eXo1 Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Hei! Jeg har en stasjonær pc hjemme, og en bærbar jeg bruker på skole. Jeg lurer på å sette opp en server(på en tredje pc) Det jeg ønsker å oppnå er at når jeg jobber med dokumenter på skolen, skal de tilsvarende dokumentene oppdateres på den stasjonære pcen. Altså, at jeg kan jobbe på skolen, og fortsette å jobbe hjemme på det samme dokumentet på den stasjonære. Er dette mulig med freeNAS? Takker for svar Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Dette kan du oppnå veldig enkelt ved å laste ned DropBox :-) https://www.dropbox.com/ Endret 10. januar 2013 av RunRookieRun Lenke til kommentar
eXo1 Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Blir ikke da alt lagret på en ekstern server? at jeg må hente dokumentet på nett hver gang jeg vil gjøre noe med det? Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Jo. Jeg benytter dropbox for å synkronisere skolearbeid mellom macbook, pc og android-telefon, og på både pc og macbook ser jeg dropbox som en egen folder på pcen. Har ikke opplevd det som mer tungvint enn lokal lagring i det hele tatt. Lenke til kommentar
eXo1 Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Greit, da skal jeg sjekke ut dropbox takker for svar Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 @eXo1: Nei! Du lagrer dokumentet i ønsket DropBox-mappe på f.eks den bærbare. Dokumentet blir synkronisert med DropBox, som igjen synkroniserer med DropBox-mappe på den stasjonære. Når du da kommer hjem kan du da fortsette å arbeide med dokumentet - lagre det tilbake i DropBox-mappa som igjen synkroniserer. Ellers ville f.eks bruk av FreeNAS også medført at dokumentet hadd blitt lagret på serveren (FreeNAS). Dvs du måtte koblet opp en nettverksmappe som du lagret i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå