Djevelen Marcus Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Hallo folkens. Har ett lite problem jeg faen ikke finner ut av.. Har strevet med dette i en ukes tid nå.. Og er lei, liker og drive med problemer og finne løsninger på egen hånd. Men dette har gått meg på nervene nå. Får det ikke til. Det jeg skal gjøre er og oppgradere fra W8 Beta til Full utgivelse av Windows 8. Og dette via en ISO fil jeg har på pcen. Og siden jeg ikke hadde noen cder liggenede rundt så skulle jeg bruke USB. Også for og fullføre dette bruker jeg programvaren fra Microsoft kalt "Windows 7 USB DVD Download Tool". Og ja.. Denne funker med Windows 8 også. Det har jeg bekreftet. Men problemet mitt er det at når jeg starter marskinen på nytt. Velger at den skal boote fra USB så popper det opp en error som sier som følgende: "A disk read error occuredPress Ctrl + Alt + Del to reboot" Så jeg tar ut USBen og starter pcen på nytt.. Da funker pcen og starter opp.. Men faen, får ikke installlert det pga denne erroren.. Og er desperat etter litt hjelp nå. Usben er formatert i NTFS og Fat32 har blitt prøvd uten hell. Jeg takker så meget for alle svar. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Prøv WinToFlash og se om det funker da. Du må pakke ut .ISO-filen til en egen mappe først, og så velger du mappa med alle filene i. Endret 10. januar 2013 av TMB Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Okeii. Har brukt det før faktisk, men har ikke tenkt på muligheten. Tester nå oppdateres ! Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 EDIT: Prøvde det. Kom til ett annet punkt hvor det sier Verifying DMI pool data.............. Også en bindestrek som bare blinker i evig tid.. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Hvor kommer den meldingen opp? Etter du har bootet fra USB-en? Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Den kommer opp veldig tidlig.. Etter informasjonen om Hard disker osv.. Så selve Usben har ikke starta opp enda Endret 10. januar 2013 av Djevelen Marcus Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Men den blir borte hvis du fjerner USB-en? Hmm, prøv å gå inn i BIOS, kan hende du må "søke etter harddisker" eller hva det heter, og finne den der. Står den på lista over harddisker når du velger hard drive priority? Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Den er funnet. Siden den går som removable i bios. Så setter Removable som first boot device. Også går jeg under Remoable devices for og sette usben som første device der. Og den er funnet osv. Og ja, den booter vanelig vis jeg fjerner det. Endret 10. januar 2013 av Djevelen Marcus Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Det var rart. Det er ikke noe galt med selve minnepennen da, kan du prøve en annen? Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Det som er. Har ingen annen. Kan ikke tenkes hva som kan være feilen med den da. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Kan være mye rart. Gudene vet hvor mange minnepenner jeg har hatt gjennom tidene som har oppført seg rart. For noen mnd. siden brukte jeg WinToFlash for å legge over Win 7 på en minnepenn. Viste seg at Windows-installasjonen kun hadde klart å overføre halvparten av filene under installasjonen. Prøvde på nytt med en annen penn og da funka det med en gang. Endret 10. januar 2013 av TMB Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Er det mulig og gjøre en installasjon uten form for ekstra matriale da? (USB/CD osv..) Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Nope..du må ha et installasjonsmedia. Kjøp deg en ny minnepenn da vel? Holder med 8GB Endret 10. januar 2013 av TMB Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Uff.. Faen også, jaja.. har en på 2GB utenom denne... Må jeg virkelig ut og kjøpe meg. Men jaja, takk for hjelpen værtfall! Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Jeg sier ikke at det er løsningen, men det er det jeg ville ha prøvd i hvert fall Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Jau. Har ikke så mange andre muligheter heller.. Er i W8 beta nå. Er det mulighet for og cracke den og få resten av oppgraderingene ? Eller må det være clean install? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Hva slags maskinvare har du? Hvordan har du fått tak i Windows 8 ISO? Kan hende du må oppdatere BIOS. Koble også fra alle enheter. Du trenger kun mus, tastatur og skjerm. Har du noen ekstra kort? Som lydkort, nettverkskort, skjermkort koblet til hovedkortet? Du kan også prøve 'Load optimal settings' i BIOS. Bare pass på at SATA = ACHI før du installerer. Alle nye PC-er og hovedkort har en boot meny du aksesserer via en hurtigtast. ESC, F2, F12, osv. Har vært borti installasjoner som ikke funker via USB 3.0, så bruk USB 2.0. Prøv også alle portene. Det må også velges korrekt boot modus for USB. På noen PC-er kan en minnepenn dukke opp som både USB-HDD og Removable Storage. Det er ikke alltid begge disse modusene fungerer. Du kan også prøve en 'diskpart clean' på minnepennen. Lykke til! Endret 10. januar 2013 av Pey'J Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Maskinnavnet i seg selv er jeg ikke helt sikker på. Men har funket meget bra med Windows 7 før. Og kom med det. Bios har aldri vært oppgradert på denne pcen. Og er ikke helt klar over hvor gammel den er.. 4 år kanskje. Lenke til kommentar
Sjofelgut Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Oppgrader BIOS, og sjekk at du instalerte ISO filen på USB riktig. Er altfor lett og gjøre dette feil. Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Oppgrader BIOS, og sjekk at du instalerte ISO filen på USB riktig. Er altfor lett og gjøre dette feil. Aldri vært borti og oppgradere den før.. Kan jeg få litt hjelp med det? Og det er installert riktig. Gjort det 5-6 ganger.. så feil er det ikke mulig og ta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå