Gå til innhold

Ny gaming laptop, maks 7500,-

Gjest medlem-16183

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-16183

Hei. Er de Multicom Xishan PC noe å satse på? Ser de har bra specs.

Har noen tips til gaming laptop til maks 7500 kroner? Må være Full HD skjerm.

Jeg spiller DOTA 2 og Starcraft 2.

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

ok takk, men hva med en PC som kan oppgraderes med nytt skjermkort senere? Den Xishan kan en ikke det med. Er det noen av de der?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Det blir veldig dyrt ;)

Jeg hadde en Acer Aspire 5720ZG som kostet 7500 og den kunne jeg bytte GPU og CPU på, bare ved å åpne lokket under.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet kan du bare glemme å oppgradere skjermkortet i en bærbar. I en Kunshan P150E eller P170E kan du saktens få det til, dersom kortet som du vil sette inn er et av de som P150/170 kan utstyres med . Men da er spørsmålet; når tenker du eventuellt å oppgradere? Hvis du venter lengre enn 1 år, vil det nok bli vanskelig å få tak i et passende skjermkort på markedet. Og det kan fort vise seg veldig dyrt å skaffe. Glem det.

Ellers; Innenfor et budsjett på maks 7500 er Xishan W350E eller W370E soleklare førstevalg, når vi snakker om laptoper som kan spille. Som Marius sier.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

I utgangspunktet kan du bare glemme å oppgradere skjermkortet i en bærbar. I en Kunshan P150E eller P170E kan du saktens få det til, dersom kortet som du vil sette inn er et av de som P150/170 kan utstyres med . Men da er spørsmålet; når tenker du eventuellt å oppgradere? Hvis du venter lengre enn 1 år, vil det nok bli vanskelig å få tak i et passende skjermkort på markedet. Og det kan fort vise seg veldig dyrt å skaffe. Glem det.

Ellers; Innenfor et budsjett på maks 7500 er Xishan W350E eller W370E soleklare førstevalg, når vi snakker om laptoper som kan spille. Som Marius sier.

Jeg har lest at GPU'n på W350E er loddet på hovedkortet. Stemmer ikke det?

Hva er forskjellen mellom 350 og 370? Hvilken skal jeg gå for? Jeg spiller DOTA 2 og Starcraft 2.

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar

Nei. Og det er ganske lett i praksis å bytte et skjermkort på en Multicom, så lenge sokkel og dimensjoner passer. Men om det vil virke, det er en helt annen sak, Det er andre ting som også skal klaffe. (Strøm, BIOS, kobling mot kjøling ...) Med unntak om du putter inn et helt maken kort som det gamle, selvfølgelig.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Nei. Og det er ganske lett i praksis å bytte et skjermkort på en Multicom, så lenge sokkel og dimensjoner passer. Men om det vil virke, det er en helt annen sak, Det er andre ting som også skal klaffe. Med unntak om du putter inn et helt maken kort som det gamle, selvfølgelig.

ok, bra. Hvilken av 350 og 370 skal jeg ta? Jeg spiller DOTA 2 og Starcraft 2.

Lenke til kommentar

Heihei.

Til Smint kan jeg bare si at multicom er generelt greie folk som er flinke på å ha gode gaminglaptoper, sansynligvis en av de bedre i norge siden de spesialiserer seg på det.

Skal jeg kjøpe windows 7 eller 8?

Jeg ville gått for win7 pga der er alt støttet, OSet er stabilt og basicly alt av spill og programmer faktisk (nesten) garantert -> funker skikkelig <-.

Det er også billigere å skaffe fordi det er litt eldre, og flere av de jeg kjenner som har tatt i bruk win8 (gamere vel å merke) har dårlige erfaringer med installerte ting som ikke funker (like bra) og har kompatabilitetsproblemer, fordi selskaper lager spill til de mer utbredte OSene (som er win7 for øyeblikket gjetter jeg).

Ellers tenker jeg selv på det samme som Smint, å kjøpe en gaming laptop for å kunne reise litt å game samtidig (LAN, kamerater osv).

http://www.multicom.no/Xishan-W350E-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-363QMe-8GBe-500GBe-GeForce-GTX-660M-2GB-GDDR5e-BTe-HDMIe-USB3e0e-nVIDIA-Optimuse-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100561/p10622257

Dette er da den W350E dere har snakt om, og jeg har kikt på den selv, ikke minst spurt multicom på email om litt issues.

Kort oppsummert:

Selv om multicom er kjente for å ha rimelig digg (customizable) gaming laptoper så har de litt issues med varme og støy. Jeg har hatt en Multicom Kunshan som er ca 4,5år gammel (kostet 14,5k ny) og har vært kjempegod til de siste to årene, har blitt sliten og rett og slett utdatert som gaming laptop (CPU er så bad at max army kamper i sc2 lagger :p ). Også, til tross for ha lagt ut over 10k på laptopen var det fremdeles mye støy fra den når jeg gama, varme var aldri et problem, bare irriterendes (neglisjerbart med å ha med seg et eksternt gaming tastatur).

Min tanke er da at når jeg betaler 7,1k for den midterste av de Xishan pcene (pga i7 cpu), så får jeg en ganske bra pc til prisen med GTX grafikkort og i7 prosessor, 8gb ram og 1080p (ikke minst slot til ssd). Det virker veldig bra til prisen, eneste drawbacken kan da være osing under gaming = viftestøy, og varmeutvikling (mener en hw.no anmeldelse sa noe om det).

Er dere enige?

Takker på forhånd for alle svar.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Heihei.

Til Smint kan jeg bare si at multicom er generelt greie folk som er flinke på å ha gode gaminglaptoper, sansynligvis en av de bedre i norge siden de spesialiserer seg på det.

Jeg ville gått for win7 pga der er alt støttet, OSet er stabilt og basicly alt av spill og programmer faktisk (nesten) garantert -> funker skikkelig <-.

Det er også billigere å skaffe fordi det er litt eldre, og flere av de jeg kjenner som har tatt i bruk win8 (gamere vel å merke) har dårlige erfaringer med installerte ting som ikke funker (like bra) og har kompatabilitetsproblemer, fordi selskaper lager spill til de mer utbredte OSene (som er win7 for øyeblikket gjetter jeg).

Ellers tenker jeg selv på det samme som Smint, å kjøpe en gaming laptop for å kunne reise litt å game samtidig (LAN, kamerater osv).

http://www.multicom....00561/p10622257

Dette er da den W350E dere har snakt om, og jeg har kikt på den selv, ikke minst spurt multicom på email om litt issues.

Kort oppsummert:

Selv om multicom er kjente for å ha rimelig digg (customizable) gaming laptoper så har de litt issues med varme og støy. Jeg har hatt en Multicom Kunshan som er ca 4,5år gammel (kostet 14,5k ny) og har vært kjempegod til de siste to årene, har blitt sliten og rett og slett utdatert som gaming laptop (CPU er så bad at max army kamper i sc2 lagger :p ). Også, til tross for ha lagt ut over 10k på laptopen var det fremdeles mye støy fra den når jeg gama, varme var aldri et problem, bare irriterendes (neglisjerbart med å ha med seg et eksternt gaming tastatur).

Min tanke er da at når jeg betaler 7,1k for den midterste av de Xishan pcene (pga i7 cpu), så får jeg en ganske bra pc til prisen med GTX grafikkort og i7 prosessor, 8gb ram og 1080p (ikke minst slot til ssd). Det virker veldig bra til prisen, eneste drawbacken kan da være osing under gaming = viftestøy, og varmeutvikling (mener en hw.no anmeldelse sa noe om det).

Er dere enige?

Takker på forhånd for alle svar.

Jeg skal kjøpe den 370E til 7600,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...