Sjofelgut Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Jeg har aldri vært borti oppgradering av BIOS selv, ( har mac ) , men i et nøtteskall så tror jeg at du skal finne din BIOS driver til HK, sette det inn i BIOS Flashback USB inngangen bak på kabinettet, boote pcen normalt, og så skal det skje noe hokus pokus. Er mye mulig dette er feil, et kjapt og effektivt søk på google, med ditt hovedkort og bios vil nok gjøre susen Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Fant ut at jeg har et så klart.. Pheonix Bios system ellernoe sånt.. Og at det er et program som fikser dette for deg. Skal ta og teste det, men tviler sterk på at det er grunnet til at det ikke funker og installerere fra USB.. Har betaen på CD og det funker. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Hvis du ønsker å oppgradere BIOS så må du finne ut hvilket merke og modell hovedkortet ditt er. Deretter går du til produsenten sin hjemmesider og finner fila der. Har gjort dette mange ganger på forskjellige hovedkort og det eneste du trenger å gjøre er å kjøre fila når du er i windows så installeres den automatisk. Vær obs på at hvis noe går galt så vil ikke hovedkortet fungere etterpå, får du f.eks strømbrudd mens bios oppgraderes så vil hovedkortet slutte å fungere. Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Fant ut at hoved kortet som står i den er et MSI Ms-7502. Men finner ikke noe spesific Bios driver for den.. ? Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Jeg var netopp på hjemmesida til MSI og søkte etter Ms-7502. Tror ikke hovedkortet ditt har det modellnavnet for det finnes ikke. Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Fant en driver på medion sine sider ut fra den guiden som står her http://www.fixya.com/support/t11866805-update_medion_ms_7502_bios Driver på nå med backup! Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Medion det var noe annet enn MSI ja, men du fant den jo så lykke til. Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Kom et problem. i guiden står det Now open the new bios version with the name W7502MLN.10R and start the update process by clicking the update button. Hvordan skal den filen åpnes.. Den er ukjent virker det som. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Det burde den ikke være, eller så er den pakket med et pakkeprogram. Høyreklikk og se om du får noe valg om å pakke ut fila. Edit: Står jo her hva du må gjøre. You download the BIOS update from here. In case you don't speak German, here's the translation: Download bios7502.exe Double-click the file and unzip (default is C:\Medion) Go to the location where you unzipped the files and run WinFlash.exe You can save you old bios (just in case) as i.e. oldbios.bin Now open the new bios version with the name W7502MLN.10R and start the update process by clicking the update button. Reboot and you're done. Note: Don't run anything else when you're doing this and do not interrupt the process until the reboot is complete. You could risk rendering your BIOS unusable! Endret 10. januar 2013 av Døgnvill Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Fant ut av det. Måtte åpne den via programmet. Driver på nå. Kjenner jeg blitt smått nervøs haha.. Noe jeg ikke har vært bortig før. Restartet den nå. Fikk blue screen tydeligvis.. :S EDIT: Fult restartet nå. Trur det funket! Funker som det skal nå ! Men tviler sterkt på at USb (Windows 8 ) Funker.. Endret 10. januar 2013 av Djevelen Marcus Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Funker fremdeles ikke står "Verifying DMI pool data.............................." Også en strek som blinker under. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Er du sikker på at du gjorde det rett når du skulle lage minnepinnen til et bootbar installasjonsmedie. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Er du sikker på at du gjorde det rett når du skulle lage minnepinnen til et bootbar installasjonsmedie. Han skrev at han prøvde metoden jeg foreslo, og den metoden vet jeg fungerer, har alltid brukt den og det har alltid fungert. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Her er en annen metode: http://www.ubuntu.com/download/help/create-a-usb-stick-on-windows Selv om dette er beskrevet for Linux så funker den fint med en windows ISO også. Det er bare å velge Windows ISOen istedet for Linux ISO slik det står i guiden. Prøv den og se om det funker da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå