Gå til innhold

Installasjon av Windows 8 /via USB

Anbefalte innlegg

Hallo folkens. Har ett lite problem jeg faen ikke finner ut av.. Har strevet med dette i en ukes tid nå.. Og er lei, liker og drive med problemer og finne løsninger på egen hånd. Men dette har gått meg på nervene nå. Får det ikke til.

Det jeg skal gjøre er og oppgradere fra W8 Beta til Full utgivelse av Windows 8. Og dette via en ISO fil jeg har på pcen. Og siden jeg ikke hadde noen cder liggenede rundt så skulle jeg bruke USB.

Også for og fullføre dette bruker jeg programvaren fra Microsoft kalt "Windows 7 USB DVD Download Tool". Og ja.. Denne funker med Windows 8 også. Det har jeg bekreftet.

Men problemet mitt er det at når jeg starter marskinen på nytt. Velger at den skal boote fra USB så popper det opp en error som sier som følgende:

"A disk read error occured

Press Ctrl + Alt + Del to reboot"

Så jeg tar ut USBen og starter pcen på nytt.. Da funker pcen og starter opp.. Men faen, får ikke installlert det pga denne erroren.. Og er desperat etter litt hjelp nå.

Usben er formatert i NTFS og Fat32 har blitt prøvd uten hell.

Jeg takker så meget for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men den blir borte hvis du fjerner USB-en?

Hmm, prøv å gå inn i BIOS, kan hende du må "søke etter harddisker" eller hva det heter, og finne den der. Står den på lista over harddisker når du velger hard drive priority?

Lenke til kommentar

Den er funnet. Siden den går som removable i bios. Så setter Removable som first boot device. Også går jeg under Remoable devices for og sette usben som første device der. Og den er funnet osv.

Og ja, den booter vanelig vis jeg fjerner det.

Endret av Djevelen Marcus
Lenke til kommentar

Kan være mye rart. Gudene vet hvor mange minnepenner jeg har hatt gjennom tidene som har oppført seg rart.

For noen mnd. siden brukte jeg WinToFlash for å legge over Win 7 på en minnepenn. Viste seg at Windows-installasjonen kun hadde klart å overføre halvparten av filene under installasjonen. Prøvde på nytt med en annen penn og da funka det med en gang.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Hva slags maskinvare har du? Hvordan har du fått tak i Windows 8 ISO?

Kan hende du må oppdatere BIOS. Koble også fra alle enheter. Du trenger kun mus, tastatur og skjerm. Har du noen ekstra kort? Som lydkort, nettverkskort, skjermkort koblet til hovedkortet? Du kan også prøve 'Load optimal settings' i BIOS. Bare pass på at SATA = ACHI før du installerer.

Alle nye PC-er og hovedkort har en boot meny du aksesserer via en hurtigtast. ESC, F2, F12, osv.

Har vært borti installasjoner som ikke funker via USB 3.0, så bruk USB 2.0. Prøv også alle portene. Det må også velges korrekt boot modus for USB. På noen PC-er kan en minnepenn dukke opp som både USB-HDD og Removable Storage. Det er ikke alltid begge disse modusene fungerer. Du kan også prøve en 'diskpart clean' på minnepennen.

Lykke til!

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...