Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens, Jeg har et par spørsmål angående valg av kamera. :hmm:

Jeg har ingen spesielle settinger jeg kommer til å bruke kameraet noe mer enn andre, blir vel sånn typisk endel om sommeren, ferieturer, båtturer,landskap og når jeg er med venner osv.

Det jeg er på jakt etter er et kamera som fine bilder og som tar bildene fort, kan ikke si jeg er noen fotograf men de tidligere kameraene jeg har hatt, sånn typ exilim osv tar bildene alltid så tregt, jeg får liksom aldri den "in the moment" bildene.

Etter den resourcen jeg har gjort selv og tittet på tester osv så har jeg kommet fram til at jeg har mest lyst på nikon 1 v1, eneste drawbacket er at jeg må kjøpe en ekstra blitz som koster 1000+, og da blir det kameraet litt dyrt. Sitter litt på hekken og vet ikke helt hva jeg skal gjøre, er endel andre kameraer på markedet men vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram da alt er så nytt og fremmed for meg, har ikke lyst å gå i en rottefelle.

Syntes forresten Nikon 1 V1 Ser helt fabelaktig ut, noe som å er et pluss.

Jeg er ikke på utkikk etter de store speilrefleks kameraene men noe på samme størrelse som den nevnt over.

Prisklasse jeg er ute etter er forsåvidt rundt 3000 ish, eller billigere.

Om du har et innspill, eller tips så værsåsnill kom med det, eller linker til noen andre kameraer jeg burde tatt en titt på!

Takk for hjelpen. :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei takk for tipset, :)

har faktisk vært i noen butikker, men føler jeg blir så lurt av prisen der, alt er så mye dyrere, så når jeg kommer jeg og søker på nett så kan det være alt fra 100 til 1500kroner billigere.

Du blir ikke lurt, du betaler for tjenesten "service og hjelp" som du ikke får over nettet.

Lenke til kommentar

Okei takk for tipset, :)

har faktisk vært i noen butikker, men føler jeg blir så lurt av prisen der, alt er så mye dyrere, så når jeg kommer jeg og søker på nett så kan det være alt fra 100 til 1500kroner billigere.

De er dyrere fordi du og jeg skal ha et sted for å tafse på de kameraene vi etterpå skal kjøpe på nett. :green:

Lenke til kommentar

De er dyrere fordi du og jeg skal ha et sted for å tafse på de kameraene vi etterpå skal kjøpe på nett. :green:

ha ha, den likte jeg, var faktisk på elkjop og så på det Nikon 1 J2, det falt i smak så tror jeg skal gå for det.

Der har jeg med blitzen som jeg så sårt trenger, som ikke følger med på v1 :)

Lenke til kommentar

Jeg spurte en gang en ekspeditør på en fotobutikk om hvordan det egentlig føltes å bare være utstillingsvinduet til nettbutikken i samme kjede. Jeg fikk ikke akkurat så god service etter det spørsmålet. :hrm:
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg spurte en gang en ekspeditør på en fotobutikk om hvordan det egentlig føltes å bare være utstillingsvinduet til nettbutikken i samme kjede. Jeg fikk ikke akkurat så god service etter det spørsmålet. :hrm:

ha ha, morsomt at du turte å si det :)

Jeg går for kameraet Nikon 1 J2, da dette er satt ned til 2499,- på Japan photo, regner med at pris nedgangen kom pga de nye modellene som kommer i februar. Jeg trenger ikke det nyeste og flotteste så dette passet meg midt i blinken.

Endret av sportyboii
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...