til å blokkere opptaket av karbohydrater i det hele tatt. Dvs at insulinutskillelsen ikke er stort påvirket av dette slankemiddelet, og man tar opp store deler karbohydrater og svært lite fett; så balansen fett:karboyhydrater blir veldig ujevn.

Dette betyr også at kroppen ikke får tatt opp fett-løselige vitaminer A, D, E og K. Mangel på Vitamin A og D er de mest utbredte manglene vi har på vitaminer (I tillegg til vitamin B9, men opptaket av B9 er ikke påvirket av slankemiddelet).

Videre så vil insulin bli skilt ut i like store mengder som før, ettersom at karbohydrater taes opp, og ved overopptak av karbohydrater, så vil kroppen produsere fett som lagres i fettceller f.eks. under huden. Mye av det overskuddsfettet vi har kommer faktisk fra karboydrater, og da hjelper det lite å senke opptaket av fett.

Konklusjon: Alli/Orlistat/Xenical kan føre til dårlig opptak av Vitaminer A, D, E og K, og hindrer ikke kroppen selv i å produsere fett fra karbohydrater og aminosyrer (fra proteiner). Det er mulig man ikke vil gå så mye opp i vekt, fordi man tar opp mindre næring. Men jeg antar at hvis man skal gå ned i vekt, så spis heller grønnsaker, frukt og fisk + mosjonering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...