Switters Skrevet 5. august 2013 Forfatter Del Skrevet 5. august 2013 Hei! Tid for en liten oppdatering her synes jeg. Deler er nå kjøpt inn, og det er montert inn fester til hovedkortet i saga. Lokket passer fortsatt på, så alt skjules innvendig. Delen som bygges inn er følgende: Intel NUC modell med core i5 3427U(1,8-2,8ghz) 8 GB Vengeance 1600 mhz cl9 RAM 128 GB Pextor M5M mSata SSD Intel 6235 WiFi og blåtann-kort Logitech MK520 tastatur og mus med nano-mottaker Win8 64bit Bilder kommer!! 2 Lenke til kommentar
Switters Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Da kommer det noen bilder både fra underveis og av ferdig produkt. Den fungerer strålende, og er ikke hørbar uten at du legger øret helt inntil og det er stille i rommet. Bilder er tatt med mobil, så vær overbærende Mulig det kommer en video etterhvert også. Kommentarer settes pris på! Generator, nøkkel og rele Selve snorstarten med dremlet og pålimt nøkkel Kuttet veivaksel, fjernet kjølevifte, og saget ut hull til generatoren Ferdig snortstart Innmontert uten fester til hovedkort Innmonterte fester til hovedkort. Disse måtte sages, slipes og files i alle retninger for å passe, så de er ikke så pene, men gjør jobben. Standard avstandsstykker er borret ned Hardware på plass! RAM til venstre, til høyre er mSATA SSD, og under den ligger WiFi/blåtann-kort. Den lyse og den svarte ledningen går til WiFi-antennene. Ned mot snorstarten Dremlet ut for påknappen på HK Ferdig med lokk! Hadde ingen skjerm med HDMI, så derfor ble det HDMI til DVI så lenge. Fra oven:) Edit: Legger til resultat fra AS-SSD også for de som liker tall. Slett ikke verst til mSATA å være, og til at det er CPU fra Ultrabook med mye strømsparing. SuperPi 1M tid ble forresten 13,720sek. Endret 8. august 2013 av Switters 6 Lenke til kommentar
tingo Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Wow - denne har du lagt ned mye arbeid i. Bra jobba! Jeg syns resultatet ble veldig bra. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Jeg håper neste steg er å få den til å lage motorsaglyder? jo høyere/raskere lyd jo mer PC-en jobber. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Hahah, jeg må nesten bare le. Helt rått påfunn! Lenke til kommentar
Switters Skrevet 31. august 2013 Forfatter Del Skrevet 31. august 2013 Har da filmet en snutt også, fortsatt med mobil, så kvaliteten er ikke all verden. Viser oppstart og CPU-Z. Legger ved WEI også, så har dere en ide om ytelse opp mot andre ultrabooks, som kan bruke mye av samme hardware. Kunne visst ikke laste opp .mp4, så det får bli en Public link til dropbox. https://dl.dropboxusercontent.com/u/100876388/2013-08-31%2010.21.56.mp4 Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Hvis det er 12v du kan bruke så kan du jo bare ta tennspolene fra en moped e.l og feste svinghjulet på ett vis på snora så drar du bare den rundt og da får du strøm Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Nei så jævla kult! Lenke til kommentar
Pkekyo Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Noe av det beste på år og dag.Trøkk in en Raspberry Pi som kan fyre opp brom-brom lyd når du drar i snora, så blir dette offisielt tidenes casemod. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Ehhh Bruker du en motorsag som kabinettet til en pc? Dette er i så fall noe helt sinnsykt kreativt! Lenke til kommentar
jmosbakk Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Helt etter min smak. 10 av 10! Lenke til kommentar
Switters Skrevet 13. november 2013 Forfatter Del Skrevet 13. november 2013 Takker for flere hyggelige tilbakemeldinger her Er det noen som vet om det avholdes type modde-konkurranser under TG? Bor ikke langt unna, så jeg vurderer å ta den med dit og delta. Lenke til kommentar
Phate Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Dette var helt sinnsykt kult! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Motorsag som kabinett er genialt må jeg si! Meget kreativt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå