Gå til innhold

Du skal bruke 1 år på å reise verden rundt. Hvor reiser du og hvor lenge er du der?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Afrika, med bil, hele runden langs kysten.

Det tar fort litt tid hvis man vil oppleve ting, i tillegg er det greit å ta litt lengre stopp for å gjøre litt service osv. Hvis det hadde vært litt tid igjen så ville jeg forsøkt å kjøre hjem via midtøsten (ikke så enkelt for tiden).

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Ville nok først flydd til sør-øst Asia, men har egentlig lyst til å besøke alle kontinenter. Nå vet jeg ikke hvor mye man rekker på et år, men ville i hvert fall besøkt deler av Asia, Oseania, Amerika (sør og nord) og litt i Afrika.

Planlegger å reise på en lengre reise så fort jeg er ferdig med lærlingtiden, blir minst 3 mnd, men har lyst til å ha god tid så vil ikke haste meg igjennom mange land kun for å besøke dem, det er opplevelsene jeg er ute etter.

Lenke til kommentar

1: Langs handels- og migrasjonsruter i Asia. Relativt mange stopp, ned mot en uke på hvert sted.

2: Europa fra det frie vest til konstantinopels falne murer. Lange stopp, gjerne en måned eller tre.

3: Med seilbåt vestover til vi er tilbake igjen. Men krever mer enn ett år -- du rekker imidlertid til Karibien og tilbake på den tiden.

4: India på langs med tuktuk. Lange stopp enkelte steder (ellers ganske fort gjort).

5: Med sykkel fra Nordkapp til Kapp det Gode Håp.

1 og 2 er utført, 3 på vei, 4 blir antageligvis et sidespor i nr 3. Anbefaler alle å gjøre drømming til noe mer enn teoretiske tankeøvelser.

Har tro på multisyncs Afrikavariant; kjenner noen som har drevet med slikt, mener faktisk å huske de brukte bortimot nøyaktig ett år på hele runden. Året går fort når veier stenges 4-5 uker i slengen på grunn av regntid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

3: Med seilbåt vestover til vi er tilbake igjen. Men krever mer enn ett år -- du rekker imidlertid til Karibien og tilbake på den tiden.

[...]

1 og 2 er utført, 3 på vei, 4 blir antageligvis et sidespor i nr 3. Anbefaler alle å gjøre drømming til noe mer enn teoretiske tankeøvelser.

Interessant. Når har du tenkt å seile? Vi planlegger avreise sommeren 2014.

Lenke til kommentar

15. juli kl 12.

Dere tar oss sikkert igjen; jeg seiler ikke fort!

2014 eller 2013?

Blir det til Karibia og tilbake lenger nord?

Vi satser på å reise på sensommeren, seile ned til Gran Canaria eller Kapp Verde, over Atlanteren, litt rundt i Karibia, gjennom Panamakanalen og videre rundt... Tre år.

Hva seiler du? Vi har en Beneteau Oceanis 411.

Lenke til kommentar

2013, båten er en Nordship 32. Våre planer er nok ikke helt ulike -- jeg har en vag plan om Patagonia, ellers noe i nærheten av melkerute. Aner ikke hvor lang tid vi kommer til å bruke, planlegger budsjett for 4 år, så får vi se hva som skjer med både fremdrift og forbruk.

Lenke til kommentar

2013, båten er en Nordship 32. Våre planer er nok ikke helt ulike -- jeg har en vag plan om Patagonia, ellers noe i nærheten av melkerute. Aner ikke hvor lang tid vi kommer til å bruke, planlegger budsjett for 4 år, så får vi se hva som skjer med både fremdrift og forbruk.

Vi hadde en 33-foter fra 1975 som vi bodde om bord i i tre år før vi kjøpte ny i sommer.

Du skal ikke innom Sør-Georgia også når du først er i de sydlige farvann da? Det ser ut som litt av et sted.

Selv hater jeg kulde intenst, så det blir nok hovedsaklig ekvatorseiling på oss :)

Shit, å seile rundt i verden er faktisk en stor drøm for meg :) . Takk for inspirasjonen, når dere to får det til, kan jeg det også!

Omtrent alle i Norge har mulighet til å gjøre det. Det er bare å sette i gang planleggingen.

Lenke til kommentar

Omtrent alle i Norge har mulighet til å gjøre det. Det er bare å sette i gang planleggingen.

Jeg vet, og det er nesten litt skummelt at jeg ikke gjør noe mer ut av det. Vel, nå har jeg for øyeblikket en lærlingtid å fullføre, men planlegging angående båt og slik burde jeg virkelig sette i gang med, og oppsparing av penger :) . Har mye fritid så har også mye tid til å pusse opp slikt som båt, og er utrolig heldig med tanke på hvor mye verktøy jeg kan låne fra jobben.

Lenke til kommentar

Faen at jeg leste videre på denne tråden da :dribble:

Nå vil jeg også kjøpe båt, vel... har vel vært i tankene lenge.

Meeeen pga jobben blir det bare små turer på meg.

Pluss at i en alder av altfor mange år, så starter jeg på skolebenken igjen på Mandag faktisk for å ha litt papirer i bakhånd..

Haha :) . Er nok greit å starte med småturer, da i hvert fall jeg har liten erfaring fra seiling. Nå har jeg nesten ikke sjekket ut Norge, så en 4 ukers seileferie i Norge tror jeg kunne vært en grei start.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Skal muligens ut å reise selv sammen med bruttern i seilbåt i inntil 2 - 3 år,

da litt frem og tilbake i verden,

siden han skal jobbe noen uker innimellom for å "holde skuta flytende". :p

Litt usikker på hvordan vi gjør det med nettilkobling til sjøs,

men det finner vi ut av når den tid kommer tipper jeg.

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...