omnomnomnivore Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Immunforsvaret blir svekket hvis du ikke får i deg nok C vitamin. Men da snakker vi om hakket før du uansett får skjørbuk - og det skjer ikke i Norge fordi det finnes askorbinsyre i alt mulig. Lenke til kommentar
magneman Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Bare for å informere: Tomater inneholder ikke mye C-vitaminer. Vil du ha i deg mye c-vitaminer bør du spise paprika. Sammenligning, innhold vitamin C (næringsinnhold.no): Tomat, rå: 17 mg Brokkoli, kokt: 47 mg Appelsin, rå: 51 mg Spinat: 54 mg Paprika, rød, rå: 200 mg Paprika inneholder ca fire ganger så mye vitamin C som den tradisjonelle vitamin C-bomben appelsin. Endret 10. januar 2013 av magneman Lenke til kommentar
snorkeren Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Gratulerer med 1500:) Har jeg vunnet 1500 kroner? Jeg har lest at det hjelper med immunforsvaret. Men at du ikke blir fortere frisk om du allerede har fått bakterien i deg. Om det er feil, og at studie sier at det ikke hjelper overhode, vil jeg gjerne ha kilder på det. Ikke at jeg ikke trur på dere, men vil lese:-) Mener du tomater, eller miksturen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå