Gå til innhold

Installasjon av Windows 8 /via USB

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri vært borti oppgradering av BIOS selv, ( har mac ) , men i et nøtteskall så tror jeg at du skal finne din BIOS driver til HK, sette det inn i BIOS Flashback USB inngangen bak på kabinettet, boote pcen normalt, og så skal det skje noe hokus pokus.

Er mye mulig dette er feil, et kjapt og effektivt søk på google, med ditt hovedkort og bios vil nok gjøre susen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ønsker å oppgradere BIOS så må du finne ut hvilket merke og modell hovedkortet ditt er. Deretter går du til produsenten sin hjemmesider og finner fila der.

Har gjort dette mange ganger på forskjellige hovedkort og det eneste du trenger å gjøre er å kjøre fila når du er i windows så installeres den automatisk. Vær obs på at hvis noe går galt så vil ikke hovedkortet fungere etterpå, får du f.eks strømbrudd mens bios oppgraderes så vil hovedkortet slutte å fungere.

Lenke til kommentar

Det burde den ikke være, eller så er den pakket med et pakkeprogram. Høyreklikk og se om du får noe valg om å pakke ut fila.

Edit:

Står jo her hva du må gjøre.

You download the BIOS update from here. In case you don't speak German, here's the translation:

1. Download bios7502.exe
  2. Double-click the file and unzip (default is C:\Medion)
  3. Go to the location where you unzipped the files and run WinFlash.exe
  4. You can save you old bios (just in case) as i.e. oldbios.bin
  5. Now open the new bios version with the name W7502MLN.10R and start the update process by clicking the update button.
  6. Reboot and you're done.

Note: Don't run anything else when you're doing this and do not interrupt the process until the reboot is complete. You could risk rendering your BIOS unusable!

Endret av Døgnvill
Lenke til kommentar

Fant ut av det. Måtte åpne den via programmet. Driver på nå. Kjenner jeg blitt smått nervøs haha.. Noe jeg ikke har vært bortig før.

Restartet den nå. Fikk blue screen tydeligvis.. :S

EDIT: Fult restartet nå. Trur det funket!

Funker som det skal nå ! Men tviler sterkt på at USb (Windows 8 ) Funker..

Endret av Djevelen Marcus
Lenke til kommentar

Er du sikker på at du gjorde det rett når du skulle lage minnepinnen til et bootbar installasjonsmedie.

Han skrev at han prøvde metoden jeg foreslo, og den metoden vet jeg fungerer, har alltid brukt den og det har alltid fungert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...